Tråden om HV71

Kan de inte hända nått spännande nuuuu….

Haha! Gillar framförallt att vi gör allt för att minimera risken för självmål i pp :sweat_smile:

2 gillningar

Ju längre det tar ju mer besvikelse. Strålman sitter på piedestalen vem som än är SC. Är det sagt att han är en bonus eller sitter man verkligen och hoppas?

AB utryckte väl sig att han gärna ser Strålman i lagbygget? Så tror inte han räknades in som " bonus " men det gjorde han väl inte senast heller

Tycker det rimmar illa att man ska sitta och vänta varje säsong och sen letar ersättare när Strålman inte vill fortsätta.

1 gillning

Håller helt med där!

Personligen är jag lite trött på det här med Strålmans vara eller icke vara i klubben. Han är absolut duktig och skicklig men motivationen just nu känns väl lite sisådär?

1 gillning

Tror inte de sitter och väntar. får de in ett bättre namn så går de före skålart. Sen så tror jag inte Strålman lastar så mycket i lönebudgeten

Jag tror ju inte att Strålman spelar i HV av ren välgörenhet, så han drar nog ganska mycket ändå. Som jämförelse…Silverberg som återkommer till Brynäs skall, enligt Aftonbladet, uppbära en lön på mer än 275 000 kr. Där kunde man ju tänkt sig lite “välgörenhet” när det handlar om en hemvändare. Men icke.

1 gillning

Tror med att han lyfter en del pengar

Blir en tuff start på säsongen. Vi ska nog inte gråta floder om vi inte råkar leda serien efter 4 omgångar :rofl:

1 gillning

Man fortsätter arbetet genom att ta ett omtag i hela föreningen

2 gillningar

Det där är pengar som han inte kommer leverera för. Tror det blir en riktigt flopp.

Nubben ny Spritchef på Systemet. Går sådär.
(Förlåt, kunde inte låta bli.)

2 gillningar

Lönehelg för vissa.
Och då kan man inte köpa ut nubben!!
:partying_face:

Jag tror att HV och Strålnan redan är klara med varandra gällande fortsättning . Allt annat är bara ett spel för galleriet. JAG tror stålis spelar nästa säsong.

4 gillningar

Varför vänta? Ska han slippa träna med laget?

Semester :person_shrugging::sun_with_face: tid att umgås med familjen. I Antons ålder är mängdträning inte lika viktig. Utan mer underhåll som gäller och det fixar han med bravur på hemmaplan.

1 gillning

Att HV tillsätter ungdomskommitté är lika goda som viktiga nyheter. Helt avgörande för HVs framtid som jag ser det. Ända sedan pandemisäsongen och degraderingen så har HV försökt hämta hem mycket av den ekonomiska förlusten genom höjda avgifter och minskad personalstyrka. Allt detta har i huvudsak drabbat ungdomslagen, med en otroligt stor irritation bland ledare, spelare och föräldrar som följd. Verkligen inget som är varumärkesbyggande, utan precis tvärtom. Det är många som ser HVs arbete med ungdomar som ett enda stort skämt, vilket lett till att de spelare som får bättre anbud från annat håll (Rögle, Växjö, Örebro och t o m Linköping(!) t ex) har dragit så fort de fått chansen, samt att det varit svårt att knyta till sig unga talanger utifrån då dessa ofta valt andra alternativ.

Förhoppningsvis innebär det här steget att HV blir ett tydligt, seriöst och bra alternativ för ungdomar på väg upp, igen.

Det är mycket som är/har varit mycket svajigt i HVs ungdomssektion de senaste åren. Hoppas det är slut med det nu.

14 gillningar

asså hur kan Hv varit bajs på så många olika fronter ?

T f ordförande, Andreas Davidsson, har fått väldigt mycket kritik för sitt agerande.

Han har snackat, han har sågat klubben. Man kan givetvis ha synpunkter på detta agerande, men…nog fan har han, tillsammans med styrelsen, styrt upp föreningen till det bättre. På väldigt många plan.

Man har inte bara vänt på stenar. Man har slängt bort stenarna, så nu finns det inget att gömma dåligheter med. Finns säkert fortfarande mycket att göra, men denna riktningsförändring känns ändå bra.

18 gillningar