Vi förlorar inte matchen för att Tikka har 50 sekunder mer istid än AP. Något mer måste det väl vara?
Jag tror man får analysera det djupare än att enbart stirra sig blind på istid.
ibland ligger sanningen där framför oss, naken, genomskinlig, enkel, underbar.
Vi pratar matchcoachning. Vilka som får istid och när är en någorlunda väsentlig del av det.
Det jag hör är att “blomman är dålig på matchcoachning” när jag frågar vad det är som är dåligt så får jag hör “Tikka spelar för mycket”. Då jag inte fått några andra argument eller förklaringar så har jag inte mycket mer att gå på. Utveckla gärna vad som är dåligt med matchcoachningen.
fast den här sanningen är väl inte underbar, snarare avskyvärd.
Håller med… vi har 3 kedjor som borde kunna gör a fler mål än 2 framåt. Men offensiven är återigen obefintlig. Det är inte Blommans fel.
läs ikapp i trådarna lagbygget och HV71, där finns det ett 15-20-tal olika scenarior och tillvägagångssätt som AB nyttjat som pekar på dålig matchcoachning.
Jag önskar jag hade tiden att sitta och sålla igenom 100+ inlägg.
Men helt ärligt trodde ni att om vi lastar in 4 st från skitklubben aik så kommer krislaget nummer 1 sen flera år lyfta ![]()
Även dagens matchtråd.
Men kanske är detta med matchcoachningen nu värt en egen tråd. För allas bästa.
Borde passa i lagbygget kan jag tycka. Det sitter ju ihop med hur man formerar kedjor och vilka som sitter på läktaren samt när man skickar in vad. Till och med en time out kan ges ett lagbygge-perspektiv.
Börjar med defensiva spelare i offensiv zon i nyckellägen av matcher som står och väger eller vi jagar, spelar långsamma forwards i 3-3, 4-5, 5-6 spel då man bör ha kvicka forwards inne för att hinna täcka/hitta tomma ytor, tar timeout när det är helt lugnt och inte behövs, tar inte TO när motståndarna öser över oss.
Den enorma istiden som ges till några som inte håller shl-klass men som anton gillar pga att de är fysiska spelare som som passar hans hockeyideologi.
Å lite till.
Man kan ju inte beklaga sig över att man inte får höra några argument om man inte pallar hänga med i trådarna. ![]()
Blommans matchcoachning har diskuterats flitigt sedan veckor tillbaka. Matchandet av Tikka är en sak. Sen finns det andra saker som gåtts igenom. Matchningen i fem mot sex, matchningen i sudden. Märkliga time outer. Etc etc. Allt finns i trådarna. Jag har inte tiden att rabbla upp mer än så.
Tillägg. Läste ditt inlägg lite mer noggrant nu. Sorry. Hoppas du fått svar på din fråga.
Ah, jag tänkte mer på att frågan i sig blivit så het och fått nästan eget liv. Att det är lättare för den som hävdar det ena eller andra att peka på alla argument när de samlas i en enskild tråd. Nu frågar nån vad som sagts om coachningen innan, då ska man be den scrolla bland massa andra inlägg. På så vis menar jag att det börjar bli värt en egen tråd ![]()
Men detta kanske blir en Linnneuniversitetsuppsats om något år ![]()
Ok! ska sluta fråga ![]()
Nä, fattar vad du menar. Sorry för det.
Jag försöker inte på något sätt förminska någons åsikter utan enbart förstå hur de tänker när de skriver “dålig coachning”, det är lättare för mig att delta i en diskussion om jag vet vad motparten tycker så lite tråkigt när det blir en form av “gatekeeping” på diskussionen.
fast grunden i allt detta är ju att man diskuterar och läser vad andra skriver. Det är ingen gatekeeping att anta att någon håller sig ajour med vad som försigår.
Tips: Har det redan diskuterats mycket så kan du säkert nyttja chatgpt eller likande och fråga den vad konsensus är på just den punkten, på forumet. Det är sånt som man med fördel kan nyttja chatgpt för. Det finns en forumgpt, men den är inte jättesmart, och nu var jag väldigt snäll mot den funktionen ![]()