Tråden om HV71

Har någon av er tillgång till JPs intervju med Nylin? Verkar som han har någon planer för HV och rubriker säger att måste få in mer pengar till HV. Hur ligger HV till i den ekonomiskt delen? Kan någon här berätta lite? :see_no_evil:

Citatet som rubriken grundar sig på:

- Vi har bildat en fastighetsgrupp där vi har intressenter från olika håll, som är duktiga på fastigheter och på utveckling av arenor. Vi har lagt en plan fram till 2030, en plan som blir i olika steg. Vi får se över vad som är akut just nu och sedan får man titta på vad man ska göra varje år. Det måste också hinnas med att få in pengar till det, för det är en kostnad förknippad med detta också givetvis. Men vi har lagt en plan fram till 2030 och målet är att vi ska få en bättre arenaupplevelse och ett bättre flöde i arenan.

Dvs click bait

1 gillning

image

Kul! Det är ju här i närheten, gillar även att man möter lite kvalificerat motstånd i träningsmatcherna.

7 gillningar


Denna sitter på kylskåpet sedan någon vecka! Snart igång igen :heart:

4 gillningar

Nubben om Abbott och HV:s centerjakt - HockeyNews

Här går det att läsa lite grann utan plus.

1 gillning

Är det bara jag som blir stressad över hur mycket han snackar om spelarna och laget?
Snacka om beteende som riskerar skapa underlig stämning och dynamik i laget.

2 gillningar

Låter inte på Kent som att Lias vill spela i Sverige nästa säsong. Inget a hymla om.

Så HV ville att Nubben skulle vara kvar en säsong ytterliggare men han ville inte detta själv.

Förstärker ju att HV är och var nöjda med hans arbete. Han ville dock inte ha en GM över sig om det inte var Lindbom tolkar jag det som.

Dessa två alltså…

Samtidigt vill han försöka rädda sitt anseende genom att lyfta att han jobbat på och gjort vad han kunnat i tro om att det ska bli bra. Ser inget större problem i den artikeln. Däremot kan jag tycka att reportern skulle pressat han lite på det som faktiskt gått snett.

Noterar följande:

Enligt Nubben ville HV71 (tf Davidsson?) ha kvar Nubben som sportchef för herrlaget under Abbot, och det var snarare Nubben som konstaterade att den inte blev en bra lösning. Bra av Nubben!

Laget och värvningarna hittills är Nubbens.

Nubben har pratat med Lias “men tyvärr finns ett annat land i Europa som kanske intresserar mer”.
Nubben har inte haft någon kontakt med LaLeggia.

tur att vi har “säkra” källor på att Lias är klar för Hv då

4 gillningar

Försäsongen spikad.

14/8 18:30 Visby Roma – HV71 (Visby)
16/8 18:30 HV71 – IK Oskarshamn (Visby)
17/8 15:00 HV71 – Malmö Redhawks (Visby)
27/8 18:00 HV71-Frölunda (Värnamo)
29/8 18:00 Färjestad-HV71 (Mariestad)
10/9 18:00 Örebro-HV71 (Hallsberg)
14/9 16:00 HV71-Rögle (Husqvarna Garden) HV-dagen

1 gillning

Förstår vad du menar men sen samtidigt om de ryktet hade stämt så hade ju inte nubben kunnat/velat säga de rätt ut.

Näe så är det ju, men samtidigt personligen hade jag ju sagt typ “no comments” om jag vetat att han var klar istället för att säga att utlandet lockar mer ?

Kom igen och ge oss något för tusan!

2 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Tråden om: Forna HV71-spelare och tränare!

Intressant med en app på G!

3 gillningar

Känns ju ärligt talat väldigt bra att killarna kör mycke is träning även nu.

1 gillning

För den som vill veta mer om detta. Här kan man läsa om Never Offside.

1 gillning