Älskar att ni tycker min kommentar om LAGET var lågvattenmärke, samtidigt som det dagligen haglar betydligt värre kommentarer om enskilda spelare i herrtruppen… Jag lovar att de skulle få storstryk av vårt U16, samtidigt som tex Lule skulle spela jämnt mot vårt J18.
Jag stöttar laget, jag kollar på matcherna osv. Men det blir inte bättre för att vi blundar för hur otroligt dåligt tränade de är jämfört med sina konkurrenter…
Det räcker med att tycka att dom är dåliga. Men att säga att skridskoåkningen och styrkan är som barn i årskurs 2 är ju bara löjligt. Därav lågvattenmärket.
Fast det är exakt den nivån de flesta i laget håller… Skyller inte på spelarna, utan ledarstaben som uppenbarligen tränar dem fel eller för lite.
Fast det stämmer inte. Säger jag som faktiskt spenderar lite tid i ishallar med damer och tjejer.
Okej.
Klart man behöver stötta. Samtidigt gör man väldigt mycket för att redan innan tonåren skrämma bort tjejer som för tillfället har hockeyn som prio två i förhållande till andra sporter.
Vill man ha bredd kanske man måste låta spelare med medeltalang spela matcher även om de hoppat frysen några gånger då det krockar med annat.
Vad gäller damernas kunskap håller jag dock med. Tror de flesta här skulle se rätt fåniga ut om de tog sig ut på isen med damerna.
Jag har sett ”föräldramatcher” där redan unga tjejer åker cirklar runt gubbarna.
Damerna med två raka vinster borta mot SDE och Leksand. Nyförvärvet Julia Nearis med tre baljor på tre matcher och man lyfter nu från jumboplatsen.
Kul!
Underbart, lite glädje i föreningen.
Värt att notera att det är med 2/3 matcher mindre spelade. Kanske något på gång här!
Lyfter dock frågan hur man kunde låta det halta så mycket, de hade väl 4 eller 5 matcher mindre spelade innan? Någon som vet varför?
Noterar att Sanni fortsatt står uppskriven som forward på hemsidan, även i Expressens hockeymagasin. Säkert av hyllningsskäl men känns ändå lite fel. Bättre hon står som en del av lagledning?
Damerna har tappat en 3-0 ledning till förlust i två av de fem senaste matcherna. Man har just nu åtta raka förluster. Även om toleransen för dåliga resultat och prestationer är högre inom damhockey så tycker jag ändå att man bör försöka få fram ett uns av livstecken för just nu så är det seriesystemet (ingen automatiskt nedflyttning samt stora skillnader mellan SDHL och andra divisionen) som räddar kvar laget säsong efter säsong. Sällan jag läser om spelare/tränare som sparkas utan allt bara rullar på…
Nu följer jag i och för sig inte damhockey men enligt Facebook förlorade de på övertid, betyder det ett poäng även i damhockey? Det verkar gå illa för dem i serien så det är väl som med herrarna, att det är viktigt med alla poäng de kan få.
Ett damlag vi inte satsar på. Som ligger i botten och förmodligen kommer åka ur SDHL. Som inte drar in några inkomster och spelar inför tomma läktare. Låter som en dålig affärsidé. Hade vi varit framgångsrika på herrsidan så är det helt okej att satsa på andra verksamheter, men inte när föreningen har ena foten i Allsvenskan.
Nej de kommer inte åka ur.
Självklart ska vi ha ett damlag och vi ska dessutom satsa på det laget.
Det har vi absolut råd med. Kan man lägga 10 miljoner på en herrspelare i fjärdekedjan hade det räckt till tre bra femmor i damlaget!
Håller med!
Tedenbys kontrakt hade räckt för att hänga kvar.
Tar vi Tikkas också så tar vi SM Guld.
Perfekt deal, både herr och damlag blir mycket bättre.
Samtidigt är det så att har vi inget herrlag på elitnivå så har vi på sikt inget damlag. Förr såg man en vilja att vara det bästa damlaget i SDHL. Nu är det mer att hålla verksamheten flytande.
Spelar absolut ingen roll vilken nivå herrarna är på, det finns gott om resurser till ett damlag.
Fast rasar HV ner till HA igen så kommer de naturligtvis gå ännu mindre pengar till Dam.