Ledning med 1-2 mot LHC borta , live på YouTube.
2-3 med 36 sekunder kvar. Gångbart resultat i Saaben för HV i år. Bara 16 poäng upp till nästjumboplatsen. ![]()
3 raka mot Silverköping på väg!
Imorgon har man Smålandsmatchen mot LHC hemma, klockan 18. Gratis inträde. Man siktar på 500 åskådare, bege er dit om ni kan, även om man kanske inte är så sugen med tanke på hur damlaget går. Det är ju gratis hockey!
Läs mer här:
Hade ju varit bra att vinna direkt-returen mot LHC, eftersom det med största sannolikhet blir LHC de får möta i kvalet. Det finns väl en teoretisk möjlighet att det inte blir LHC, men det blir LHC.
Edit:
Det var något jag hade missat! Bättre chans att hålla sig kvar då ja.
Men, insåg precis att de möter LHC i de sista två matcherna i serien med, så de har alla sina fyra möten med LHC under de sista fem matcherna. Haha, ganska märkligt/oseriöst.
Möter man inte lag underifrån? Ändrat inför denna säsongen kanske?
Edit: man möter lag från serien under.
Damlaget har spelat upp sig markant. Innan var eventuella poäng helt avhängt på att målvakten stod på huvudet. På slutet har man blivit bättre på att skapa själva. Så det ser i alla fall positivt ut inför kvalet.
3-0 på under 6 minuter, snyggt tjejer!
Bara 10 poäng efter motståndet nu då! Kampfen!
Sicken vändning av säsongen ändå. Jag vet att man möter nästjumbon, men ändå! Viktigt med lite segrar
4-0 nu. Hoppas man kan ta med sig den här energin in i kvalet.
Är på plats, tycker faktiskt man äger matchen.
Ser likadant ut genom skärmen, haha. Man (jag åtminstone) har ju ingen aning om kvalitén på motståndet man möter i kvalet. Men kan man bygga vidare på spelet i de senaste två matcherna, under de sista tre, så har man en god chans! Samtidigt som man kan minska LHCs chanser rejält, vilket också är ett (stort) plus.
Mot 3 raka mot Linköping denna vecka nu. Skulle sitta fint.
Det är nog rätt lugnt (sorry) I kvalet. Nivån på lagen underifrån är så stor skillnad på jämfört med lagen i SDHL.
Ändå bytte två lag serietillhörighet senast de kvalades..
Japp. Men det var ett väldigt bra Färjestad mot ett Leksand som tog 12 poäng på 33 matcher.
Alla matcher gick dessutom till förlängning.
Men Hv har ju inte varit mycket bättre. LHC borde få det ganska lätt. Vi kanske får det lite svårare, men borde helt klart vara favoriter.
Damerna trummar på mot ett formstarkt fbk. Går mot tredje raka, bevis på hur mycket det psykologiska styr. Innan dess 17 förluster senaste 18.
3-0 ledning för er som inte orkar kolla. Varför börjar man plocka fram detta nu? Lite för sent. Tycker de har spelat rätt bra det jag kollat, framförallt senaste 5-10 typ.
Edit: ajaj, 1-3 nu.
2-3.. faller som ett kort hus. Påminner om ett visst annat lag i samma organisation.