Tråden om HV71

AD gick väl dock ut med att han inte skulle fortsätta långt innan den aktuella situationen uppstod? Sen med tanke på hur hans liv ser ut utanför HV71 (bor i Örebro, hans andra jobb etc) så låter det du säger inte särskilt troligt. Låter som en kasst rykte av någon som försöker skapa ett drev.

2 gillningar

Då måste vi medlemmar kräva detta! En förening är medlemmarna! Att några snubbar och kvinnor ska ruva på bekostnad av SHL köper jag inte denna gång!

Han valdes in i styrelsen i juni väl?

Avgick sen några månader senare…

Kan nog ligga något i detta.

Vad visste han inte i juni som han han sen visste ett par månader senare?

Verkar skumt så utesluter inte att ryktena stämmer.

Näe det kan vara värdelösa killgissnings-rykten, jag har inte källa på detta själv. Men skulle inte förvåna mig om det stämmer.

Något måste ske med detta lag väldigt väldigt snart. Jag går ju o hoppas att de kommer in 2 spelare som gör skillnad. Alldeles för mycket mellanmjölk. Åke Måns mfl platsar inte över huvudtaget.

Tabellen:
Malmö 15
Örebro 12
Brynäs 12
Hv71 7
Modo 5

Tåget går o vi har stakkestad på isen

2 gillningar

Och Leksand 11, Rögle 7.

Men ja, vi bör ställa in oss på kval i år.

1 gillning

Vi kändes återigen så slöa . Rögle upplevdes mycket kvickare, rappare och mer egergifyllds bortsett fårn korta sekvenser .

Känns fruktansvärt ledsamt men kan inte se att vi kommer ha 2 lag efter oss .

Brynäs som är nykomolingar går för starkt och Örebro likaså .

Rögle kommer springa ifrån oss .

Malmö MoDo ?

Leksand börjar nog röra på sig nu med .

Lutar fan åt jumboplatsen !!!

Att det ser slött ut beror nog på att vi helt enkelt inte orkar. Halva laget är för dåligt för SHL och resten sliter röven av sig för att försöka kompensera för det.

Samt att laget självklart inser detta också och därför har börjat ge upp.

3 gillningar

Ja svårt att inte va orolig med tanke på resultaten så här långt.

Men tycker ändå det finns bra kvalitet i laget nu. Förstafemman ser riktigt fin ut och levererar för det mesta. AP gör en bra match och deppar inte.

Däremot är det ju sjukt rörigt i försvaret nu så det behvöver vi fixa. Sen hoppas jag att vi kan värva några forwards till och sätta de som inte håller utanför. Kan man göra dessa två saker så kan nog saker börja se bättre ut.

Med din logik så bör man alltså/är det något positivt att alltid ta ut målvakten, för att spela 6v4, om man får ett PP-tillfälle och ligger under med ett mål…oavsett om det är två eller 37 minuter kvar av matchen.

Dina siffror säger inte allt. Det gäller att se till laget och den aktuella situationen. Skellefteå, som har över 40% i PP, lär ha en större chans att lyckas än HV71 som knappt klarar av att få till ett kontrollerat uppspel i PP. Vi har enormt svårt att lyckas få till ett kontrollerat spel i överläge och chanserna för motståndarna att fritt kunna dra pucken mot öppet mål sker mer frekvent än vi lyckas få till två pass i rad inom laget.

Att plocka plocka målvakten och spela 6v4, vid ett mål underläge, kan jag tycka är okej med ca tre minuter eller mindre kvar av matchen. Att göra det tidigare än så känns inte särskilt smart (med tanke på vårat spel i överläge), oavsett vad de allmänna siffrorna indikerar.

3 gillningar

För att hitta något positivt så verkar vi ha tagit musten ur Karlstadsdansarna i alla fall. Ett besök i HG och sen går det utför.

Något slags gott tecken är det också att vi lyckades stjäla en poäng av Rögle idag.

Dags för återkomst av några spelare.

8 gillningar

Det där är en halmgubbe. Det är inte heller “min logik” utan statistik.
Självklart bör du vänta till sista tio med att plocka målvakten. Men får du ett 6-4 då är det förmodligen ditt bästa tillfälle att kvittera. Särskilt om du har problem med offensiven. HV har vid ett par tillfället spelat pp i slutet och plockat målvakten strax efter sitt powerplay vilket är hål i huvudet.

Sedan finns det justeringar man kan göra och ska man räkna ordentligt kan man utgå från att målvakten plockas in med 30 kvar etc.

3 gillningar

Jag såg bara slutet av matchen. Men såg att Tikka gick in och vann en tek i pp i slutet matchen? Kanske två i rad? Vilket ledde till kvittering? Det tycker jag är bra matchcoachning iaf. Alla rätt gör man aldrig.
Min ståndpunkt är att så länge vi håller oss undan kval är det en bonus, tyvärr.
Det kommer ta tid att vända detta.

5 gillningar

Många delar av spelet hackar men det fysiska spelet tycker jag har varit kanon. Underbart att se, framförallt våra backar, smälla på och göra livet tufft för motståndarna. Engsund och Sjöholm ligger top3 i tacklingsligan och ser vi till laget i stort så är vi det laget som delat ut först tacklingar. Tacklingar och inställning är ju ofta sammankopplade och det är ändå något jag tycker att vi har fått se av herrarna i blått.

6 gillningar

Vet ju att de e tajt med Sjöholm och om han ska spela eller inte spela. Men de jag gillar är att han smäller på lite i de defensiva. De ska göra lite ont o anfalla. För många backar som bara puttas lite, Kaski, Fransson, Hallqvist, Alsing

Day borde med kunna använda sin storlek mer

1 gillning

Mötte precis Chris Abbott på väg mot E/F gaterna på Köpenhamns flygplats.
Ni som vill spana på inkommande flyg på dessa gater innan det så gissar jag på en ankomsttid runt 07:20. Har han scoutat eller semestrat månne?

Han var propert klädd i en tröja med HV-emblem på axeln. Jag hade inte tid att säga tack. Tyvärr.

23 gillningar

Spännande! Hoppas på denna! :wink:

2 gillningar

Vilken spaning! Med HV-emblem på så är det ju garanterat jobb.

4 gillningar

Vilken spaning min herre. Då har vi har biltema, parkeringen utanför HG och dig på flygplatsen

Forumet :heart_eyes:

8 gillningar