Tabellplacering och kommande motstånd är oroväckande. Alla är väl eniga på den punkten. Mycket möjlig HA nästa år.
Bygget HV har i många år misskötts, nu har vi ny byggherre BL och han är säker på att snickaren AB är rätt för att reparera.
Tror vi inte på AB så tror vi inte på BL heller.
Jag har funnit lugn sedan vi cementerade bottenplatsen. Tror jag för första gången på många år kan se matchen idag utan ångest. Resultatet spelar ingen roll längre.
Jag väljer att tro på BL och därmed AB och se långsiktigt på det hela.
Vi ger aldrig upp. Spelar ingen roll om det är div1 eller sdhl.
Tittar man på vilka som styr i HV så är det ju egentligen inte så konstigt allting. Om vi bortser ifrån om den ena eller andra är trevlig eller inte utan bara kollar på kompetensen så ligger vi ju inte direkt i topp.
Asscoacher - behövs inte ens kommenteras.
Headcoach - som aldrig borde fått jobbet i första läget, max en ass coach i bästa fall.
GM - som vi trodde på men hittills varit en katastrof, dock kort tid ännu.
KD - som typ jobbat med tak och som var meningen att han skulle arbeta på marknadssidan.
Ordförande - ingen hockeykunskap förutom lite snabbkurser med Abbott.
Jag tror att det är viktigt att ha en viss hockeykompetens överallt i organisationen. Vi hade ju det med Lindbom och Wilander men gick åt pipan då också men var väl helt enkelt fel personer vi lyckades headhunta då också.
Aldrig bra när man förvaltar något som inte fungerar men som man tror fungerar. Brukar inte sluta så bra. Minst sagt märklig situation igen.
Vi borde absolut byta namn till HV71 Ostriches. Mycket mer passande än blåa icke existerande tjurar.
Så länge folk kommer till hallen och inte vädrar sitt missnöje kommer det inte ens reageras hos de som ”styr” föreningen. Det är säkert mysigt o glida runt på kontoret ändå…
Sent om side ska syndaren vakna, or not. I värsta fall är det enkom lovord för någon som kommer utifrån och ser det vi alla ser, lovord för att sedan ja det vet vi redan.
Men jag hoppas innerligt att han om någon är en ögonöppnare. Det måste va slut med strutsar. Gillar inte dem
Herregud, Den analysen hade jag kunnat ge klubben för länge sedan och det hade bara kostat en öl i baren i HG. Klubben har jobbat tvärtemot detta budskap de senaste sju åren, bortsett från året i HA.
Äntligen någon som ser storheten i “Anpassnings-hockey” igen! Montén hade varit stolt. Spännande det här med en analytiker, ändå 4 dagar till deadline och 12 matcher kvar på säsongen. I kvalet blir det nog inte pga analysen som vi torskar.
Hoppas han hinner installera alla appar på sin jobbdator innan den ska tillbaka…