Ja det är så stor skillnad på lagen i SDHL och då är ändå bottenlagen klart bättre än kvallagen från ligan under. Så oavsett hur dåliga SDHL-bottenlagen är så är det mycket svårt att åka ur serien.
Och ja. Årets upplaga av HV71 Dam är exceptionellt svag. Svagare än på flera år. Jag såg de första 10 matcherna både på YT och vissa i arenan och jag kan för mitt liv inte förstå hur den som värvat dessa spelare trodde att de skulle hålla för SDHL. Skridskoteknik, klubbteknik, skott och spelförståelse är i vissa fall i det närmsta obefintligt.
Så åker de inte ut i år så går det inte åka ur SDHL. Jag har iaf inte sett en svagare upplaga än i år.
Förbannelsen är bruten! Efter femton raka förluster så lyckas man vinna en match. Vinst med 5-2 borta mot MoDo. Vinstoddset var nio gånger pengarna. Både galet och en påminnelse om hur lost HV71 är.
Fan också! Tänkte skriva innan att de hade ledningen inför sista men glömde det. Jaja. Kul med vinst iallafall! Damerna måste ändå ha höjt sig senaste? Man hade väl uddamålet mot Frölunda X2 och några andra tajt matcher?
Ja, var ju tvungen att kika på mirakelmatchen.
Hon och inlånade Amanda i kassen (från Div 3!!) som ser till att HV vinner.
Rätt bra spel stundtals, framförallt folk på kassen vid avslut.
Skäms lite.
5 matcher har Julia Shaunessy spelat nu.
Men inte med i truppen på HV’s hemsida.
Och HV har en anställd webnisse.
Namn på tröjan istället kanske?
Vad jag hört, måste spelare som inte spelat i Sverige tidigare, först komma in i SHLs/SDHLs datasystem innan de kan publiceras på lagens hemsidor. Det är tydligen där det tar tid.
Å andra sidan, nr och namn samt en silhuettbild kanske man kunde få till. Va vet jag?
Har för mig att AC var SC samtidigt innan, men nu har man fixat en ny SC så att AC kunde fokusera på laget. Så ja, AC värvade nog en stor del av laget.
SC var tillika AC men sen skaffade man en ny AC så SC kunde bara SC. Men jag har inte sett nya AC på ett tag så det kanske är så att nya AC slutat så SC får bli AC igen. Och SC samtidigt. Men jag vet inte.