Tråden om HV71

Ska åka och se SAIK-HV 15/2. Känns sådär att jag bokade biljetter när vi hade en vinststreak… Nåväl, hoppas på en trevlig bilresa hem iallafall.

Även de verkar ha genomskådat AB. Mycket snack och lite verkstad.

Om du är hemma ofta kan det kanske vara kul att se något annat, även om resultatet blir knas. Man kan undra hur sannolikheten blir för poäng där.

Lyssnade på det där avsnittet. De säger att han säger rätt saker, någon sa att han är bra på att prata men göra lite. Jag vet inte om de tog upp så mycket men det där är vad jag minns av det. Vi har haft AB som coach ett tag och det verkar inte hända mycket. Hoppas att de kan ordna med en ny coach inom en inte allt för lång framtid, även om de har förlängt.

1 gillning

Kan ju undra varför vi lyckas hitta coacher som kan snacka men få ut så lite.
Om man nu snackar om varför det ser ut som det gör så borde man ju kunna rätta till skiten.

Men en del föds ju med talets gåva och kanske ska sitta vid en telefon och och sälja skit!

2 gillningar

Det är väl för att det är för lätt att sälja in sig till Hv där de som anställer honom inte vet eller har kompetens till vad de bör leta efter….

3 gillningar

Ordföranden t ex öste ju lovord över Abbott för att han ”lärde” henne allt om hockey. Helt sjukt och typiskt hv. Blir mer o mer provocerad över det där ju mer jag tänker på det

5 gillningar

Jag har genomfört en mental omställning att jag nu är fullt förberedd på både kval och nedflyttning. Slipper extra oro nu? :slight_smile:

Det skedde automatiskt på något sätt när

• HV tappade viktiga sexpoängsmatcherna mot de värsta bottenkonkurrenterna
  • Jag förstod att HV är ju sämst statistiskt också så det är också logiskt
  • Jag inte kunde se ut 2 lag som jag kände att de där två är sämre så de kommer nog hv kunna klämma sig före
  • HV fick två lag ovanför sig med marginal med bara 12 omgångar kvar

Men skulle HV åka ur så tror jag :

• dels att det finns goda chanser att ta sig upp igen då det känns som värsta konkurrenterna väl bli Björklöven och Södertälje om nu t.ex. DIF tar sig upp.
  • Dels tror jag SHL kan komma att utöka ligan med 2 lag till vilket kan göra det ännu mycket enklare

Liten tröst i de sista punkterna

2 gillningar

Jag undrar när NBS ska markera mot klubben. Borde hänt för längesedan, kommer det en banderoll om hur inkompetent styrelsen är dagen vi åker ur?

Känns spontant som att NBS numera består av facebookmaffian. Bryt ihop och kom igen killar - det var ju så nära, Teden är ortens grabb (på något vis) och Blomqvist är bra, han vågar säga som det är. Tvi fan.

1 gillning

Varför markerar du inte själv med en banderoll? Varför överlåta det till andra?

3 gillningar

För att jag inte har möjlighet att vara på plats direkt ofta. Det lär väl knappast få effekt om jag sätter upp en bakom soffan eller vad menar du?

Jag är förvånad över att de knappt kommit någon reaktion från supportrar. Lite gnäll på twitter och här. Vill se en “prestera eller dra” eller något liknande.

Edit: jag förstår precis vad du menar.

1 gillning

Jag och ett hundratal andra vädrar sitt missnöje här varje dag. Tycker det är lite klass att vi inte skriker en massa fula ord på varje social plattform - “HV är mög.” Sen vad ska en banderoll göra? Ska vi som supportrar sätta hårt mot hårt, ja då är det med plånboken.

1 gillning

Här inne ja. Sätta press mot plånboken vet nog vi alla att det aldrig kommer att ske.

Något missnöje måste väl visas mer än spridda burop vid 0-6 hemma efter 4 raka torsk.

1 gillning

Räcker med att Wede (mitt spirit animal) vädrar några väl valda ord för att få huvuden att rulla. (Jag väntar med stor spänning)

2 gillningar

Kul för Linus!
Tråkigt för Linus att han bara hinner vara med i tolv matcher plus kvalet innan han får sparken pga degradering.

10 gillningar

Det hände ändå något under uppehållet! :joy:
Ytterligare en kille i staben! Får väl ge 18% rätt då!

10 gillningar

Analytiker in och då borde man ju få svart på vitt att nästan allt är kass i Hv!
Men kommer man justera tro? Svar NEJ!

1 gillning

Är det nu man börjar skylla på tidigare frånvaro av analytiker.
Dvs ingen reflektion om att samma spel/lag/etc givit samma resultat?
:rofl:
Nu jädrar kommer det att hända grejer……

1 gillning

Det är väl bra att de gör något som kan hjälpa lite i alla fall. Frågan är vad man ska ändra i spelet och hur man ska nå dit, jag tror det här kan ge en skjuts på vägen.

1 gillning