Syftade på att några skriver att “med den omsättningen ska man ha högre vinst”, vilket generellt är en bra regel för vinstdrivande företag, knappast för en idrottsförening även om det drivs i mångt och mycket på liknande sätt som ett företag.
Arenan ligger väl under HV71 fastighet AB och hv71 betalar hyran för hallen till dom.
Jag ger inte ett skvatt för det resultatet. Vill man bolla med avskrivningar och annat och “frisera” lite så kan man göra det.
Men mindre än 1% vinst på omsättningen är ju inte jättebra. Å andra sidan med tanke på allt elände så är det över förväntan.
Precis. Med tanke på hur illa man skött föreningen sportsligt så är det ett bra resultat. Sen är det ju enkom positivt om HV kan göra ett så bra resultat som möjligt. Viktigt att fylla på kistorna så man faktiskt kan vara ett topplag, eller som i det här fallet hantera den superkris som startade i maj 2022. Hade det inte varit för AD och styrelsens föregångare så hade de nog inte kunnat göra hälften av allt de nu gör.
Så å ena sidan positivt att man faktiskt går plus. Å andra sidan mindre bra.
Till o med du positivt till AD nu?
Både ja och nej. Det är ju delvis tack vare deras föregångare som AD och styrelsen har kunnat göra det de nu gör. Dvs. På grund av att ekonomin varit bra och att man under flera år byggt upp kapitalet.
Jo, men det redovisade resultatet är ju för koncernen och där ingår ju både föreningen HV71 och fastighetsbolaget.
Välkommen!
Tack så mycket. Har följt forumet och läst här i många år och det har gett mig mycket nöje.
Har följt HV nära så långt tillbaka som när Roland Eriksson och Ivan Hansen anslöt till föreningen och hjälpte till att ta oss upp.
Är så oerhört lättad att vi är kvar i högsta serien, då tänker jag även på ungdomslagen och damlaget. Vilka besparingar hade man tvingats till annars? Har barnbarn som är målvakt i ett av de yngre lagen och även om föreningen stöttar så är det inte precis gratis för föräldrarna.
Så nu ser jag fram emot en säsong där vi undviker negativt kval med god marginal och att fortsätta följa de mycket intressanta här på forumet
Agreed, sedan påverkar såklart inflation och prissättning totalsumman. Det har aldrig varit dyrare att gå på hockey i Jönköping, vilket AD poängterar. Längtar till rapporten den 12 Juni… vilken läsning det kommer att bli.
jag är glad att vi fick Abbot, men jäääävlar vad Silly dog när Abbot kom in, inte hänt ett jota, man har inte hört ett jota, stendött.
Förstår att han har mycket att sätta sig in i, och att han troligen vill sätta sin egna prägel, men nu får det snart hända något, jag blir personligen GRYMT besviken om man inte avslutar något mer kontrakt, vi kan ju inte förvänta oss att Blomman ska göra mirakel med ALLA under presterande spelare från förra året, och att vi har för många “icke poäng” spelare i laget, Hockey går ju it på att göra mål, går inte ha 6st Hanssons i laget
Jag tolkar det som bra, arbetsro och inte en massa glappkäftar.
Ja absolut, menar inget dåligt men bara att silly blev tråkigare
För mig “okänd”, någon som har koll?
Fina meriter iaf.
Jag skulle vilja se någon form av träd på hur Hv fungerar, vem bestämmer över vem osv.
Är ordförande högsta hönset eller hur fungerar det ?
Jag hoppas Anna-Lena har pondus och vågar ta tuffa beslut när det behövs, vi har fått nog med mjuka snälla dunk i ryggen Hv.
Hmm. Totalt oskrivet blad för mig (och många andra?).
Pros?
Gedigen bakgrund.
Koppling till sponsorer och varit verksam i bygden.
Känns som något helt nytt i jämförelse med Sten-Åke och Wilander (ingen kommunpolitiker…)
Cons?
Vad jag läser mig till ingen erfarenhet av arbete inom idrottsföreningar?
Koppling till sponsorer (?)
HV behöver ingen Anders Wilander som pekar med hela handen. Men vi behöver en ordförande och en styrelse med känsla för den sportsliga verksamheten, som faktiskt är a och o om vi vill ha en framgångsrik och lönsam förening på sikt. Där kändes ju Camilla Freedeke som ett rätt intressant namn i jämförelse.
Någon annan får gärna fylla i luckorna. Det ovan baserar jag alltså på vad jag läst mig till. Ännu inte hunnit kolla på klippet i HVTV.
Edit. La till ett pro…
Om vi inte vill betala varenda krona för kontraktet behöver vi hitta en klubb som vill ha spelaren och som spelaren själv dessutom vill gå till. Därefter följer förhandlingar med klubb och spelare. Sådant tar naturligtvis tid om det alls blir av.
Jag tror många av spelarna får chansen att starta om med nytt träningsupplägg och tränare. Kan vara lättare att få till en övergång under säsongen när andra lag har skador och spelaren inte får istid.
AB svarar inför Abott som svarar inför Nylin som svarar inför styrelsen där Isaksson är ordförande? Är det så det fungerar?