Tråden om: HV71! (del 1)

Ros och Abrahamsson skriver under på hökens uppgifter om Törngren.
"Nya sportchefen Kent Norberg ska ha fått godkänt från styrelsen att köpa loss kontrakterade spelare för flera miljoner kronor.

Nödvändigt såklart.
Väldigt trista pengar dock.
Undrar hur många miljoner detta kommer att kosta klubben?
Mindre pengar till högkvalitativa spelare när Nubben måste göra sig av med spelare som absolut inte håller måttet.

Hoppas Vik tar större delen av Kokkos lön.

HV kan köpa loss kontrakterade spelare för flera miljoner kronor, men vill inte betala skatt för att få in en klassback som Ebert. Lite märkligt.

Tror inte hv kommer vika en tum från lönerna bara för detta kommer kosta lite köpa loss spelare. Hv har pengar och de kommer inte riskera något för åka ur igen det om något kostar pengar.

Svårt att kritisera Nubben för detta. Inte hans fel att det skrevs sådana kontrakt som även gäller denna säsong i SHL med spelare som inte håller i SHL. Helt rätt att ta den smällen nu och sätta ihop ett lag man tror på utan fripassagerare. Förhoppningsvis har vi nu en sportslig ledning som är kompetent och att vi slipper alla dyra och onödiga kontrakt som frekvent varit fallet senaste åren. Litar på Nubben!

Tycker inte det är värt att gå All In på Ebert om det visar sig kosta extra eller att han kommer in för sent. Inte värt att spendera extrapengar enligt mig, kostar troligen en hel del oavsett så ingen vi måste få in till varje pris.

Måste vi välja, vilket jag iofs inte tror, så prioriterar jag på samma sätt som Nubben. Hellre brutna kontrakt med spelare som inte håller eller passar in än att få in Ebert.

Hult baksmälla, hur tänkte han ? Bertov Bohm Kokko osv i SHL ?

Så är det dessvärre. “Nubben” får röja upp i träsket efter vår f d sportchef. Dock blir han en erfarenhet rikare om man nu ska se nått positivt i det hela. Till nästa säsong kommer han dock slippa allt “extra arbete” och börja jobba direkt. Det är som det är och vi är många som satt med facit i hand redan för ett par år sen och förstod åt vilket håll det barkade åt. Nu är vi där.

hv71.se/article/4cbmal3o4-3 … over-10-ar

Rekommenderar alla på forumet att lyssna på detta inslag!
Alltid saknad aldrig glömd!

Hade vi varit kvar i Allsvenskan hade de ju varit alternativ. Som nån sagt tidigare, inte självklart att de gått med på att skriva 1-årskontrakt. Men självklart hade det varit det bästa med facit i hand. Allt är inte så enkelt som det ser ut alltid. Man är två vid ett förhandlingsbord.

Med facit i hand? Vi behövde inte facit i hand för att veta att Bertov, Ytterell, Kokkonen och Bohm inte var SHL-mässiga. Vet att vi diskuterat detta förr, men tycker argumentet ”med facit i hand” och ”lätt att vara efterklok” blir smått löjligt med tanke på att vi (eller Hult) visste vilka spelare han förhandlade kontrakt med.

Vet inte om detta är rätt tråd, men skulle vilja få en input på mina förslag för laget/organisationen.

  1. Ny tröjdesign

Jadu, vad ska man säga. Vi har väll kört med princip identiska tröjor de senaste 7+? åren (minst). Mitt förslag är ifall man skulle vilja gå tillbaka till en äldre mer retro design? 2010- tröjorna var ju riktigt snygga. Eller till och med 85/86 tröjorna, mina favoriter i alla fall. Dags för något annat eller en omdesign i alla fall.

Dock kul med de gula tröjorna tillbaka, hoppas det blir bortaställ, såsom Luleå och SSK gör. Riktigt snyggt.

  1. uppgraderingar till arenan?

Jo visst, jag tänker som du. Man kanske ska lägga pengar på truppen istället. Jo definitivt. Men hade varit kul om man skulle ex. göra en större hemmastå som går utmed hela nedre halvan utav kortsidan vid bortamål. Såsom Luleå och SAIK. Ger ju mer publik och bättre stämning. Bättre bortastå skulle nog också behövas, en av de sämsta i SHL.

  1. Bättre publik-show

shorturl.at/nxAH4

Satt i soffan och kollade på finalen mellan Luleå-Färjestad, och just skillnaden i tekniken. Hur hela arenan lyser upp och det blir en annan Stämning. Visserligen har HV bättre Stämning i ljudmässigt med fantastisk publik och klack. Men just det visuella känns det som att vi ligger väldigt långt efter gem fört med de flesta SHL. Det känns som att vi kan förbättra din biten lite bättre, även fast det inte är speciellt viktigt.

Skulle gärna vilja höra era förslag också. :smiley:

edit: Kul med ny mediakub nu också! Ska bli spännande och se hur det ser ut.

Enligt mig är det enkelt. Det finns två saker HV ska göra som höjer nivån oerhört.

  1. Alltid HV71 med Crut som intro. Ingen pissig hårdrock eller techno. HV71, alltid HV71.
  2. Sätt upp texten på mediakuben till HV71. Alla kan den inte utantill. Men står texten där kommer det sätta sig mer och mer. Tills slut kommer alla att sjunga den. I introt till game sju mot brynäs var det ganska häftigt. Men inte ens då sjöngs det med så bra i alla verser. Upp med texten så löser det sig.

Hv provade de för några år sedan tidernas flopp så NEJ. Höll en match

Vad hände då?

De gjorde nån specialinspelning med fans och skulle ha de när de åkte in. Men blev inget tryck. De körde de på premiären, inget gensvar och sågades av fans, matchen efter var den borta.

Jo juste, det hade jag helt glömt. Den var väl lite akustisk och ärligt talat ganska dålig. Men jag tycker man ska köra originalet och med texten så att alla lär sig. Om alla nu säger sig gilla den så är det väl upp till bevis.

Är det ens någon söder om dalälven som missat texten menar ni?

Det är det garanterat. Verserna är det långt ifrån alla som kan. Refrängerna sätter sig lite lättare. :smiley:

Gunnar och Torp tävlar i slutspelstaxin. Lite pinsamt ändå att de inte kan sitt eget lags måljingel.

youtube.com/watch?v=YXla5AK4Isk

994 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Tråden om HV71 - 22/23

Det här ämnet stängdes automatiskt efter att ha uppnått den övre gränsen av 10000 inlägg. Fortsätt diskussionen vid Tråden om: HV71! (del 2).