Att Abbott är missnöjd med flera spelare på tunga kontrakt, Petersson, Tedenby, Tikka, Borgström och Nyberg nämns vid namn. ”Räkna med att dessa spelare försvinner om tillfälle ges.” Men att Abbott sitter i ett väldigt knepigt läge då intresset är väldigt litet för spelarna, speciell för dom på långa och tunga kontrakt.
Ren klickbait med killgissningar från AB
Missnöjd med Borgström???
Det låter konstigt med tanke på prestation och att kontraktet är på sista versen. Stämmer nog inte.
Menar ni att AB eller CA hängt ut dessa spelare med namn i Sportbladet och att man vill bli av med dem? Eller är det blaskan som spekulerar?
Naturligtvis tidningen, inte att HV som organisation hänger ut.
Att dom slänger in borgström på den där listan visar tydligt att de har noll koll och inte ens tittar på hockey.
Skittidning.
För övrigt samma tidning som sökte upp herman liv för en kommentar om att folk hånat hans döda pappa. Det är den typen av människor vi pratar om
Absolut, och det är ju inte direkt någon nyhet att övriga sitter på kontrakt som är helt sinnessjuka.
Tror Aftonbladet tänker på Borgström som Center där man räknade med honom men föll inte väl ut som forward är därmed saknas en ledande center.
Med tanke på att CA hittills visat hög integritet och inte yppat en stavelse om något så har jag extremt svårt att tro att han helt plötsligt skulle kommunicera ut missnöje med enskilda spelare via Aftonbladet.
Således: Spekulationer från kvällspress som jagar klick och snaskiga rubriker.
Haha Borgström och AP? Dummaste jag läst. Måste ju vara för att få igång spekulationer från andra lags supportrar.
Vet vad Linus Klasén skulle sagt om AB-redaktionen…
Är ju inget sensationellt alls. Ingen av dessa är ju något att behålla förutom ev Borgy som forward.
Borgy som 1a center funkade ju inte och även han är ju riktigt dyr.
Övriga självklart att dumpa om tillfälle ges, inte i närheten av att vara värda pengarna.
nubben, lindbom och davidsson alltså…
Om det nu stämmer i någon mån så kan man isåfall antar att han tycker AP20 och Borgström idag tjänar för mycket sett till prestation, och inte vill ge lika mycket för att förlänga med dem till nästa säsong. Bådas kontrakt går ju ut.
Att Tikka, Tedenby och Nyberg har Nubben-löner till Nubben-kontraktslängd är ju redan allmänt kännt.
Sluta tro så mycket på blaskorna, för att skriva ihop den där artikeln artikeln räcker det ju med att läsa på forumet och dra lite skeva slutsatser
Abbot och AB är detta eran kravställan ser ut? Jag har haft tro och hopp på eran process men änsålänge är jag inte imponerad. Matchcoachingen är sämsta jag nånsin sätt på en hockeyrink. HV sämsta spelare får oändligt men förtroende.
Tyvärr verkar de hittills bara vara massa prat men ingen verkstad, säsongen rinner iväg och inget händer
Att Tedenby lirar BP och att Stakke ens får bedräda isen är vädligt illa .
Passiviteten och bristen på energi överlag är bedrövlig .
Ingen ingen kliver ju för helvete fram .
Vem fan trodde att Tedenby skulle vara en av våra BP spelare 2024? Bara Stillman och Blomman! Är ju horribelt att ens tänka tanken för fan!
Tedenby i BP är verkligen WHAT THE FUCK, och Stakkestad alltså det är så typiskt Hv, man har en spelare som “kämpar” han vinner tränarens hjärta och får evigt förtroende fast att han är sämst på allt, så jävla tragiskt att se
fan va jag är trött på att vara Hv fan alltså, YSH tortyr
Man trodde verkligen HV71 hade lärt sig läxan.
Men nejdå! Vår ordförande som avgick sa att HV71 aldrig mer skulle hamna i denna sits!
Det tog mindre än 10 matcher innan vi va där!
Tack vare att man tror spelare ska ta kliv! Det där med att tro funkar inte trots att man är från Jönköping! Det krävs handling!
Nu måste spelare sättas på läktaren och spelare in! De enda skadade som kan göra skillnad är väl Luoto, Fiseln och Kaski i PP.
Resten kommer inte göra det! Det kommer aldrig att räcka. Vi kan inte lita på att våra junisar drar hela vägen trots att de är bra.
Vi har ingen riktig första kedja som leder laget. Vi har ingen andra kedja som hakar på en första kedja.
Vi består av 4 kedjor som leverar på tok för dåligt över 60min. Det kommer sluta med Allsvenskan om man inte värvar 3-4 spelare!
Det går ju rykten om att AD nu slutade för att ledningen sitter och håller på sina pengar nu när AD Abbot, Blomman mfl ville värva för att stärka ett lag som dom såg som för svagt.