Tråden om: HV71 Dam

Varför är det fel med lek inom idrotten? Allt behöver väl inte vara tävlan?

Ungdomar är olika. Drivs av olika saker. Alla möjligheter måste finnas.

Inget fel i lek
Inget fel i tävlan

2 gillningar

Skrev inte att det är fel.
De som styr hur det ska tränas och tävlas inom fotbollen har helt säkert bättre koll än mig.
Bara noterar att det inte alls passade min tjej som har en vinnarskalle.

Kollade SDHL, HV71-Färjestad, FBK vann med 5-2, inte bra.

Tyvärr är damerna på
Tok för uddlösa framåt

Tänkte skriva att man lever på en bra målvakt men att ligga tvärsist är knappast att leva. Man får vara glada för att det är väldigt svårt att åka ur SDHL med det nuvarande systemet (kval mot NDHL-lag). Jag kan tycka att nedflyttning/uppflyttning av ett lag är logiskt och att tvåan från NDHL får kvala mot det lag som kom nästsist i SDHL.

2 gillningar

Lite bättre än Woods och Ang kanske :winking_face_with_tongue:

För övrigt tycker jag att Rachel Weiss är lite smålik Kate Winslet. Vilket är lite kul med tanke på att hon ju delar namn med skådespelerskan från The Mummy, m.fl

Ah faktiskt. Det va inte de lättaste orden de fick :laughing:

1 gillning

Samma här som för grabbarna, nära seger men men…

inte vunnit sen oktober.

Undrar om de lika gärna kan starta om en nivå ner.

Division 3-målis på ingång. Hockeytrean herr alltså. Ska visst varit enda aktiva tjejen som spelat på seniornivå. Amanda Johansson.

blir intressant se hur det skiljer

Ersätter tjeckiska Viktorie Svedjova som lämnar

Hur kommer det sig att hon lämnar? Läste det innan idag, men följer inte HV-damer. På vems initiativ är väl snarare frågan..

Hon har bara startat några få matcher och har släppt in nästan fem mål per match. Är, blev, andramålis efter Neatby. Ömesidig ök om att lämna för bollklubben i Ängelholm.

1 gillning

JP om damlagets situation, på väg mot kval för tredje (eller egentligen fjärde) året på raken. Men samma världsfrånvända svammel från sportchefen där som från herrlaget, åtminstone under intervjun. Får hoppas att man pratar mer verkligt när inte JP är där:

1 gillning

Tänk att ”en hockeymatch varar i 60 minuter” blivit så hett på tapeten för både dam- och herrlaget.

Min fru kan väldigt lite om hockey men hon vet att en match har tre perioder och varar i 20 minuter.

3 gillningar

Tänk chocken när de fattar att i kvalmatcherna kan matcherna vara hur länge som helst i förlängning. Fast såklart då måste man först få till ett oavgjort resultat…äsch glöm det.

2 gillningar

Damerna går i skrivande stund (0-2 mot FHC) mot sin 12:e raka förlust. Tre vinster på 26 matcher. Ett sorgebarn som tycks kunna flyga under radarn utan någon direkt kritik. Bekräftar även vilket obefintligt intresse det finns för HV71 dam.

7 gillningar

Fy fan, de måste ju tappat allt sug.

Man kvitterade sent in i tredje perioden i dagens match mot Färjestad, som fram tills idag varit det andra kvallaget (SDHL möter NDHL-lag i kvalet), och hoppet om seger fanns. Snabbt gör Färjestad två mål och 14:e raka förlusten är nu ett faktum. Hittade ingen officiell källa men nog borde det lukta rekord i bottennapp?

3 gillningar

I brist på annat så sitter jag och kollar på damlaget utav någon anledning.
Jag menar inte alls något illa med detta, det är bara en ren fundering från en som inte följer damhockey.
Är det såhär stor skillnad på damlagen i SDHL? Eller är årets upplaga av damlaget bara… riktigt dåligt?
Man skämtar om herrarna att det är som ett korpen-lag i SHL, men tror aldrig jag sett såhär stor skillnad på två lag i samma liga

inte 0-4 efter 15 minuter iallafall