Tråden om: HV71 Dam

Av egna erfarenheter så är kvinnor ganska duktiga på att gå/snacka bakom ryggen på folk. Men ja pinsamt är ordet, ska dom bära HV71 som namn så får dom fan prestera bättre även att dom inte gillar tränaren!

Ni har inte tänkt på att det kanske är tränaren som det är fel på och inte spelarna?

Då kanske du kan be din källa uppge vilka spelare som lämnat och vilka som kommer lämna laget då. Kan ju vara bra för ledningen att veta så de i så fall kan scouta efter nya spelare som vill spela.

Är det spelare som lämnat så är det väl bara att titta på aktuell spellista.
Gnäller man på resultatet så är det väl spelarnas fel i största mån och om det r taktiskt så är tränaren den som har störst skuld.
MEN tillsammans måste man lösa detta.
Krafterna nu handlar om att mobilisera för kval.
För ngt annat kommer inte att ske…

Lägg för bövelen stridsyxan och ilskan åt sidan och se till att rädda kvar laget istället!!

Jovisst kan man kika på truppsidan, men det ser inte ut som någon trillat bort där. Likväl som att man inte heller kan se de som enligt uppgift ska lämna heller.
Det ser inte ut att kunna bli annat än kval framåt vårkanten som det ser ut just nu. Den saken är helt klar. Men det återstår ju 16 omgångar och ska laget klara sig kvar får de börja dra in segrar i massor nu. Munksund som ligger näst sist just nu har 12 poäng. Så bara där är 4 matcher att plocka ihop först. Nu har ju HV och LHC norrlandslagen två helger i rad. Idel segrar så kanske det kan börja ljusna lite. Samtidigt får man hoppas på att resultaten går vägen för de andra lagen så det kan fås lite hjälp av dom med. Men nu ligger bollen helt i lagets händer.

Den viktigaste frågan här är ju hur många par finns det i laget? Rätt vanligt inom kvinnoidrotten.

Vanligt eller ej, relevansen i den frågan undgår iallafall mig. :confused:

Det är nog lika många som hos herrlaget skulle jag tro. Vad gäller ditt påstående, kan ju någon form av källa vara intressant.

Räcker ju att kolla på damlandslaget i fotboll, där nästan hälften föredrar kvinnokönet. I hockeylandslaget finns väl ett par stycken.
Så det är ju uppenbarligen vanligt inom tjejidrotten! Att det skulle vara lika vanligt bland herrarna är ju bara löjligt.

I herrlaget är det garanterat noll. Min källa är delvis ett damlag här i stan. Dock i en annan idrott med det spelar nog ingen större roll. I det laget var det några par. Sen är det väl allmänt känt att det är vanligt förekommande i damidrotten?

Herregud. Vilka källor ni levererar.

“Jag vet någon så då borde ju… och visst är det allmänt känt att…”

Vad spelarna gör på sin fritid är väl upp till dem, och inget för oss här på forumet att gissa och spekulera i.

Håller med dig helt! Skvaller om spelares fritid, partner, läggning etc har inget på det här forumet att göra. Gå till Flashback om ni tycker sånt är viktigt.

Varför denna jävla moralpanik?
Man diskuterar ju precis allting annat på detta forum, inklusive tusentals fullständigt meningslösa inlägg.
Varför skulle man inte kunna prata om detta?

10 punkter till varför:

  1. För att det är skvaller. Och skvaller hör inte hemma här.
  2. För att tråden handlar om laget, inte om spelares sexuella preferenser
  3. För att vissa saker tillhör privatlivet, med betoning på privat
  4. För att det är förbannat tröttsamt att så fort det pratas om damidrott så ska det insinueras en massa som inte har med saken att göra.
  5. För att jag säger det.
  6. För att jag säger det.
  7. För att jag säger det.
  8. För att jag säger det.
  9. För att jag säger det.
  10. För att jag säger det.

Moralpanik? Ja, det är upp till vem som helst att bedöma. Men det är inte riktigt det som det ordet betyder…

Tidigare i tråden tyckte man att det behövdes en ny tränare. Då är frågan. Vem vill ta över ett gäng oseriösa tjejer? Är fallet dessutom så att de är lesbiska så… då förstår ni ju själva.

Om skvaller inte hör hemma här så är det ju ganska många trådar om nyförvärv som inte hör hemma här.
Om “moralpanik” var ett så hemskt ord att använda för att beskriva hur ni överreagerade, så ber jag så hemskt mycket om ursäkt för min enormt bristande språkkunskap…

Det är skillnad på att “skvallra” om vilka spelare som är påväg in mot att skvallra om enskilda spelares privatliv - eller generalisera utifrån en hel grupp. Där går faktiskt gränsen.

Sen är det kanske så att lesbiska är överrepresenterade inom damidrott. Men…

VEM
FAN
BRYR
SIG?

Spela roll liksom.

År 2012 ska det inte ha nån betydelse om en spelare är svart, vit, grön, kristen, satanist, bög, lesbisk, straight etc. Men just damidrott måste fortfarande dras med en massa fördomar och förutfattade meningar. Det gör mig förbannad.

Men hade det funnits en grön lesbisk satanist i queens, så hade det kanske gett laget lite mediatid trots allt! :wink:

Touché!

:laughing: :laughing: :mrgreen:

Varför diskuteras det inte lika mkt över alla de som är homosexuella inom manliga lagsporter? Kanske är tjejer betydligt modigare att stå för sin läggning än vad killar är. Killar är ju generellt tuffare i lag än som enskilda individer.

MEN MEN MEN!!! :exclamation:
Helt ointressant

Tänkte faktiskt flika in om matchen idag.
Har sett lite klipp från matchen. HV höll jämna steg mot LHC och hade 1-1 efter 1 periode. Sem kom raset.
Och som så ofta så trillar puckarna dit tätt inpå varnadra.
1-1 blev 1-4 på 1 minut och 1 sekund. Oacceptabelt och handlade om dålig inställning. De la av att spela.
Sen kom de väl igen lite grann igen men…
1-5 blev 1-7 på 32 sekunder.
1-8 blev 1-11 på 2 minuter och 27 sekunder.

Mönstret var tydligt kom ett mål så tappade man geisten och la av.
Truppen håller inte. För ung? Kanske men den är för tunn och för oerfaren.
Om HV ska klara sig kvar ja då blir det ju kval men ska de på lång sikt klara sig kvar i Riksserien så måste de värva etablerade spelare helt enkelt.