Tråden om HV71 (-1)

Hur är det med slagsmål egentligen? Vad är straffet för det? Sist jag såg en fight var när Wennlund och en från AIK rök ihop.

Alexander Dellert va de, hjärnskakning i samband med de som avsluta karriären. Smått komiskt att de va han som startade hela grejen med Wennlund så.

Ja, tragiskt även om man vid den situationen tyckte det Deilert fick vad han förtjänade. Men de skadorna önskar man ingen.

2 gillningar

Någon som har en kort resumé av kvällens Kick Off för säsongare o partners?

Har dragit igång en tråd om taktik och statistik, detta pga spännande blogpost (länk i tråden)

1 gillning

Idag är jag aktiv… har startat en annan tråd om HV’s historia.

Nu kan ni följa all historia, om ni vill, genom taggen “historia”. Tänkte se om taggar ger mervärde för mig/oss.

1 gillning

Om man går in på google och söker på HV71 så står det “HV71 - lag i hockeyallsvenskan” som verkar komma från någon inaktuell tag i Wikipedia. Någon datakunnig på forumet som kan ordna upp? Dags att få glömma. Trevlig helg!

4 gillningar

Det står typ så på alla SHL lag. Vet ej varför :slight_smile:

Match idag! Matchtråd? Vad är det för skada på Seppälä? Har forumet tagit semester? Dåligt med rapporter från träningar. Har många frågor! Det är nära säsongstart nu. Dags att steppa upp! :smiley:

Är Seppälä skadad? Inte läst något om det, länka är du snäll!

Jag har en oerhört sur känsla i magen efter försäsongen (även om jag borde veta bättre).

Den här föreningen behöver ingen föredetting som Nubben som drar i trådarna, och jag är oerhört skeptiskt till Montén. Känslan just nu är att vi kommer kämpa riktigt långt ner i tabellen kommande säsong.

Snittpoäng mot SHL motstånd under försäsong.

  1. Timrå 2 2 0 0 0 3,00
  2. Frölunda 6 4 1 0 1 2,33
  3. Oskarshamn 5 3 1 0 0 2,20
  4. Linköping 6 4 0 0 2 2,00
  5. Zkellefteå 2 0 2 0 0 2,00
  6. Rögle 4 2 0 1 1 1,75
  7. Färjestad 4 2 0 1 1 1,75
  8. Malmö 4 1 1 0 1 1,25
  9. Örebro 5 1 1 1 2 1,20
  10. Luleå 1 0 0 1 0 1,00
  11. HV71 6 1 0 1 4 0,67
  12. Leksand 4 0 1 0 3 0,50
  13. Modo 3 0 0 1 2 0,33
  14. Växjö 2 0 0 0 2 0,00

Kan självklart inte dra några stora växlar på detta men man kan väl säga att HV och vår premiärmotståndare haft lika många matcher mot SHL-motstånd under försäsong.

Känner ni er bättre till mods nu? :joy:

1 gillning

Tabellen kan mkt väl sluta så här…

Någon som hört något mer om vem som blir kommersiell chef i HV71? Borde väl vara klart nu?

Svenska fans tippar oss 11:a. Verkar råda någon slags allmän konsensus, både bland fans och media, om att det här lagbygget, på pappret kommer få det tufft att nå slutspel. Ser ändå framemot premiären. Till skillnad från ifjol, då man snudd på kunde ta gift på att laget inte var tillräckligt bra för SHL, så är det mer ovisst inför den här säsongen. Kan man överraska eller är man ett lag för botten? Hur långt kan vi nå, hur lågt kan vi sjunka?

De tre första matcherna kommer bli extremt viktiga, med start mot LHC. Gäller att börja plocka poäng direkt. För som vi vet vid det här laget är poängen i september minst lika viktiga som poängen i mars.

4 gillningar

Håller med dig Lejacques, läser flertalet fans som menar att vi måste ha tålamod med laget, att det är många nya som ska spela in sig, att man åtminstone måste ge laget 15 matcher innan man får kritisera…

Nu möter vi Linköping, Färjestad och Oskarshamn, vill åtminstone se att vi slår Silver och Oskarshamn för att känna mig någorlunda tillfreds. 0 poäng på dessa 3 matcher vore en smärre katastrof.

Sjukt att man skulle känna sig nöjd så länge vi håller oss på behörigt avstånd från kval. Men så är nästan känslan. Allt som inte är totalt haveri och nattsvart mörker ses som en bra insats numera.

Visserligen kan det vara bra med låga förväntningar men hoppas att spelarna vill mer än en sketen 11e plats och visar det också.

4 gillningar

Som du skriver, starten är jätteviktig. Har en känsla av att redan efter typ 8 matcher, kan man se vartåt säsongen är på väg. Utan att vare sig hissa eller dissa laget, borde man kunna bärga hem i snitt 1,4 p per match. Det skulle på hela säsongen ge 73 p. Beroende på hur jämn eller ojämn serien blir, kan det ge en placering runt 9-10.

Med det spelschemat som är, måste vi nog i början ligga lite över 1,4 p per match för att det ska kännas ok. Så…plockar man 13-14 p på de 8 första matcherna, är vi nog med. Men har vi 8 p eller mindre, ja då lär det bli en pärs ända i i omg 52.

2 gillningar

Vi “rasar” en plats till på power-rankingen:

1 gillning

Min åsikt om laget är att vi är ska nå högre än ingemansland.
Om vi efter 10 matcher ligger sämre än plats 10 tycker jag det är rimligt att man från styrelsen (?) sätter tryck Nubben/Monten om vad man ska göra för att lyfta laget.

Man måste ju inte acceptera läget om man ligger i ingemansland, lika lite som man i fjol (sent) vägrade acceptera kvalplats. Om inte Nubben o Monten då kan lyfta öaget (med ev förstärkningar) ja då ska en eller båda ryka… Tycker jag som tillhör lag halvfullt :wink:

3 gillningar