Damerna har 0-0 efter två perioder mot Frölunda. Riktigt bra.
Starkt att vinna mot Frölunda och hålla nollan
Riktigt härligt med tanke på att det blev storstryk förra året i försäsongsmatchen
Live-sändning?
yesbox, nytt för i år alla dammatcher sänds på youtube
Grymt. Då kan jag och min dotter se en massa hockey.
JAAAAAAAA
1-1
Jag köper att damhockeyn inte har samma skills som herrhockeyn, men när det görs en perfekt tackling och domarna inte fattar det utan håller korp-nivå, då sänker det tyvärr damhockeyn mer än lovligt. Herrarna lever med en del usla beslut oxå, men det är fan milsvidd skillnad. vansinne.
Kolla 20 sekunder innan andra perre slutar och säg att jag har fel.
Den är stenhård. Tacklingar får vara stenhårda.
Är det en utvisning är det nog dags att förbjuda tacklingar igen.
HV-produkten och förra årets kapten Elin Svensson gjord båda målen när Brynäs vann över Silver ikväll. Kul för henne!
I stunden såg den klockren ut. Kollade dock inte reprisen
Svårt se var hennes klubba hamnar.
Kanske den hamnade i bröstkorgen på motståndaren?
Jag tror hon åker ut för att domaren är kass.
Samtidigt så går hon in med handen först, vilket jag ser som ett sätt att lindra smällen snarare än att sätt till motståndaren. Helt klart är att SAIK-tjejen är HELT oförberedd.
Hv-produkt??
Njae, Elin kommer från Nässjö.
Elin och Kessler!
Storförlust i förrgår och på väg mot storförlust idag med. 4-1 till Luleå i detta nu och damlaget fortsätter bli rumpkörda gång på gång.
Lär bli en lång, jobbig säsong i år igen.
Damerna ser ut att gå mot tredje raka förlusten. Denna gången mot Färjestad som, vad jag förstår det som, är tippade att hamna lite lägre ner i tabellen (liksom Skellefteå som de förlorade premiären emot). Vinner man inte de två kommande matcherna, mot Djurgården respektive SDE, så blir det tufft då de därefter har sex raka matcher mot topplag, som de ändå förväntas förlora. Det är långt kvar men mycket talar för åter en tung säsong.
Och på det så är ju spelet riktigt, riktigt svagt. Sorteringen i egen zon är på ungdomsnivå, om ens det.
Nu har man som sagt förlorat borta mot Skellefteå, som man måste hålla bakom sig, samt förlorat på hemmaplan mot nykomlingen FBK. Uppförsbacken är både brant och lång redan efter 3 matcher.
Långt kvar, ja. Men spelet….. aj aj aj.