Ja för jäkligt att avbryta med två matcher kvar och en vinst till HV. Man blir så förbannad.
Bandyn är världens näst största sport, räknat i registrerade utövare
Sen är inte Villa i närheten av någon dominans likt Luleås damer, mer likt Växjö lökars på herrsidan. De har hittat ett stim, sedan fem år tillbaka. Så din rant om försvinnande liten etc, gäller inte denna sport. Den växer.
Men för att dra tillbaka detta till on-topic: Det kunda ha varit vi. Om vi inte hade tappat allt när SM-finalen ställdes in vid 1-0. Vad som hände där och då, med vårt damlag, det skulle jag jättegärna vilja veta. Vad gjorde att allt exploderade? Har vi lärt oss något som organisation av detta? Min gissning är ett fett nej.
Spontant så säger jag av ren känsla att luften gick ur. Ballongen sprack och inget mer. Intresset i förening svallnade. Kanske inte är så men det upplevs så.
Peter lämnar… ingen större överraskning när man såg hans framträdande i medlemsmötet härommånaden. Han kändes lite uppgiven och bedrövad.
Hall med. Utrensning
Hur svårt kan det egentligen vara att ge de få i laget som gått ut gymnasiet 30’/ månad iaf så de kan foka hundra på hockeyn?
Hall lämnar pågrund av att hans fru är sjuk.
jo, men likväl: utrensat på ledare i damverksamheten.
Kan något gott komma ur detta månne? Jag hörde att Hall var uppskattad…
Ny tränare klar för SDHL-laget!
Forne Silv… förlåt, LHC-tränaren, Thomas Pettersen. Denne norrman utsågs för övrigt till årets tränare i SDHL 2022.
Välkommen!
Kul att det är klart. Hoppas det blir riktigt bra.
Kanske kunde de hittat en bättre bild
Finns det något lag kvar att jobba med?
Bra utgångspunkt, bra uppdelning mellan ungt och gammal, var det Thomas sade, typ.
Intervjun med Thomas. Tycker ändå han känns stabil och hoppfull. Damerna är lite i samma sits som herrarna och att “skynda långsamt” känns som ett begrepp som bör agera likt en röd tråd i föreningen. Han nämner tiden när han tränade Linköping och hur dom hade ett år där dom byggde laget och var helt okej för att sen säsongen efter ta större kliv. Låter som en bra tanke för damerna.
Kändes som en stabil herre…
Hoppas på utväxling här.
Damerna tackar av en av sina målvakter
nyförvärv, Varm välkommen till HV71
Kul att vi lockar hit en ung lovande spelare. Undra om detta är en Abbott-effekt? Man hoppas ju.
Ja, kul. Men laget är fortfarande bara tillräckligt bra (max) för att hålla oss kvar. Behövs betydligt mer spets för att klättra utt några placeringar ti tabellen.
Härligt med ett riktigt bra nyförvärv till damlaget. Där verkar HV nu göra sig hörda ute bland spelarna.
Kul och höra att det är på grund av nya tränaren, bryter nuvarande kontrakt för att flytta hit!