Tråden om HV71

Precis, och får en känsla av att sådana talanger ofta växer snabbare än man tror.

1 gillning

OFM kan absolut vara redo att axla 2C rollen. Tror inte det är så mycket mothugg angående hans kapacitet. Däremot så finns det risk att han missar en del matcher p.g.a NHL camp och landslagspel. Är nog främst därför som flera inkl mig vill se någon mer stabil center i truppen.

Fast går man för bara en center lär det väl innebära en C1 samt att Borgström flyttas tillbaka som center = Fisken trea. Alternativet är väl att ta in en C1 plus en center som konkurrerar med Fisken som 2:a-3:a.

En lite längre intervju med abbot på jnytt. Snacka om att han är mer media tränad än nubben. Inte mycke de får ut av honom .

1 gillning

Det har tidigare pratats om att HV vill behålla Anton Strålman, är det han som är backen som kan komma in då?

– Det där är en sak som ni kommer att märka med mig. Jag pratar inte om specifika namn på det där sättet. […]

Men när kan fansen räkna med att det dyker upp nyheter kring truppen, är det något som är på gång?

– Det kommer att hända saker inom de närmsta veckorna men jag kommer inte att gå ut med vad vi gör hela tiden. Det kommer nyheter när det finns något att berätta […]

Verkligen skillnad!

24 gillningar

Klass på killen rakt igenom. Gillar starkt. Att behålla förtroendet för spelarna är viktigt!

1 gillning

Haha, i och med påskriften av Abbott gjordes precis jobbet svårare för sportjournalisterna som bevakar HV :rofl:

Men det sagt gillar jag också mer Abbotts angreppssätt, att inte slänga sig med namn hit och dit. Tror inte HV vunnit alls på det under Nubbens år, om jag ska vara ärlig.

7 gillningar

“det är kanske tre eller fyra spelare till som ska in och kanske några som kan lämna.”

Notera “några”. Plural.

4 gillningar

Intressant kring Strålman. Med Nubben lät det ju som att det mer eller mindre låg ett kontrakt på bordet, redo för Strålman att krita på. Även om Abbott är Nubbens motpol kring hur mycket han ger media får jag inte intrycket av att Strålman är så given som Nubben ville få det till.

Det tycker jag i sådana fall är skönt. Vill inte ha några Nubben-favoriter i truppen. Sen om Abbott av någon anledning tycker att Strålman passar in. Ja, då är det en annan sak. Men ska vi vara ärliga har Strålman spelat i HV mer för att det varit Nubbens drömvärvning än för att han passar in i lagbygget.

2 gillningar

Ska bli spännande att se om det finns något engelskt uttryck som motsvarar “inget att hymla om” eller om HV:s nya GM hittar någon ny standardfras…

2 gillningar

Det gäller iofs alla Nubbens värvningar :stuck_out_tongue:
Ja, kanske inte drömvärvning, men inte speciellt mycket hänsyn till lagbygget…

1 gillning

Ja vi får inte lika mycket “inget att hymla om” att prata om på forumet längre.

2 gillningar

Vore intressant att höra från Abbot när han fått sätta sig in i rollen vad som ska in. Blir det en back eller är det 1 + Strålman?

Hur många forwards ska egentligen in mer i truppen? Jag hoppas på en center och en forward här och att man ser Lias som en bonus. Skulle Lias fått ett kontrakt där borta ligger HV efter rejält med sin förstacenter om man nu ska vänta in vad som sker.

Nu tror jag på en back och en forward bara eftersom inga kontrakts bryts vad det verkar (utom Foppa).

Njae. Strålman har ju varit Nubbens våta dröm sedan de skildes åt i Timrå. Majoriteten av Nubbens andra värvningar verkar mer ha gjorts efter principen blunda och peka :sweat_smile:

4 gillningar

Kom precis en Netflixserie om arbetet som krävdes för att Nubben skulle få Strålman till HV71, baby reindeer.

5 gillningar

Äntligen lite ordning på torpet. Jag håller dock inte med om att det är medieträning per se. Det är bara gammalt hederligt professionellt beteende. Äntligen, som sagt.

2 gillningar

Så jäkla härligt att se Gunnar, Andrae och Berra på plats under HV- golfen :smiling_face_with_three_hearts:

3 gillningar

Verkligen kul att se att föreningen ”tar tillvara” på killar och tjejer med HV-hjärta. Blir själv lite sugen på golf när jag ser bilderna……

5 gillningar

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Prata om det du vill tråden

Missade att skriva i Foppa-tråden innan den stängdes. Vill bara tillfoga
:cry::blue_heart::yellow_heart::white_heart:

3 gillningar