Tråden om: HV71 Dam

Grym värvning! Känns som att föreningen menar allvar med damlaget igen! Känns som glansdagarna med t.ex Marchment, Morin och Alba Gonzalo var 40 år sedan…

1 gillning

Väldigt stabil sett till räddningsprocenten. Hoppas att man kan fortsätta att bygga på en satsning och börja utmana på riktigt.

4 gillningar

Riktigt kul att damerna äntligen får lite kärlek av klubben. Hoppas nästa säsong blir lite roligare för dom.

7 gillningar

Fullt övertygad av att lite sportslig framgång skulle innebära ett större intresse för damlaget i bygden. Kul att det satsas lite nu!

2 gillningar

Jag är kass när det gäller att följa damerna. Men det värmer lite extra när en HV-produkt vänder hem. Håå Vee ändå. :yellow_heart: :blue_heart:

11 gillningar

Bra med hemvändare.

5 gillningar

Bianka Kostkova följer HV på IG.
Räknar in henne i dambygget.

6 gillningar

Värvar vi för att bygga upp J20-laget? Eller är de senaste tjejerna tänkta att ta en spade i a-laget?

Nu är de ju sällan dom är så mycket äldre i SDHL-lagen.

Min gissning är att det bara är en kompis till senaste signeringen. Annars finns det en risk att det kommer vara en slovakfemma i damlaget.

True

Känns som det går snabbt framåt med bygget. Tänker det är samma här nu som med :bear: att det finns en tydlig plan bakom alla man plockar in för att bygga ett bra lag. Ska bli intressanta

En tjej till in!
Nu börjar det likna något.

3 gillningar

Mycket kul.

2 gillningar

Hockeysverige skriver om våra exporter till Ohio.

Ok, så det börjar se ut som om vi iallafall har ett lag att ställa på isen till hösten. Trots att intresset för damsidan av föreningen är lågt, så är åtminstone jag nyfiken på att få svar på om vi börjar se ett ljus i tunneln även här?

Välkommen Thea!

8 gillningar

Verkar få till ett hyffsat lag med tanke på resultat föregående år. Känns som en helt ny anda både i dam och herr

1 gillning

Det hoppas jag verkligen!
Tjejerna förtjänar en likvärdig satsning.

4 gillningar

Förhoppningsvis så har man haft bra scouting för det är många osäkra kort man värvat. Det enda riktiga stjärnnamnet man har i truppen just nu är väl målvakten Stephanie Neatby. Annars är många nyförvärv, såhär på förhand, väldigt osäkra. Något guld lär det inte bli men förhoppningsvis så bör man kunna undvika kval neråt.

2 gillningar

Väldigt smart beslut att “sälja rättigheterna” till SDHL till youtube. Då kan man förhoppningsvis bredda publiken rejält till folk som kanske inte ens tittar på herr-hockey vanligtvis och alla andra som inte vill lägga halva CSN-pengen/barnbidraget på ett snor-dyrt viaplay abbonemang men som kan tänka sig att kolla om det är gratis.

Hoppas det verkligen är gratis (reklamfinansierat) och inte en del av youtube premium dock.

6 gillningar