Tråden om: HV71 Dam

Ja och ja.

Ja det är så stor skillnad på lagen i SDHL och då är ändå bottenlagen klart bättre än kvallagen från ligan under. Så oavsett hur dåliga SDHL-bottenlagen är så är det mycket svårt att åka ur serien.

Och ja. Årets upplaga av HV71 Dam är exceptionellt svag. Svagare än på flera år. Jag såg de första 10 matcherna både på YT och vissa i arenan och jag kan för mitt liv inte förstå hur den som värvat dessa spelare trodde att de skulle hålla för SDHL. Skridskoteknik, klubbteknik, skott och spelförståelse är i vissa fall i det närmsta obefintligt.

Så åker de inte ut i år så går det inte åka ur SDHL. Jag har iaf inte sett en svagare upplaga än i år.

4 gillningar

Undrar just om man inte borde minska antalet lag i ligan, för att hålla en högre nivå rakt över.

Förbannelsen är bruten! Efter femton raka förluster så lyckas man vinna en match. Vinst med 5-2 borta mot MoDo. Vinstoddset var nio gånger pengarna. Både galet och en påminnelse om hur lost HV71 är.

7 gillningar

Fan också! Tänkte skriva innan att de hade ledningen inför sista men glömde det. Jaja. Kul med vinst iallafall! Damerna måste ändå ha höjt sig senaste? Man hade väl uddamålet mot Frölunda X2 och några andra tajt matcher?

3 gillningar

Shaunessy (stav kanske?) måste varit en jävla bra värvning. Hattrick idag!

2 gillningar

Ja, var ju tvungen att kika på mirakelmatchen.
Hon och inlånade Amanda i kassen (från Div 3!!) som ser till att HV vinner.
Rätt bra spel stundtals, framförallt folk på kassen vid avslut.

Div 3, herr, kanske värt att tillägga

3 gillningar

Danke. Då lärde man sig nåt idag med.
Flertalet riktigt svettiga räddningar.
Lassi hade nog släppt några av dom….

2 gillningar

Om man har en fantastisk målvakt i damlaget, får man får då ställa henne i herrlaget också?:wink:

2 gillningar

Jag har uppfattat det som att SHL liksom Allsvenskan i fotboll inte är exklusivt för män.

Där emot är S(Dam)HL Damallsvenskan exklusivt för kvinnor.

Skäms lite.
5 matcher har Julia Shaunessy spelat nu.
Men inte med i truppen på HV’s hemsida.
Och HV har en anställd webnisse.
Namn på tröjan istället kanske?

5 gillningar

OM jag räknat rätt så är det hela 9 fd HV-spelare i Damernas OS lag varav 3 har HV/Dalen som moderklubb.
Hjalmarsson-Raunio-Jungåker

Kommer HV på något sätt uppmärksamma det?
Tveksamt va?

Man funderar ju på hur många av de spelarna som känner sig bortslarvade. Men men. Nån kanske kommer hem till HV när det satsas lite mer/bättre

JP skrev en artikel om just detta som gick ut minuter innan ditt inlägg, hehe :smirking_face:

Spelare med HV-anknytning i OS-truppen:

• Jessica Adolfsson
  • Linné Andersson
  • Mira Jungåker
  • Anna Kjellbin
  • Jenna Raunio
  • Sara Hjalmarsson
  • Thea Johansson
  • Lina Ljungblom
  • Hanna Olsson
  • Hilda Svensson
  • Felizia Wikner-Zienkiewicz

Underbetyg till oss att ingen av dessa är kvar…

6 gillningar

På HV’s kansli tänker man inte så.
Det är tack vare att de fått spela i HV som de är där de är idag.
Eller nåt.

4 gillningar

Wow!

Nu är Amanda med i truppen på hemsidan! Ta ett foto i HV tröja har man inte haft tid med. Förmodligen alla helgdagar som ställt till det…

Shaunessy, Nej. Inte stressa. Kanske på hemsidan om nån vecka.

Rätt respektlöst.

7 gillningar

Vad jag hört, måste spelare som inte spelat i Sverige tidigare, först komma in i SHLs/SDHLs datasystem innan de kan publiceras på lagens hemsidor. Det är tydligen där det tar tid.

Å andra sidan, nr och namn samt en silhuettbild kanske man kunde få till. Va vet jag?

2 gillningar

SAIK dam har fem raka förluster, sparkar tränaren.

Hv71 15 raka förluster (innan): Han sitter säkert.

I just detta fallet tror jag inte att tränaren är problemet, truppen är för dålig helt enkelt. Men det säger ju en del om vår förening i nuläget.

Är det inte tränaren som värvat laget?

Har för mig att AC var SC samtidigt innan, men nu har man fixat en ny SC så att AC kunde fokusera på laget. Så ja, AC värvade nog en stor del av laget.

1 gillning

SC var tillika AC men sen skaffade man en ny AC så SC kunde bara SC. Men jag har inte sett nya AC på ett tag så det kanske är så att nya AC slutat så SC får bli AC igen. Och SC samtidigt. Men jag vet inte.

2 gillningar