Är det detta som krävs för att Anton/Björn äntligen skall fatta att vi har grava problem i 3e/4e-linen?
Efter att ha varit borta sedan den 28/12 och haft minst sagt pressat schema kan jag konstatera att i princip allt gått fel i HV land sedan dess.
Vad är det som händer i klubben?
Jag är nog en av dom största försvararna av AB och jag ser flera skäl till varför vi befinner oss där vi gör i skrivande stund. Det stavas i första hand en alltför svag och skadekänslig trupp ifrån start, skador på det MEN jag vill också vara tydlig med att man inte heller lyckats får ut maximalt av laget. Det måste man bara kunna konstatera.
Backsidan är enligt mig ett stort problem och det är alltför få backar som kan spela ett puckspel värt namnet. Detta smittar av sig i ett alltför svagt 5 vs 5 spel.
Det är så många saker som gör mig djupt oroad inom klubben i dagsläget så jag vet knappast vart jag ska börja.
Utan att ha hängt med överhuvudtaget i detta forum på väldigt länge gissar jag att en stor majoritet härinne är lika frågande som mig inför det faktum att vi förlänger med en HC med 1 år kvar på sitt avtal och där vi alltså riskerar att spela i HA nästa säsong. Det går inte komma runt detta utan att ställa ett stort frägetecken runt detta.
Problemet är att det verkar vara i princip alla i hela ledarstaben som antingen fått förlängt eller har avtal också nästa säsong.
Det tycks anställas människor runt om i organisationen som om man inte förstått att om knappt två månader riskerar man vara ett HA lag.
Vad sjutton händer?
Välkommen tillbaka!
Ja den förlängningen förstår nog bara en procent av HV fansen förutom BL tillsammans med KD och styrelsen.
Kommer nog en förlängning även på Davidsson och Stillman snart. Kontinuitet det enda som gäller nu i HV, oavsett kompetens.
Tack!
Det är obegripligt att i panik förlänga ett avtal som gäller även nästa säsong, i synnerhet i detta skede.
För övrigt ställer jag mig helt frågande till att man inte agerar i övriga ledarstaben, det behövs ny energi in i staben/gruppen. Det minsta behovet åtminstone jag ser i dagsläget är att plocka in en analytiker, det finns redan en såvitt jag vet. Återigen riskerar vi att spela i HA inom knappt 2 månader har han avtal då?
En annan total parodi är det som utspelar sig på damsidan.
Det är nu 10 utländska spelare och vi ligger näst sist.
Jag är rädd för att man tappat det totalt och oron växer sig allt starkare.
Måtte vi bara inte åka ur!!!
Jahopp. OM detta skulle stämma är det ju tillbaka på ruta 1 vad gäller HV:s sjukdomsinsikt. Det finns få verksamheter där organisationens framgång är lika påtaglig som i hockey:
- Åker laget ner - då var du sämsta organisationen
- Åker laget ner med den dyraste uppsättningen spelare - då var du ännu sämre än den organisation som hade sämst förutsättningar.
Hur kan man givet ett sådant resultat, anse att det är rimligt att samtliga inblandande bör få nytt förtroende? Exakt så tänkte ju HV förra gången man åkte ut … och man har fortfarande inte hämtat sig från det förfaringssättet. Visst. Man är tillbaka i högre serien … men just så pass.
Jag förstår att det är glashus för mig att säga detta som bor i Umeå, men består Jönköping/Huskvarna bara hockey-lallare?
,
Det tycks ha blivit HVs nya mantra.
Desto sämre det går desto mer kontinuitet vill man ha.
Det brukar talas om att höjden av dårskap är att göra samma sak som igår och förvänta sig ett annat resulatet imorgon.
Helt rätt. Konsekvensanalys eller riskbedömning finns inte i HV71. ”Det går bra nu så skriv på några år till”. Detta gäller från spelare på isen ända upp till chefsnivå. Hade Tedenby gjort några kassar till efter sitt hattrick hade han säkert fått SHL största och längsta kontrakt genom tidier.
Det är ofattbart att man går in och förlänger avtal och till och med skriver nya i ett skede där vi kan vara ett HA lag om två månader och där alla vet att fallskärmen dessutom tagits bort.
Mjuklandning finns inte längre utan nu blir det en total krasch.
Kan han snabbanalysera ett sätt att få det här molokna gänget att komma upp i ett snitt på 2+ poäng per match under sista 12 matcherna? I så fall är det en bedrift värd namnet.
Men 20-25 poäng till måste in i vilket fall, om man vill spela vidare i SHL. Hade för egen del kanske tyckt att det varit rimligt att förstärka speltruppen, och/eller byta ut någon på tränarsidan, snarare än att göra rekryteringar som känns som om de är mer för nästa säsong än denna. Det är som om de fortfarande inte fattar hur tabellen ser ut.
Han blev just klar med analysen, vi måste spela Tikka och Tedenby så ofta det går !
Snarare vad som har föranlät faktumet, sist i tabellen
Analysen: “Statistiskt sett kan dessa båda spelare inte prestera på en lägre nivå, så statistiken talar för att ju mer de spelar, desto bättre blir dem”.
Jag visste inte att fallskärmen var borta. Fy då. Blir en hård och dödlig kranschlandning.
Vi behöver att de händer något (massor) men vi behöver inte att de kommer in en 36e analytiker eller få se om ett nytt magiskt gym. Sånt skiter man väl i nu? Man vill veta att Björn Liljander gör exakt allt för att vända skiten vi åter satt oss i. Allt annat är fullständigt ointressant.
Att man ens lägger ut massa annan skit än hur man ska vända skutan provocerar mig så gud förbannat.
Det är just detta faktum som stör mig allra mest.
I sin iver att skapa kontinuitet verkar man besatt av hur man löser framitden och missar helt nutiden. Vi har alltså en sista möjlighet på högst troligt många år framåt att säkra ett SHL och man tycks helt fokusera på säsongerna framåt och skapa mesta möjliga likadant som tidigare.
Herregud har vi rätt folk i staben? vilka spelare kan komma in och göra skillnad ? Vilka övriga saker här och nu kan man skruva på?
Tyvärr är den borta men det tycks man också missat!
Höjden var idag när man läste att man nu löst mensskydd i arenan.
Känns som en viktig åtgärd inför slutspurten av serien.
Sanny lyfter fram lite fakta. Av dom 12 matcher som kvarstår har vi 7 st borta. Vi är sämst bortalag i år också. Detta kan ju bra sluta på ett sätt.
Vi är ju SHL sämsta lag så vad ska vi förvänta oss
De flesta avtal gäller ju inte i HA ändå. Mest oroväckande är nog det att om vi åker ur så är den som orsakat det mest lämplig att få oss tillbaka enligt BL och övriga styrande.
Mitt största problem är bilden de styrande har om allting. Svårt att fixa till något som behöver fixas om du inte ens inser att det behöver fixas till. Vi kommer nästan aldrig till läget vad som ska göras. När vi väl gör det så lyckas vi ändå göra fel hela tiden. Som en förbannelse över allting.
Problemet är nog tyvärr att flertalet avtal som nu förlängts eller skrivits nya tycks gälla även i HA.
För övrigt delar jag helt din avslutning att man verkar ha en totalt felaktig bild över läget och man tycks inte alls agera utan bara sitta och förvalta det som redan inte fungerar.
Otroligt märklig situation och min känsla är att man är helt oförmögen att se enkla orsak verkan samband och bara satsar på samma behandling av den sjuka patienten.
Djupt oroväckande!!