Tråden om HV71

Känner exakt samma faktiskt, JAA neej kanske osv

1 gillning

Nylin kommer bli en trygg grund. En av få som under säsongen tog sig tid för att prata med oss ”vanliga” uppe i arenan.

Känns spontant som en riktigt bra väg att gå. Nu får vi lite arbetsro även där.

13 gillningar

ja lägger man upp det så så känns det ganska bra, låt Abbot sköta allt sportsligt = win

2 gillningar

Skönt att organisationen börjar sätta sig och ett ”TF” efter ett suddas ut.

Spännande att man l så mycket tid på att ta bort ett ”TF”

2 gillningar

Herregud, bara strunta i dessa inlägg då om det är så jobbigt.

3 gillningar

Ja, det kommer bli bra. Den rollen ska ju ha noll med det sportsliga att göra framöver och fungera mer som vilken vd som helst. Och där har Nylin lång erfarenhet som både marknadschef och vd tidigare i karriären, plus officer så han kan nog peka med hela handen om det behövs.

5 gillningar

Däremot. Eftersom han har lång karriär bakom sig inom fasadrenoveringsbranschen så se för hel*ete till att gör nåt åt fasaden på Husqvarna Garden. Ser ut som skit! :joy:

12 gillningar

Nylin känns bra jag gillar honom och hört mkt bra om honom.

Tjänsten har haft över hundra sökande och därefter sex slutkandidater. Nu har styrelsen i HV71 kommit fram till att Richard Nylin är rätt person för jobbet.

Över hundra sökande, men rätt man satt redan på stolen – tänk så det kan slumpa sig! :man_shrugging:

1 gillning

Ja och av dom kanske 4-5 var något att ha.

Han fick ju jobbet som kommersiell chef, och nu när man gör om organisationen något och viktar klubbdirektörsrollen åt det kommersiella hållet måste han ju vara en av de bättre kandidaterna. Annars hade inte fått jobbet från början.

1 gillning

Inget konstigt alls. Nu är ju iofs HV inte en myndighet eller offentlig institution så de behöver inte annonsera ut och kan anställa vem de vill, men det är sällan fel att låta personer söka i konkurrens som det heter - oavsett.

1 gillning

Det viktigaste nu vad gäller organisationen är valberedningens kandidat till ny ordförande som borde vara i sort sett klart mht årsmöte i Juni. Jag antar också att tilltänkt ny ordförande har sagt ok till ny KD? Själv hoppas jag på Tommy Fritz som ny ordförande.

1 gillning

Är mest tillfreds med att man gjort en seriös rekryteringsprocess denna gången. Hoppas det är något som kommer bli en rutin framöver.

Vill aldrig mer se en ”Äh Davidsson är ledig”-rekrytering.

Vet inte riktigt vad man kunnat förvänta sig på KD-posten. Tror det kan bli bra med Nylin. Det viktigaste är nog separeringen från det sportsliga ansvaret.

4 gillningar

Det blir säkert toppen!

Där är Richard med sitt driv och sin erfarenhet bäst lämpad, säger Andreas Davidsson, tf ordförande i HV71.

Är bara skotträdd sen senast det begav sig…

Han har erfarenhet, trygghet och står för det ledarskap vi vill ha. Vi behöver en stabil grund att stå på och den har Johan, säger Andreas Davidsson, tf ordförande i HV71.

1 gillning

En roll han hade i ~tio dagar innan han blev tf KD. Men ja, det blir bra (bättre!). :slight_smile:

Ser framför mig något i stil med “I love… lamp!”, och att Nylin råkade gå förbi i korridoren när tf ordförande kastade pil. Men så gick det såklart inte till!

2 gillningar

Älskar att man kan se “Kinnarps Arena” vid entrén som om det vore delat sponsorskap :sweat_smile:

3 gillningar

Har sett samtliga Danmarks matcher, och även Oskar Fisker-Mølgaard har gjort bra ifrån sig. Han kommer också att bli fantastiskt bra 24/25!

4 gillningar

Även om jag har en del mothugg härinne så hävdar jag fortfarande att han kommer vara redo att ta rollen som andra center. Tror vi kan få in en mer spetsig forward än att jaga två centrar med tanke på hur marknaden ser ut.

3 gillningar