Älskar att ni tycker min kommentar om LAGET var lågvattenmärke, samtidigt som det dagligen haglar betydligt värre kommentarer om enskilda spelare i herrtruppen… Jag lovar att de skulle få storstryk av vårt U16, samtidigt som tex Lule skulle spela jämnt mot vårt J18.
Jag stöttar laget, jag kollar på matcherna osv. Men det blir inte bättre för att vi blundar för hur otroligt dåligt tränade de är jämfört med sina konkurrenter…
Det räcker med att tycka att dom är dåliga. Men att säga att skridskoåkningen och styrkan är som barn i årskurs 2 är ju bara löjligt. Därav lågvattenmärket.
Fast det är exakt den nivån de flesta i laget håller… Skyller inte på spelarna, utan ledarstaben som uppenbarligen tränar dem fel eller för lite.
Fast det stämmer inte. Säger jag som faktiskt spenderar lite tid i ishallar med damer och tjejer.
Okej.
Klart man behöver stötta. Samtidigt gör man väldigt mycket för att redan innan tonåren skrämma bort tjejer som för tillfället har hockeyn som prio två i förhållande till andra sporter.
Vill man ha bredd kanske man måste låta spelare med medeltalang spela matcher även om de hoppat frysen några gånger då det krockar med annat.
Vad gäller damernas kunskap håller jag dock med. Tror de flesta här skulle se rätt fåniga ut om de tog sig ut på isen med damerna.
Jag har sett ”föräldramatcher” där redan unga tjejer åker cirklar runt gubbarna.