Verkar inte vara OT att diskutera AP i tråden om AB, allt hänger ju ihop ändå.
Min åsikt, synpunkt om petningen är ett resonemang som kanske alla här inte gillar men va fan…
AP är den enda i HV som har de kvaliteer som en absolut toppspelare måste ha.
En sådan spelare är oumbärlig i vilket lag som helst.
Även om denne går på 75 % emellanåt så är denne en viktigare spelare på isen än övriga nämnda i trådarna.
hans blick för spelet gör att han kan förändra ett anfall till något positivt jämfört med den andra “anfallsformen” som HV bedriver…
Så nu går jag raskt över till värvningar. Vi måste värva skriver alla, med rätta.
Okej, håll i hatten nu kära forummedlemmar.
Vi ska värva en toppcenter! Kosta vad det vill.
Bara vi värvar så är problemen som bortblåsta (ironi).
Det finns inga SHL-spelare tillgängliga säger några.
Inte nu kanske men det fanns i våras tidigt.
Varför såg inte HV potentialen hos 2 toppspelare som lämnade sitt sjunkande skepp i våras?
De såg det nog. de kanske t o m frågade om chans på dessa spelare men fick nobben.
Jag vet inte om de försökte men det jag vet är att de producerar mål och poäng i sina nya SHL-klubbar.
Åter till det svart/vita forumet:
Spelare 1/
Honom SKA VI INTE HA!?!
Han är diva, han är det o det…
Spelare 2/
Han var skadad i slutspelet vilket förmodligen är enda orsaken till att vi fortfarande spelar SHL-hockey!
Hoppas ni hänger med.
Lodin är spelare 1. Det har ni nog räknat ut. Han kunde vara osynlig han oxå i många matcher men spela hockey kan han.
Spelare 2 är ju då självklart Karlkvist som gick till Örebro.
Retoriska frågor följer här:
Hade Lodin levererat i HV som han gör i FBK?
Hade Karlkvist gjort samma sak hos oss som i Örebro?
Min uppfattning är…KNAPPAST!
Däremot är jag övertygad om AP’s kvaliteer, bortser från skadefrekvensen utan tittar rent speltekniskt, hade varit betydligt mer uppskattad i FBK eller annat topplag där omgivningen profiterar på vad han kan göra i ett anfallssystem olikt det han spelar i nu!
Som avslutning, mest för att inte göra det för långrandigt:
Spelare som AP är viktigare på isen än på bänken.
Spelare som har sågats i trådarna efter senaste matchen höjer sig inte ett skit om AP sitter på bänken eller inte.
Laget växer inte som grupp ett skit om AP sitter på bänken eller inte.
Så bänka en toppspelare kan endast göras om alternativen finns att tillgå!
Så vad värva då?
Ingen lätt fråga. Spelaren ska vara toppspelare, ha skills, vara ödmjuk o gud vet vad…
I min värld så måste HV antingen agera desperat kortsikigt eller inse faktum att resan med att bygga ett nytt HV är en 3-årsresa, minst, med egna juniorer som framtidsmantra och acceptera det och vara tydliga utåt med målsättning och mål!
Svart o vitt är en tillflyktsort som man befinner sig i som supporter.
Boy, love is a bitch!