Fan det är ju dessutom exakt samma trend, både på isen och runt om, som tidigare tre SHL-säsonger. Istället för att skära ner på skräpet, och lasta in lite nytt blod, i truppen - så håller man på och anställer en massa folk runt tränarstaben. Nästa alltid någon som är polare med någon annan med. Yes men galore.
Den enda vettiga analys en analytiker eller någon med en hjärna som är ihopkopplad med ögonen kan göra är väl att det är skit och att alla borde avgå?
Ett jävla gymsamarbete vinner inte något kval, och det kommer inte göra det lättare att slå Björklöven, DIF, Bofors eller SSK över sju matcher nästa år heller.
(Trodde jag skrev detta i matchtråden, genius move)
Vore kul med en anonym enkät till HV spelarna där de får svara på om de har förtroende för Blomman. Ja eller Nej. Tror faktiskt majoriteten inte har det längre.
tänka sig vad den här klubben gör med en… men nu är jag nånstans där jag inte alls har samma intresse för hockeyn och klubben längre, känner att jag inte orkar med den här skiten längre, det är bara skit exakt hela tiden.
AV måste bort om vi ens ska en minsta chans.
Men det kommer inte ske! Så Allsvenskan är redan klar!
Vilka grundstenar ska han då bygga laget kring? Kommer inte finnas en enda från denna trupp! Samtliga kommer ta svansen mellan benen och leta annan arbetsgivare. Förra gången hade vi några stöttespelare samt en fallskärm!
Nu har vi inte de extra miljonerna att fläska upp! Vi kommer behöva hämta en hel trupp med legoknektar utan hjärta!
Fy fan! Vi kommer få det svårt i Allsvenskan också!
Nu förväntar jag mig att Hv kommunicerar, alltså på riktigt, vad planen framåt är.
Många fans är vi som är vansinniga och inte minst jag själv börjar tappa intresset helt för Hv i synnerhet och hockey i allmänhet.
Det finns fortfarande tid att ladda för att vinna kvalet om vi startar nu, direkt.
Bara skit i resterande matcher i SHL, fokusera på kvalet…
testa nya coacher, idéer och formationer och segra!
Trodde ALDRIG att jag skulle skriva det här.
Men ta in Lindbom nästa vecka.
Ring Ledin.
Då kommer INGEN undan.
Och Önerud, så nån har vett säga till lagkamraterna att sluta larva sig.
Ge Blomman tjänstledigt, evt låna ut honom till valfritt allsvenskt lag.
Så får vi se vad göra med pratmakaren efter säsongen. Kanske duger som ass nästa år.
Jag har t om sjunkit så i min tro att Lindbom hade gjort det bättre! Då är det så nattsvart det kan bli!
Nästan så man också saknar Nubben! Han syntes ju och försökte ge oss tro!
Hade forumet tagit över klubben hade de fan gått bättre än vad de gör nu. Hela ledningen, tränarstaben och truppen är helt tappade. De är ju helt otroligt att vi ser alla brister flera månader innan alla andra i klubben gör de
Det är så mycket som blir fel från början den här säsongen.
Blomman ryktas in som assisterande. HV gör en helomvändning. Sparkar Lindbom, som fått förlängt, och går all in på Blomman. Här bryts faktiskt nån form av kontinuitet.
Blomman kommer in och pratar hål i huvet på allt och alla. Nu ska det ställas krav. Det låter bra i mångas öron.
Blomman sätter sin kaptenstrio, samtidigt som AP blir av med sitt C. Här bryts återigen nån form av kontinuitet då Blomman vill bygga sin egen kärna av ledande spelare. Den enda med någon form av HV-koppling är Engsund. Samma Engsund som inför förra säsongen vände hem till sitt Oskarshamn på långstidskontrakt, bara för att åka ut med dunder och brak. De andra kaptenerna blir Luoto och Alsing. Så här med facit i hand blev det lite vad man befarade. En totalt anonym kaptenstrio utan någon förankring i laget och staden (här vill jag förtydliga för alla som tror att jag är släkt med AP att jag inte menar att AP nödvändigtvis borde fortsatt vara C. Jag menar bara att den helomvändning som Blomman gjorde inte blev till det bättre).
Blomman ska börja sätta krav genom sina skridskotester. Den som får smaka på medicinen är Engsund och AP.
Inledningsvis ställs det en del krav på AP som åker jojo upp och ner i hierarkin. Resten av spelarna har sina platsar huggna i sten, från då till nu (återigen. Det här handlar inte om AP. Det här handlar snarare om att den där kravställningen som Blomman och föreningen talat sig varm om lyst med sin frånvaro under hela säsongen).
Personligen kändes allt detta ovan som tidiga varningsklockor, men jag ville väl inte tro att det kunde bli sämre. Jag ville tro på dem som menade att det Blomman gjorde var nödvändigt.
Nu när det snart är dags att summera grundserien så är det tyvärr tydligt att Blomman egentligen bara påbörjade sitt uppdrag så som han fortsatt det. Det vill säga helt utan nån form av fingertoppskänsla.
Som en vältalande elefant i en porslinsbutik har han ramlat runt i HV från start och inte skapat något annat än totalt kaos. Det syns om inte annat på isen. Vi har ett fåtal spelare som med sin individuella skicklighet kan vinna matcher. Allt annat? Totalt kaos.
Exakt så @lejacques. Har inte trott på detta en endaste sekund. Forumet var fullt av rosa moln där några månader, men det är skillnad att prata om krav och att göra verklighet av det. Faktum är att det HV kallar ”kravställan” är sedan länge helt givna delar i andra lag och det ”normala”. De verkar ha glömt att det är elitverksamhet det handlar om…
Detta snack om alla förutsättningar man har i HV71 och man kommer göra något bra av detta!
Björn och nu Linus! Båda jobbar med statistik och ser svart på vitt vad som felar i Hv! Men ändå händer inget!
AB har ingen positiv statistik som HC! Agera då!
Flera spelare ligger på minus och är inne på otroligt många mål bakåt! Agera då!
Målvakter har vi ingen som håller måttet! Det ser man klart också tydligt på statistik! Är inte alltid % är avgörande! Men matcher man kommer segrande ur är rätt tydligt! Agera då!
Backar är för spretiga från en del håll. Men ändå spelar man match efter match och bidrar till mål i röven. Vi har SHL bredaste backuppsättning! Men det är alltid ungdomarna som får stå vid sidan!
Agera då
Framåt har vi ingen kedja som klaffar i 5vs5 på hela säsongen. Agera då
Sen har vi spelare som inte håller för SHL men
som spelar för att de tjänar enorma pengar jämfört med en junior. Varför? Agera då!
Finns inget positivt i denna klubba längre!
Herrlaget raseras och damlaget raseras!
Styrelsen har brister i hockeyn! Saknar kompetens för idrotten! Men flashigt är det!