Exempel på när vi slänger in det sämsta är väl när tredje line gjort mål så kommer 4:de in direkt lr strax efter man kanske skulle skippa det bytet just då när vi var ett bra lag förläggdes spelet i offensiv zon av 4:de line nu not so musch.
INSTÄMMER.
Ja alltså man spelar med 4 linor och beroende av speltid på dom olika linorna och när i matchen detta varit blir det lite svårt att bemöta.
Lite märkligt argument att först säga att tränarna är för dåliga och tycka att laget är tillräckligt bra med rätt tränare för att i nästa mening skriva att när vi var ett bra lag kunde 4:e linan förlägga spelet i offensiv zon.
Det får jag tyvärr inte riktigt ihop?
Du läser mina inlägg som jävulen läser bibeln. Har du ett klent lag där du gång på gång ser att 4:de formationen inte kan behålla momentum så spela dom inte efter ett mål utan låt dom stå över ett byte och det måste ju ba en coachfråga. En vettig matchcoach borde väl se mönstret lr
Det tycker nog vi allihop. Det förstör momentumet och gör att vi får mål emot oss
Okej här kommer en liten jämförelse bara för att Säsongen 12/13 tar Växjö upp en viss Sam Hallam som HC, hade då ingen som helst erfarenhet av SHL. Bredvid sig hade han Janne Karlsson, inte heller han kunde väl skryta med några högre SHL-erfarenheter… Dem hade spelare som Robert Rosén, Fredrik Norrena, Noah Welch, Ryan Lasch, Jonas Holøs, Jan Hlavac, Tomi Kallio… Ja för att nämna några, inga dussinlirare… Meeen, dem slutade 10 och missade slutspel… Men dem gav ändå den här kisen Hallam en chans att få fortsätta även nästkommande säsonger, jag tror alla här vet hur det gick… Man föds inte till världen med alla erfarenheter, dem byggs upp på vägen genom livet. Så ge nu för fan Blomman chansen, vi är inte på topp just nu, men han kanske kan få erfarenheterna att ta oss dit inom sinom tid. Tack för mig, jag vet var dörren är
Okej förstår!
Detta exempel när var detta i matchen?
I början av en period eller i slutet?
I vilken period?
Hade vi haft Boxplay eller PP i nära anslutning?
Såklart går det hitta fel men skulle detta var skäl till att HC är för dåligt?
Hur LÄNGE ska vi ge honom chansen då??!
Tills vi är så långt ner så att kval är det som gäller.
Gällande Växjö så gjorde Coacherna iallafall så bra ifrån sig att laget slutade på 10:e plats!!!
Det ser ut som att det skulle vara omöjligt med den coachningen vi har nu… Inse att Blomman har tagit på sig en för stor kostym
Håller helt med!
Ta Frölunda som plockade in Rönnberg från Luleå som fick sparken och gick precis som Tomas Monten via svenska ishockeyförbundet och U20 landslaget till Frölunda.
Jag anser i och för sig inte meriterna som särskilt viktiga egentligen utan mer om personlighet, spelarmaterial och staben runt.
Som jag skrev tidigare!
Jag har enormt tålamod med rätt beteende och rätt driv.
Har man en en bra verksamhet finns ingen anledning att byta tränare, dåliga,skadade spelare blir inte ett skit bättre av det.
Pengaförstörelse!!
Såklart tappar man spelar truppen då måste klubben agera.
Kolla Tomas Kollar i Malmö för 2 år sedan slutade sist i tabellen men vann kvalet och gör ett bra jobb med en undermålig trupp år ut och år in.
Men man får väl åtminstone spela färdigt säsongen först innan man kan utvärdera en sån sak. Hv har i dagsläget 111poäng kvar att spela om denna säsongen, så mycket kan hända. Antingen blir det positivt eller negativt, det lär visa sig. Då är man ju en ERFARENHET rikare…Eller tycker du att alla tränarbyten senaste åren har varit till nån nytta!? Har vi blivit bättre av att ständigt byta tränare!?
Vem fan är den där Nopa1995?
Hursomhelst så håller jag med i vad Nopa skrivit, som jag läst ikapp.
Sitta lugnt i båten. Jo. Vi har sparkat färdigt för ett tag. Inget hinner sätta sig.
Räcker med att vi behöver få in en ny sportchef.
Ibland undrar jag om de som ropar “sparka”, utan att ha ett förslag på vem som ska vara istället, destruktivt istället för konstruktivt, skriver för att öka på oredan. Ja, som jag gjort på andra lags forum. (För jätte jättelänge sen. Är biktad och renad.)
Det vi riskerar är kval och att vi förlorar det! Blomman är inte mogen för uppgiften som HC kanske kanske med en erfaren person jämte sig.
Ja det kan ju såklart hända i det absolut värsta scenariot… Eller så kravlar man sig upp och tar sig till slutspel, och vi som minns säsongen 94/95 vet hur det kan sluta Och minns jag inte helt fel så var väl inte Kung Sune så värst bortskämd med rutin från högre ligor
Men likförbannat blev han Kung Sune med hela Sverige
Leap Of Faith, smaka på orden
Väldigt dålig förklaring gällande att Tikka spelar i 3-3.
Vi har ju givetvis Borgy att sätta in som är riktigt bra. Reber och Kero också klart bättre.
Tycker du att Kero är skridskosvag? Jämfört med Tikka?
Helt enkelt ett val coacherna gör där de tycker Tikka är mest lämpad i 3-3. Jag tycker inte det.
Finns många alternativ så Tikka behöver inte spela en enda sekund i 3-3 då alternativ finns.
Ibland gör man val som är märkliga och som utifrån sett är galna. Tikka i 3-3 är ett av många konstigheter vi hittar på tyvärr.
Går att försvara och förklara allting om man vill men ibland är det helt enkelt fel och galet.
Enda gången HV71 åkte ur SHL sparkade klubben tränaren och bytte till frälsaren Lillis.
Nu tycks vissa vilja ta in honom återigen.
För två år sedan sparkade man Samuelsson och Stillman och Lindbom kom in och HV höll sig kvar, samtidigt värvade man in Radan Lenc, Kasi, Laleggia och Shore.
AP och Oritio bar HV sista 15 omgångarna.
Jag är mycket tveksam vad som var främsta orsaken till att vi rent faktiskt höll oss kvar.
Förra säsongen sparkade klubben återigen tränaren och tog in Lindbom och vi höll oss kvar.
Shore och Cissons värvades in.
Det fick lite effekt i början men i ärlighetens namn blev vi inget bättre.
I ärlighetens namn räddades vi av ett högst mediokert Oskarshamn som fick ihop totalt 37 poäng på hela säsongen och som fick både målvakten och Karlqvist skadade.
Det är inte Tikkas fel att han blir uttagen men det är Tikkas fel att han är kass på rören och puckhantering.
VI pratar med döva öron! Blomman är lika envis som en viss coach som kom från Frölunda och spelade ner HV i Botten.
Jag vill se en Coach som coachar laget jävligt hårt i matcherna och sätter in rätt spelare i rätt situationer
Att envisas med att plocka in Tikka i situationer där vi vet att han inte hänger med om han förlorar teckningen är bara dåligt av Blomman …
Blir spännande att följa detta!
Har Tikka varit inne på något baklänges mål i 3-3?
För övrigt är jag den första att hålla med om att Tikka är en fel rekrytering deluxe.
Han ska spela max 10-12 minuter i en 4:e lina och såklart kosta därefter.
En medioker och ytterst begränsad ishockeyspelare.
Det är dock inte han som bestämt centersidan eller lönen.
Han är en del av laget och faktiskt med nuvarande lag en viktig del i ett totalt fel byggt lag framförallt centrallinjen och det tvingas tyvärr nuvarande tränare stab med AB i spetsen hantera varje dag.
För att göra det enkelt för oss och underlätta för mods. Vill vi i synnerhet diskutera Tikka så forsätter vi i hans tråd eller om inte så rikta fokus på HV