Tråden om HV71

Ska väl tilläggas att det snackades om det när Nubben var SC och det kanske har svängt när Abbott kommit in :blush:

1 gillning

Jag kan inte se hur vi blir bättre av att enbart ta in forward/center. Vi blir av med Shore, Nättinen och Önerud. In kommer WIN som ska in i en 3e eller 4e kedja och en till? Hur fasiken har dom tänkt. All dökött verkar vara kvar oxå.

Backsidan saknar oxå en offensiv pjäs.

Just nu ser ju truppen betydligt sämre ut än förra året iaf.

5 gillningar

Nja.

Att nättinen lämnar gör laget bättre. Bara av att inte ha honom på isen. Lite som övriga bottenlirare i laget.

5 gillningar

Tänker att det är väl också för hans egna och AB:s utvärdering. Vad dem har att arbeta med när väl teamet kan sätta sin prägel på det. Just nu som vi vet är dem bakbundna av många kontrakt.

Jag tror Chris och AB ser mer och läser av spelare bättre än oss tyckare. Vi får hoppas att den potentialen dom ser finns där nånstans

Nu är vi kanske i fel tråd och diskuterar, men jag tillägger att vi får inte glömma att det är enorm skillnad på Abbott, Nubben och framförallt AD i kommunikation. Abbott är mediatränad och säger inte mer än vad som behöver sägas. Medan AD och Nubben tjötade på med media och typ pratade kan att tänka sig för… Kanske Chris tänker att vi ska ha ny FW men inte säger det förrän alla som ska lämna faktiskt lämnat.

4 gillningar

Ändå anställd och avlönad som 1 eller 2 så klart de lämnar ett hål.

1 gillning

Kommer krävas tålamod under resan med Abbott och Blomqvist. Inga mirakel kommer att ske över en natt. Så ni som önskar att vi ska sparka ut och värva ett halvt nytt lag får fortsätta drömma.

8 gillningar

Blir Gotland iår med. Intressant att man ska möta Oskarshamn. Får se om asen som misshandla polaren är där.

Nån annan från forumet som ska dit o se på försäsongshockey

1 gillning

Jag är sugen. Hade varit grymt kul o dra ihop ett gäng och träffa där nere för lite god mat o öl

1 gillning

Ligger nog mycket i det. Vi har blivit vana vid det där andra sättet nu - att allt sägs - att det känns självklart.

1 gillning

Om detta stämmer så vore det fantastiskt. Vi är inte många här inne som förstår hur bra han egentligen är.
Om han är skadefri framöver, så tror jag att han har potential att vara SHLs bästa defensiva back.

2 gillningar

Tror inte det heller men vi kommer spela ett spel och ingen jävla HV-hockey så det kommer nog se bättre ut ändå.

2 gillningar

Instämmer, det är trots allt en VM-back ifjol.

1 gillning

Som enskild spelare absolut. Men med roll och lönepost, att inte ersätta honom är för naivt tycker jag.

Var de någon i forumet som kollade på Danmark mot Kanada lite noggrannare än jag själv? Hur skötte Dichow sig, enligt räddningsprocenten på 90.24 mot ett stjärnspäckat Kanada är de väl ändå rätt bra gjort?

En match känns lite lite för att analysera procent. Såg dock inte matchen.

Jag såg matchen och han var tät och fin. Spelar enkelt, täcker av ytor, gör sig stor. Sen att hv-produkten Bedard är en av världens bästa spelare går knappast göra något åt.
Sista målet i PP med 20 sekunder kvar så han hade landat på än högre siffror utan det målet.
Han gjorde många fina räddningar och spelade på samma sätt som i HV.

Han kommer bli fantastiskt fin 24/25!

16 gillningar

Snälla sluta säg ”hvprodukten” bedard. Han gjorde 1 match i j18 och 4 i j20 under någon månad under coronan. Blir pinsamt. Sen ska man inte ta ifrån att han gjorde det just i hv (mycket pga Holmqvist) men att kalla honom hvprodukt. Sluta

Kommer säkert få mycket mothugg men låt så vara isådannafall

Ironi mannen

14 gillningar