Tråden om HV71

Japp :wink:

1 gillning

Och var var det meningen att Lindbom skulle vara i bild när han sjöng ”när jag hittade dig”?

2 gillningar

Helt rätt tolkat!

1 gillning

Fantastiskt bra! :heart:

1 gillning

Fantastisk film! Dock saknar man målet som spikade kontraktet, Peterssons mål i öppen kasse

1 gillning

Fick välja mellan det och Torps kanon… Inte helt lätt!

Torps var väl avgörande - GWG!?

Nja, det stod redan 1-0 när Torp dundrade dit den

Matchen slutade 1-4 så då räknas HVs andra mål som matchavgörande. Jag menar inte att mästra här, jag är bara hockeynörd…

3 gillningar

Jaha, nu fattar jag hur det funkar!

1 gillning

JP fattade inte det vid ett tillfälle i vintras heller. Vi är inte så vana vid den grejen i Sverige. Inte samma fokus på matchvinnande målet. Fick skriva och rätta dem. :sweat_smile:

1 gillning

Det här har inte jag förstått tidigare. Så det är alltså antal mål av motståndarna som avgör vilket som blir GWG? Säg att vi vinner med 7-1, då blir det andra målet GWG?

japp, det målet som är matchavgörande, slutar matchen 7-1 så är 2-1 målet avgörande → GWG

1 gillning

Samma vid straffar (efter förlängning) också

Tror många, även journalister, blandar ihop matchvinnande mål med spiken i kistan-målet, som kanske på ett sätt kan vara det avgörande. Det är ju förståeligt. GWG är mer matematiskt det som krävts för seger.

Jag trodde också att det handlade om spiken i kistan-målet. Man lär sig mycket av det här forumet. :slight_smile:

1 gillning

Ah det är ju rätt nordamerikanskt upplever jag det. Hur ofta skriver tidningen om det eller att vi fans eller andra lyfter den som satte matchvinnarpucken? Här är det mer spiken i kistan, sen om det är sista eller inte, så länge det är den som ändrade matchbilden. Tänker jag. Sen kan det råka bli GWG:n.

Fanstastiskt. Det enda jag saknade var kanske några svettiga räddningar.

1 gillning

Sant, tänkte tyvärr inte på det. Nästa gång kanske!

1 gillning

Du får ta det nästa år när du summerar guldet.

1 gillning