Tråden om HV71 (-1)

Skönt o se kvalet utan att må dåligt. Hoppas Brynäs åker ut! Så fruktansvärt tråkigt lag

2 gillningar

Malmö är värre. Ut med dom!

1 gillning

Ut med båda!

4 gillningar

Tycker ändå matcherna mot Malmö är mer underhållande

Har du varit i arenan någon match?

1 gillning

Inte nya. Bara gamla Isstadion. Bor ju en bit bort. Blir med i Jönköping jag tittar. Eventuellt till Linköping. Bor ju emellan. Grejen är ju att man inte frivilligt åker till Linköping…

Annars tycker jag Ejevads är en trevlig arena! Och Scaniarinken är jag svag för.

Scandinavium är helt ok med

image
Man blir ju nyfiken :smiley:

Har sett ut så här när man googlat HV71 under hela året.
Ville inte jinxa tidigare men nu när vi klarat oss kvar så ska det ju stå lag i SHL…

Står så på flera lag. Vet inte om det är något vanliga användare påverkar?


Förmodligen någon metadata antingen från HAs eller SHLs sida.
Taggade en låt med dansband och nu är mitt band klassat som det trots flera släpp taggade med andra genrer.

För att nu se det från den positiva sidan om det nu blir Monten som tar över skutan så finns det en del som talar för guld 2024.

Påminner en hel del om guldsäsongen 2003/2004, OK kanske inte en hel del men om man väljer glädjen en del i alla fall.

Vi får in en dalkarl som tar över från en FBK ikon, Mårts / Luckner - Monten / Samuelsson.

Mårts hade ju varit borta från elithockeyn ett tag och jobbat på ICA. Monten har också varit borta från seniorelithockeyn och sen fuskat lite i LHC som ju ändå kan jämställas lite med ICA, typ.

2004 / 2024 har ju också vissa likheter. Vi hade dessutom även då en lite speciell sportchef som var lite okonventionell emellanåt, Dag Larsson.

Vi hade då också en före detta backlegendar som ass coach, Pelle / Stillman.

Kommer Strålman in så påminner han väldigt mycket om Fredrik Olausson medan Hjalmarsson lite kan liknas vid Pelle G 2004.

Vi hade även då en riktig klubblegendar som klubbdirektör vilket vi har även nu, Kinell / Lindbom.

Som ordförande dessa säsonger har vi före detta moderata politiker i Nilforsen 2004 / Wilander nu.

Hade ju varit några tuffa säsonger innan 2004 efter det överraskande guldet 95. Nu har det varit ännu värre efter det då ganska överraskande guldet 2017.

Blir säkert fler likheter när vår käre Kent är klar med truppen. Så den som säger att det inte luktar SM guld 2024 får nog svårt att motivera denna ståndpunkt.

Up The HV!

8 gillningar

Detta forum är bra. Högt och lågt, positivism och pessimism. Allt på samma gång. Underbart!

7 gillningar

Här är en liten video som jag har klippt ihop, varning för kvalet 2021 i början… :grimacing:

20 gillningar

Underbart. Nu får man verkligen sug efter nästa säsong. Det kommer bli kanon detta!!

1 gillning

Känns nästan som att det blev en “Petersson compilation”, men det kanske inte är så konstigt egentligen med tanke på hans säsong… Eller snarare bristen på andra spelare av samma klass :sweat_smile:

Snyggt! Men fy fan, jag fick PTSD av #64 runt 1:20 in i klippet.

2 gillningar

Haha, kände mig lite ond när jag lade in det…

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

7 gillningar

Schyst video. Dags att släppa sorgerna!
Blev några vackra mål under säsongen. Passande med texten… var det en tanke med att Eric M skulle ramla när han sjunger ”allt jag gjorde gick så fel” ? :roll_eyes:

1 gillning