Tråden om HV71

När fan går han i pension?!!!

Snart hoppas jag… :sweat_smile:

Ja och det handlar om karaktär också tror jag. Måste inte vara HV-hjärta. Sätt in Rödin eller Max Friberg i HV så har du en ledargestalt som inte släpper någon över bron. Jag tror att Alsing gör ett bra jobb som kapten men när det brinner till nu efter landslagsturnering hade jag älskat att se Sean Day stämma i bäcken och bli riktigt kanadensisk.

1 gillning

Nu när man har zoomat ut lite från läget, hur många här tycker att laget verkligen spelar för sin/sina tränare längre? För mig blev det ännu mer tydligt efter förlängningen av AB:s kontrakt att det blev pyspunka med både inställning och sammanhållning i spelet.
OBS!!Lägger ingen värdering av vad som är rätt eller fel i all den här skiten

1 gillning

Fast för att vända på dom tankarna, varför gick det då bra under en månad, han var ju bevisligen kvar som tränare då? :face_with_monocle:

2 gillningar

Moooot slutspel!

TeamGlasHalvFullt

5 gillningar

Låter mer som Team glas och flaskor helt tomma - men magen full???

5 gillningar

Absolut. Men det skiljer så diametralt i insatserna.
I vinststreaken hade vi lite flyt som gjorde att vi vann en del matcher samt överpresterande målvakter.
Nu finns det ju liksom inte ett liv efter avblåsningar osv. Alla åker sakta och byter istället. Hade man haft nåt/nån ”att ge allt för” även om det går dåligt, så hade man ju i alla fall visat nån form av grinighet eller liknande. Som det har sett ut ett tag nu så är de helt off grid tyvärr

1 gillning

Tycker den största skillnaden, att man faktiskt arbetade som lag. Åkte mycket skridskor, hjälpte varandra så viss och vann detaljspelet. FHC borta är väl toppen av den bättre laginsats senaste åren. Det var inte många puckar HV förlorade under december månad. Man kommer oerhört långt med en gedigen laginsats. När man inte har spelet så får man plocka fram det som faktiskt ger dig bäst chans att vinna. Men när man inte ens är i närheten av det, ja då är man där man är idag. Långt ifrån att de facto gör mål i enskilda matchen.

4 gillningar

Tyvärr är det ju så, inget ser bra ut just nu.
Nästan lite obegripligt att det har blivit en så låg nivå efter Brynäs-matchen som man faktiskt genomförde riktigt bra.

1 gillning

Varför händer det ingenting??? Kommer man bara sitta stilla i båten och hoppas på det bästa?

Jag tror fan det. Hela föreningen är totalt handlingsförlamad. CHOCKADE rent ut sagt för att det går så illa trots att man verkligen, verkligen har gjort sitt yttersta.

2 gillningar

De säger att de jobbar på något, det har även “vi” hört/skrivit om. Lugna er. Häng med.

1 gillning

Vi kan inte, vi ska till slutspel pronto :smiley:

3 gillningar

Jag rösta på inte nått iaf :smiley: undra va man vinner :thinking:

Just nu har majoriteten rätt!
:wink: :scream:

2 gillningar

112%? Hursomhelst verkar vi ha realistiska/uppgivna förväntningar.

Men SHLs transferfönster stänger först på lördag 15 februari så nio dagar kvar. Något nytt måste man ju presentera annars gör man ju bort sig, det inser alla. Om de försöker värva men misslyckas pga att man inte lyckas locka hit spelare även med hög lön så kanske man säger att man kommit fram till att inga förstärkningar behövs efter flera starka träningar under veckan.

Men om inget nytt presenteras vet alla att man inte lyckats trots försök att få hit nya spelare. Då ligger HV71 pyrt till och Björn har en jobbig vår framför sig…

1 gillning

Man kunde rösta på mer än ett alternativ om jag minns rätt.

1 gillning

Ok tack då slipper jag ligga vaken inatt! Jag trodde nog att det fanns en logisk förklaring.

4 gillningar

Jag utgick från att vi som HV-fans är förmer än andra. 112%
Såg på LHC forum att om man slår ihop deras siffror får man alltid 78%.

6 gillningar

Såhär. Jag tror helt enkelt att styrelsen är rent ut sagt fucking :stuck_out_tongue_closed_eyes: orsak till allt elände. För jag kan inte se i min vildaste fantasi att varken CA eller Liljander är så korkade att dem slänger sig med att vi ska förlänga med en tränare som inte åstadkommit något mer än att prata gott om sitt intresse för organisationer och människor. Och är säkerligen en bra ledare som tar hand om människor på det

OBS! Sen ja CA och BL måste självklart kunna stå upp för sin sak, men där har man väl som sig bör en arbetsgivare att ta hänsyn till. Säger hen att detta är det som gäller ja då följer man det. Går man emot så är dörren där. Men det handlar om så mycket pengar och prestige eller bara ren allmän dumhet, så man sparkar inte ut folk hej vilt.

OBS! Teori! Jag skulle vilja påstå att det är en smitta i organisationen. Om vi nu ponerar att CA och BL är dem vi trodde att dem skulle vara, men inte visade sig. Vi torde ju att det va tunga herrar som vågar, agerar och faktiskt förändrar. Men har styrelsen sådan makt att det går inte att ändra sig. Eller vad är det egentligen frågan om. För jag begriper inte hur man faktiskt rent ut sagt, kan bygga dumma beslut på hög.

Inte någon gång under senaste åren har man tagit ett vettigt beslut. Jo det ska väl vara att skicka ut Nubben och Lindbom. Men inte ens det imponerar. För jag vet inte om det hade gjort det om inte banderollerna hade kommit upp. Dem va kanske inte avgörande men det gick inte att ducka mer. Så illa ställt tror jag det är.

PS. När en fråga på medlemsmöte riktat mot styrelsen och Ordf kom så upplevde jag en styrelse som såg lite rädda/obekväma ut, dem ville inte ha den frågan. Tjejen som sitter med i styrelsen tittade med stora ögon när frågaställaren vände sig emot dem. Upplevde känslan av från bordet att jag vill inte ta ansvar.

Jag tror helt enkelt att dem faktiskt inte har en jävla aning hur man faktiskt för sig dagligen som en idrottsförening på elitnivå. För då hade man heller inte accepterat anställningen av CA.

1 gillning