Tråden om HV71 (-1)

Oavsett om policy finns eller inte så lär det vara på sin plats att påminna eller uppdatera denna, innan Nubben, behövdes den knappast eller efterföljdes till 100% av Hult och övriga, lite tråkigt va det. Nu är det lite go With the flow känsla där man i en viss man uttalar sig vitt och brett som om det vore kafferast och om man får en mazarin så så bjuder man tillbaka på en hel tårta. Lite oproffsigt är det men läser hellre om ev värvningar innan än att bli tagen på sängen, som man blev av Hult. Tror ex positivitet till TM som i ny tränare bottnar något i att man visste det innan och kunde förbereda sig mentalt på att det är där vi kommer landa. Fick känslan i JP intervjun att nubben ville gå ut med mer än han fick/kunde, tyckte det blev lite nervöst. Tror vi kan läsa minst hälften av resultaten från samtalen med spelarna i media, om ev förlängning osv innan de bekräftas av HV själva. Luftar bara min känsla och mina tankar, vi tycker alla olika och det är där vi växer i våran kärlek till HV. Har förresten aldrig varit så glad och nöjd av att jag inte måste titta på HV, frugan som är totalt ointresserad har nog aldrig varit gladare.

1 gillning

Tystnaden… och vrålet!

8 gillningar

En helt underbar känsla i hallen. Magisk. Att 7000 kan bli så tysta. Förlösande.

4 gillningar

Kanske ett av de coolaste ögonblicken I HG. 7000 personer vidoegranskar målet och kommer till samma beslut samtidigt. De väljer glädjen.

5 gillningar


Kaski vill också ha ettan

11 gillningar

sånt gillar jag. engagemang.

4 gillningar

Dagens tittarfråga:
Vilka HV-spelare var på isen i samband med guldmålet 2017.
Aja baja, inte fuska.
Vinnaren vinner en ehhhh, ett ehhhhh.
Äran!

Söderström
Pilut passade Borgman. Oklart om Pilut hann byta innan målet …
Thörnberg, Önerud… Stenlund?

2 gillningar

Vi har en vinnare!

2 gillningar

Thörnbergs hela byte var episkt. Full fart när han tacklade Pudas stenhårt i sargen så Pudas blev liggande i en hög (kanske därför Pudas sedan inte orkade med Önerud framför mål) och sedan en stor båge ut i mitt zon, åkte med full fart baklänges genom mittzon och tar emot pucken, vänder framåt utan att tappa fart. Och resten är historia. Det är som att Thörnberg demonstrerade alla sina styrkor, förutom skottet i det bytet.

7 gillningar

Kollade lite på detta med åldern i Hv71 medelåldern va 29.46 nästan 30 år! Hv71 hade endast tre spelare under 26 år (Fisker, Sjöholm, Andrae) 8st var 33 år eller äldre. Snacka om de måste föryngra. Detta måste varit det äldsta laget sen SHL startade?

Så räknar med att de flesta av dessa äldre herrar lämnar, Matson, Önerud, Miele, Hjalmarsson, Torp, Billins, Bödker, Teden lämnar. Tror och hoppas alla drar utom Teden även att jag inte tycker Teden passar heller. Men han kanske kanske är värd en chans till :wink:

Fattar inte vad alla, ffa du har emot Teden. Han kämpar och sliter och åker skridskor varje jäkla byte. Han har aldrig och kommer aldrig vara en “målgörare” han ska skapa ytor åt sina medspelare. Hade han haft iaf en kompetent medspelare runt sig, hade han haft många fler ass…

2 gillningar

Var tvungen att kolla upp och det stämmer att ingen varit i närheten av den snittåldern under 00/10/20-talet. Det enda äldre laget jag kunde hitta var Malmö 92-93 som hade ett snitt på 33 år.

2 gillningar

Ska väl tilläggas att han under säsongen spelade med ett antal olika spelare utan att det egentligen ’klickade i’.

Jag tycker han är för dålig, han håller puck för länge, mkt slarv och fel pass. För en spelare som ligger på ca 250-300k/månad förväntar jag mig galet mkt mer än kämpar och sliter… Teden är en sån spelare som inte är så beroende av en grym center för han kör typ alltid solo. I min värld är SHL för svår liga för honom. Han har galet svårt komma till bra lägen mm. Innan har han gjort 15-16 mål typ och då är men en målgörare. Denna sässe gjorde han 3 mål…Han får en sässe på sig till men ingen spelare jag vill se i nån av Hv71 topp-kedjor. han är perfa i en 3e.

2 gillningar

Tror Frölunda ligger på rätt hög snittålder i år.

1 gillning

27.68 år så den är med rätt hög. Men de har i alla fall ca 9 spelare under 23år.

Precis, men då har de med två spelare på juniorkontrakt i denna snittålder (HV verkar inte ha någon), så de drar ner snittåldern rätt rejält.
Men visst, vi har ett gammalt lag.

Edit: tre juniorkontrakt


Vet inte riktigt vart denna hör hemma.
Mods flytta om ni vill.
För jäkla bra för att inte publicera.
Det finns bara 1 lag i Småland :muscle:

16 gillningar

Klockren