Tråden om HV71

Såhär. Jag tror helt enkelt att styrelsen är rent ut sagt fucking :stuck_out_tongue_closed_eyes: orsak till allt elände. För jag kan inte se i min vildaste fantasi att varken CA eller Liljander är så korkade att dem slänger sig med att vi ska förlänga med en tränare som inte åstadkommit något mer än att prata gott om sitt intresse för organisationer och människor. Och är säkerligen en bra ledare som tar hand om människor på det

OBS! Sen ja CA och BL måste självklart kunna stå upp för sin sak, men där har man väl som sig bör en arbetsgivare att ta hänsyn till. Säger hen att detta är det som gäller ja då följer man det. Går man emot så är dörren där. Men det handlar om så mycket pengar och prestige eller bara ren allmän dumhet, så man sparkar inte ut folk hej vilt.

OBS! Teori! Jag skulle vilja påstå att det är en smitta i organisationen. Om vi nu ponerar att CA och BL är dem vi trodde att dem skulle vara, men inte visade sig. Vi torde ju att det va tunga herrar som vågar, agerar och faktiskt förändrar. Men har styrelsen sådan makt att det går inte att ändra sig. Eller vad är det egentligen frågan om. För jag begriper inte hur man faktiskt rent ut sagt, kan bygga dumma beslut på hög.

Inte någon gång under senaste åren har man tagit ett vettigt beslut. Jo det ska väl vara att skicka ut Nubben och Lindbom. Men inte ens det imponerar. För jag vet inte om det hade gjort det om inte banderollerna hade kommit upp. Dem va kanske inte avgörande men det gick inte att ducka mer. Så illa ställt tror jag det är.

PS. När en fråga på medlemsmöte riktat mot styrelsen och Ordf kom så upplevde jag en styrelse som såg lite rädda/obekväma ut, dem ville inte ha den frågan. Tjejen som sitter med i styrelsen tittade med stora ögon när frågaställaren vände sig emot dem. Upplevde känslan av från bordet att jag vill inte ta ansvar.

Jag tror helt enkelt att dem faktiskt inte har en jävla aning hur man faktiskt för sig dagligen som en idrottsförening på elitnivå. För då hade man heller inte accepterat anställningen av CA.

1 gillning