Tråden om: HV71 Dam

Såg ju fan inte lovande ut med så lågt engagemang från klubben kring dessa matcher.

2 gillningar

Lite relaterat till vårt kval - nu är andra kvalserien (LIF - FBK) inne i tredje avgörande match, period 8(!), skönt att inte vara där. Skärpan i spelet går inte direkt upp över tid så vi får se det borde ju bli ett mål snart kan man tycka

För att inte spamma ner tråden kan jag editera in att FBK vann i 8’e perioden, 15 min in. Många pizzor som behövs där ikväll.

3 gillningar

Hamnar i något fel tråd men hittar inget alternativ: Frölunda vinner historiskt SM-guld | SDHL | Expressen

Lite kul att inte BARA luleå vinner och att satsningar ger avkastning. Även kul med publikrekord, 8488.

Hade gärna sett att HV stöttade Damlaget mer / pushade för det. Hade jag bott närmre hade det inte varit otänkbart men med 1.5h tåg blir det lite väl. Tycker det bland annat var dåligt marknadsfört inför kvalet. Någon som har koll på uppslutningen?

(Flytta gärna inlägget men hittade ingen tråd?)

2 gillningar

Lägger den i dam-tråden då det ändå handlar om dem i inlägget.

Håller med, en rimlig satsning på damerna borde vara självklart. Dock dras ju de med ner i skiten av övrig förenings hantering av herrlaget.

Såklart, missade den i listan, tackar!

1 gillning

Ja jag håller med och kritiserade det då i tråden. Vansinnigt dåligt stöd.

Förundrad…
Har vi lagt ner Damlaget?

Man kan fan tro’t, med det dåliga intresse klubben visade i kvalet

Elin Svensson tackade för sig efter fem säsonger i HV, där hon varit en bärande spelare i åtminstone tre av dessa… även kapten denna säsong, och då är hon bara 22 år. Tungt för HV.

Blir spännande att se vad Hammarström och Liljander lyckas få in i truppen, för man måste bli bättre än ifjol och bygga bredare trupp…

Ja det ser ju inte bra ut. Samtidigt så är det ju något som gör att det aldrig riktigt lyfter. Precis som med resten av föreningen. Det är nog svårt att få in spelare nu, förutom unga på väg upp. De etablerade försvinner ju tyvärr en efter en.

Kan ju vara för att vi vägrar betala dem för utfört arbete…

1 gillning

Kanske läggs satsningen på is ett tag, till det går bättre för herrarna … nu behövs la alla stålar till att ta hand om alla idiotkontrakt…

Mmm. Men med typ 84 betalande åskådare så är det svårt att betala lön. Det mångdubbelt fler åskådare på any given J20- eller J18-match

Hur var det säsongen innan pandemin? Jag vill minnas att jag var på någon match då men minns inte hur det såg ut i övrigt.

Samtidigt borde det finnas sponsorer som kan ställa krav på viss satsning på dam laget. Mitt barnbarn spelar i U12 och i denna åldersklass finns det 5 st tjejer som verkligen kämpar och är duktiga. Sedan kanske det finns 35 killar i samma åldersklass. Men jag tycker faktiskt att även tjejerna också är värda att ha något att sträva emot. Alla den åldern drömmer om först TV pucken, sedan A-laget och därefter NHL.
Så jag tycker att HV har ett ansvar att försöka ha ett vettigt dam lag i högsta serien

4 gillningar

Jag har sett många SDHL-matcher i KA/HG. Det har alltid varit dåligt. Man har gjort några satsningar med olika erbjudanden och specialmatcher m.m. men publiken uteblir. Så rent ekonomiskt är SDHL-satsningen ohållbar. Den är beroende av sponsorer och annat. För publiken kommer inte.

Det kommer ta lång tid att ändra på detta. Tyvärr. Sportslig framgång kommer krävas.

1 gillning

Ja tyvärr är det så. Jag tror också att när man ställde in finalspelet under pandemin förstörde en del för tjejerna. Vi hade 1-0 i final serien och hade troligtvis tagit hem guldet till Jönköping. Det året hade vi ett riktigt bra lag. Ett Guld då hade kanske ökat intresset något

2 gillningar

Sen tror jag man borde spela i en mindre arena. Det blir noll stämning i öde arena. Samma när J20 spelar där, supertrist

Det var ju någon sponsor, minns inte vilken, som hade som krav att viss del skulle gå till damlaget, för att ens sponsra herrlaget.