Tråden om: HV71 Dam

sant
:frowning:

Kombinera roll… Dvs spara pengar… Dvs hej då Elin Svensson.

Edit. Sen på bollen ser jag!

Har fått en bra uppfattning av Alexander och håller med om att han verkar ha ett stort driv och intresse för damhockeyn. Hoppas detta kan bli bra. Har förstått det funnits mer av engagemang att önska tidigare på SC-posten

En märklig sak i den här saken med damlaget är att ungdomsansvarig i HV Michael Larsson vid flertalet tillfällen, både träning och match, varit en del av ledarstaben hos damlaget. Så frågan är om han kommer att bli officiell där nästa säsong och att någon annan tar över ungdom.

Vad händer i damlaget?
Lagkapten lämnar för Brynäs och samtidigt pikar HV71.

Fan vi måste få ordning på skiten som pågår i vår klubb.

3 gillningar

De är väl ändå de vi håller på med. BL och de andra jobbar räven av sig för att få orginisationen på rätt köl. Men de kommer ta en stund.

Det återstår väl fortfarande att se… :smirking_face:

2 gillningar

Ja men vi kan inte se de just nu kanske. Saker sker tyvärr inte över en dag. Bättre de tar tid och blir riktigt bra än att föreningen hastar fram beslut som inte blir bra.

synd bara att de steg vi ser inte verkar vara något som leder framåt… mest bakåt eller som bäst i sidled. Detta är för dåligt.

Hade de jobbat röven av sig hade man signat Elin på 3 år, där hon har rätt att bryta efter 1 år om inte saker blivit bättre..

1 gillning

Det som är jäkligt konstigt är också att det inte har presenterats några nyförvärv överhuvudtaget trots att damernas säsong tog slut mycket tidigare

2 gillningar

Tror tyvärr, för damernas del, att nästkommande säsong blir en chansning. Man har förlorat så pass många bärande spelare de senaste åren att det knappt går att ersätta. Kommer nog tyvärr ta ett tag att bygga upp något liknande igen. De får, precis som herrarna, sikta på att klara sig ifrån kvalet. Det är tydligt att prestationen hos herrlaget är nära sammankopplad med den hos damlaget. Elitverksamheten måste uppåt på båda sidorna.

Jag skickade följande till podd-intervjun:

Här kommer ett par frågor till podcasten angående damlaget:

Kontext: Som det ser ut från utsidan så har vi inget lag på isen och en budget-lösning på ledarsidan. Det verkar som att föreningen fokuserar nästan uteslutande på herrlaget och att det inte finns tid/resurser kvar att lägga på damsidan.

1. Vad händer generellt med verksamheten på damsidan?

2. Hur arbetar Björn med damsidan?

3. Vad är målbilden för damlaget?

4. Hur jobbar föreningen med att öka intresset för damlaget?

7 gillningar

Har för mig det tog en liten stund även förra året innan det presenterades nyförvärv. När man scannar av HV-följare ser man även potentiella damspelare. T ex blir jag inte förvånad om Frölundas guldmålvakt ansluter.

5 gillningar

Och du fick rätt.

Ett riktigt bra första steg mot att ta kliv uppåt.

12 gillningar

Intressant ändå att Axelent går in här. Är det första gången dem engagerar sig ordentligt i damlaget? Bara jag som känner spontant att det andas lite mer positiva vibbar i föreningen? Att man har förstått att man måste arbeta mer aktivt och med helheten!

7 gillningar

Intressant även att hon verkar ha varit klar en tid (?), men presenteras först nu när hon är på plats i jönkan. Vad kan det bero på? Förhandlingar in i det sista? Man ville tacka av alla spelare som lämnar innan? Var ju en tid sedan hon vann guld.

Jag menar, hon är en av seriens bästa målvakter och lär väga ganska tungt när potentiella andra spelare ser denna värvningen. Varför inte gå ut med det så tidigt som möjligt?

5 gillningar

Nja, Stefan (ägare av Axelent) hade som krav när dom återkom som stor partner att en viss del av deras sponsring ska gå direkt till damerna. Han har själv döttrar som idrottar och Axelent har även pumpat in en del i Sävehofs damers satsning.

12 gillningar

Riktigt kul! Fortsätt så Hanning!

2 gillningar