Tråden om HV71

Jag tror så här. Det är jäkligt lätt för nuvarande ledning och styrelse att peka finger åt de som styrt tidigare.

På ett sätt helt korrekt. Wilander, Lindbom och Nubben körde oss i botten sportsligt och är en stor anledning till att vi är där vi är idag.

Samtidigt. Det går inte att skylla på det som varit och kasta ansvaret på de som inte längre finns i föreningen. Alla i HV har ett eget ansvar i det som sker NU.

Att man förlänger med Blomman tyder på att man inte lastar någon av de som finns i föreningen idag för de svaga resultaten. Och det är direkt fel. Ingen ska slippa undan ansvar IDAG bara för att någon annan stökat till det IGÅR.

Och häri tror jag problemet i HV ligger. Ingen är som vanligt beredd att ta ansvar.

Tur att man själv tar ansvar och har påbörjat indoktrineringen av barnens supporterskap på allvar. Fick hem två nya tröjor idag (Huusko retro-tröjan och årets upplaga) till barnen. Det gäller att vara rätt klädd när vi möter Brynäs den 1 mars.

13 gillningar

Grymt jobbat… Måste läras i tid har jag märkt. :clap:

:yellow_heart::white_heart::blue_heart:

4 gillningar

Största orsaken till sin psykiska ohälsa är denna förening. :melting_face::melting_face:

3 gillningar

MrNorrland, du har så rätt. Vårdguiden, 1177, bekräftar dig:
“Symtom för psykisk ohälsa kan vara att man ser och hör saker som ingen annan gör, att man känner sig ledsen, orolig, ensam, har sömnsvårigheter och mår dåligt en längre tid.
Det finns många olika orsaker till psykisk ohälsa. Alla människor är olika känsliga för påfrestningar under livet. En påfrestning kan vara stress, oro, ångest och sorg. Vi har under senare tid sett en stor tillströmning av personer från Jönköping till våra vårdkliniker. Och ber därför personer inom Jönköpingsregionen att snarast söka hjälp om de finner att de gärna sätter sig i ett hörn och stirrar in i väggen.”

Bilden: Person från Jönköpingsregionen.

11 gillningar

Jag ber om ursäkt i förväg att jag är så jävla hemsk, men är inte det där Tikka som står och försöker spela försvarsspel?

6 gillningar

Det är för lite rykten. Vi behöver mera rykten och små läckor så vi har något att diskutera. Det är alldeles för tyst. Det är ju iofs bra men nuu loggar man in här flera gånger om dagen i hopp om nyheter eller ett litet rykte fast det skulle vara långsökt. (jag är iofs här flera gånger om dagen ändå)
OBS. Skriver detta i HV71 tråden för att inte göra folk besvikna i ryktestråden. :blush:

6 gillningar

Tedenby ligger i en hög bakom snabeln

1 gillning

Var det inte senast igår vi hade en Björklöven-bil? Känns stabilt att skicka iväg vår förra kvalhjälte innan kvalet. Bara i HV71…

1 gillning

Stakke och Dicken säkrar kontraktet även i år.

1 gillning

Det här inlägget har inget med hockey att göra men fan vad elefanter är gulliga. (Ett svar på NGIS72’s inlägg)

3 gillningar

Jo, jag tänkte nog att Elefanten har med hockey att göra. Tråden om HV71. HV71 går hårt åt mina känslor. Kan jag hitta ett sätt att le i eländet vill jag dela.

Från förra året. Kunde lika gärna vara iår :yum:

1 gillning

Vad händer under uppehållet??

Ingenting. Ledigheten är slut och ny match imorgon. Det klubben mäktat med är att ta hem Fransson.

2 gillningar

Nån som sett Nopa? Han brukade ha koll på vad som hände. Gick upp i rök? :thinking:

Är en lång resa denna gång.

4 gillningar

Lång resa? Örebro kanske.

3 gillningar

Lite nyheter dårå… HV71 bygger unikt gym tillsammans med Kraftmark | HV71
:rofl:

2 gillningar

HV skymmer inte målvakterna vid skott , därmed får vi inte de enkla mål som Örebro och Malmö ofta skaffar sig - de lagen har kanske också spelare som är bättre på det

Men jag är fast övertygad om att ett lag aldrig kan spela på SHL-nivå om de gör det så lite som HV gjort sista tiden .

5 gillningar

Alla kan skymma målvakten. Det handlar bara om vilja. Vet ju nte hur många mål jag gjorde under min karriär bara av att stå där och ta stryk. Mina lagkamrater kallade dem för turmål. Jag kallade dem “stå i skiten mål”…

5 gillningar

Kanske att någon redan tipsat om detta, men podden från Sydsvenska Dagbladet “Nedsläpp Redhawks” pratar lite om HV71:

1 gillning