Tråden om HV71

Jag tror det hela kan uttryckas ganska enkelt: Personer som är dåliga på sitt jobb har haft ledande positioner. (Det behöver inte betyda att de inte bryr sig om HV eller att de inte varit bra på andra positioner.)

Lite mer utförligt exemplifierat: När herrlaget går knackigt, så går klubbdirektören – som har det yttersta ansvaret för att hela klubbens verksamhet ska fungera – ner till att bli coach och lämnar alltså styrningen av hela klubben till … ingen. Tomt. Utan back up-plan.

Om en klubbdirektör och förening har så dåligt omdöme och kortsiktiga prioriteringar, hur rimligt är det att tro verksamheten fungerat väl på något plan fram tills dess?

Det vi nu ser ske, är alltså inga underverk, utan en organisation som återgår till en verksamhet som är RIMLIGT att förvänta sig på elitnivå. Det har alltså varit så dåligt tidigare att återgången till helt NORMAL verksamhet ses som stora förbättringar.

Jag ser förfallet som varit vara ett naturligt utfall av att man i flera år lekt elitförening och att man har haft personer med helt fel kompetenser på styrande positioner. Personer som trott att de varit elit och därför med en dåres självsäkerhet fattat undermåligt beslut efter undermåligt beslut.

6 gillningar

Funkar det inte med AB, så gå all in på Rönnberg nästa säsong. Han gör sin sista säsong med Frölunda.

HV71 presenterar omsättningsrekord. Woop woop :beers:

3 gillningar

Glädjer mig åt att vi trots allt gick plus förra säsongen ändå…

Jättebra såklart att vi är plus på sista raden.
Har ej läst redovisningen vilket man såklart får se till att göra när den är tillgänglig så man får en bättre bild av helheten.
Men 190Mkr i omsättning där vill ja se en större vinst på sista raden.
Nåväl vi går plus och vi är kvar i Shl.

1 gillning

OT. Men Roger ska väl som så många andra till Alperna!

1 gillning

Håller helt med här. Han hsr snackat väldigt mycket, men det han sagt har varit sanningen. O det svider ju för många. Men han har också levererat det han snackat om.

Till skillnad från andra så snackar ham inte bara utan se till att leverera o ge klubben bästa förutsättningarna.

Skulle absolut inte bli ledsen om han fortsatte som ordförande.

Eller hur! Omsätta 190 mille och bara göra 1.5 plus. Utan kval hade Hv gått minus då med andra ord?

1 gillning

Ja precis, Vet att Mrmadhawk nämnde i sin podd minns inte vilket lag som nämndes då men 1 slutsålt hus under kval/slutspel gav den klubben cirka 800tkr/match extra in i kassan.

Ja det hade man troligen gjort. Inte så bra med tanke på att Shore och Dichow var det enda vi tog in under säsongen. Sen nån vikarierande klubbdirektör och AD själv.

Vi tog även i Sissons. Lär väl kostat en slant att köpa loss, i synnerhet med tanke med vad han bidrog med.

3 gillningar

Det går nog inte att dra den slutsatsen utan att, som jordfelsbrytare skriver här ovan, verkligen skärskåda bokslutet i sin helhet.

Hur har man t ex gjort med lönerna för Lindbom, Montén och Norberg? Jag hoppas och antar att dessa kostnadsförts i bokslutet. Hur stora avskrivningar har man gjort på den ganska slitna arenan?

Nu behövde man ju rätta till en hel del dåliga beslut under resans gång, både vad gäller spelartruppen, tränarna och ledningen.

Så innan jag sett bokslutet, och med tanke på alla skriverier om HVs jättedyra trupp, är jag positivt överraskad av resultatet.

4 gillningar

Inte dåligt att spela så uselt och ändå gå plus.

HV är inget företag och det är inget självändamål att maximera vinsten, mer än att “save for a rainy day”. Sålänge vi går plus är det bra.

1 gillning

Precis så, Hv är inte ett företag, att vi går plus vid så dåliga sportsliga resultat får man vara nöjd med.

Kvalmatcherna ingick i säsongskorten så det genererade nog inte så mycket extra, så 1,5 miljoner plus ser jag som rätt mycket, eftersom vi missade slutspel.

1 gillning

Hellre plus än minus.

Hade räknat med saftig minuspost så detta var ju ändå ett bra besked även att man haft ångest återigen en hel säsong

1 gillning

ja jäklar visste jag glömde nån!

1 gillning

Hv är väl ändå ett företag :person_shrugging:

Om man precis som Zico skriver tagit smällen direkt för Lindbom, Monten och Nubben, så är resultatet ca 4-5 mkr bättre än de 1,5 mkr som man redovisar. Vilket skulle vara bra och då går man in i nästa räkenskapsår med hyggliga förutsättningar. Men vi får ta och läsa hela årsredovisningen ordentligt

1 gillning