Ja, vem tusan svarar Abbott för? Klubbdirektör och GM skulle ju skiljas åt med varsitt fokusområde? Så jag fattat det i alla fall.
Alla anställda ligger under KD direkt eller indirekt så Abbott svarar inför Nylin även om tanke är att KD ska hålla tassarna borta från den sportsliga delen.
Jag tycker att stegen som HV tagit med GM, KD och nu ordförande är att klargöra ansvarsområden vilket är sunt.
Jämför detta med tidigare när samtliga dessa positioner var fyllda med personer som ständigt la näsan i blöt och försökte göra sportchefens jobb.
Tror bara det var säsongskorten på ståplats? Men jag kan ha fel…
Gällde alla säsongskorten
Hur än vårt kära HV BLÅ kommer att se ut när säsongen startar, så ska det bli härligt när det är dags igen! Och så ska vi inte glömma bort ännu en ny faktor, som kan få stor betydelse för lagets form, sammanhållning och motivation; Björn Melin!
Nu har jag sett intervjun med Isaksson. Initialt ger hon ett mycket bättre intryck än sina föregångare Davidsson och Wilander, som mest skjutit från höften i många fall.
Isaksson är vältalig, saklig och framför allt tydlig. Tydligheten är också något hon trycker på. Det måste finnas en tydlighet inom organisationen, vem kommunicerar vad, vem ansvarar för vad? Till syvende och sist handlar det om ansvarsutkrävande. Något jag och många andra menat inte funnits i HV de senaste åren.
Valberedningens Magnusson påpekar även att man vill välja in Christer Ljungbergh på grund av sin sportsliga kompetens. Något han menar medlemmar velat se mer av i styrelsen. Låter onekligen som att man lyssnat på kritiken som funnits mot föreningen.
Av det jag sett, läst och hört av det här förslaget känns det bra i magen. Jag hoppas det här blir bra.
Enda jag blev lite orolig över är “inkluderingen” som hon nämner “inte bara kön” Jag trampar säkert på nåns ömma tå här men i en ELITorganisation kan man ENDAST välja spelare/personal på vem som är bäst, man kan inte blanda in kön och annan skit i ekvationen då går det åt helvete. Sen ska man självklart inte välja bort någon pga detta heller, BÄSTA ska få platsen punkt slut
Fick inga såna vibbar. Det hon säger är ju inte direkt heller någon hemlighet. För idrotten i allmänhet och hockeyn i synnerhet är ju sett ur ett större perspektiv väldigt homogen. Att då prata om mångfald och inkludering idag är inte direkt något som får mig att höja på ögonbrynen. Hade snarare blivit förvånad om man inte gjorde det. Ska vi på det tro valberedningen så är ju Isaksson dessutom föreslagen baserat på meriter och kvalifikationer och ingenting annat.
Så jag tror du kan vara lugn
Gillar särskilt det hon säger om att göra tydligt vem som har vilket ansvar och sedan köra ansvarsutkrävning utifrån det.
Ang. kvinnlig ordförande tycker jag att de båda svarade bra.
Valberedningen svarade bra. Inte kvotering, de har gått helt på kravspec., meriter och referenser — sedan råkade det blir en kvinna.
Anna-Lena Isacsson svarade bra. För henne är det ingen större sak att vara kvinna och ordförande, hon har alltid varit ordförande i mansdominerande verksamheter, det är nog en större grej för HV än det är för henne.
har du något belägg för detta barocka påstående?
Det är ganska logiskt, om man utgår ifrån att hitta en perfekt kandidat, om man då lägger på ett filter tex “måste vara man” då begränsar man urvalet och kan således missa den perfekta rekryten. Inga filter = större urval. Simpel matematik
logiskt tänkande? En diversitetskvota kommer inte nu, inte någonsin att funka. Likt vissa andra politiska inriktningar med liknande tankar.
Jag tror jag måste missförstå hennes uttalande kring inkludering.
Det finns ju ett antal vittnesmål om hur jobbigt vissa individer med sexuella preferenser Skillt från normen haft det i idrottssammanhang. Även inom hockey.
Det har även förekommit ”apljud” som inte direkt kan kallas inkluderande. (Kanske mer i publiken än på isen, hoppas jag)
Jag har även hört någon skrika på en ungdomsspelare som inte kämpade på rätt sätt att ”Ramadan är slut, se till att komma igång nu”.
Så nog finns det fog för att jobba med inkludering.
Det sagt. Jag står på Riley Gaines sida…
Känns som hon redan vill markera mot Davidsson att han lagt sig i och styrt allt för mycket som inte är en ordförandes roll. Hoppas bara hon kan hålla honom på mattan , men helst av allt hoppas jag det kommer motkandidat till hans plats. Christer blir bra då han är en lugn och sansad person. Bör valberedningen sitta kvar…? Är personligen tveksam.
Så du har inget att backa upp det uttalandet på? Förutom “logik”… livets hårda skola, känslor etc? . Isåfall fungerar inte din logik eller så är du okunnig om forskningen på ämnet.
Vad babblar du om?
Hans påstående är väll ganska självklart? Eller vad behöver du belägg för? Att det är bättre att värva folk utifrån filter som är helt oberående till positionen i fråga, och inte de som faktiskt är bäst?
Vet du inte vad en diversitetskvota / -index är så är google gratis.
Väldigt spännande att man måste ta upp att hon är kvinna som att det kan vara något negativt. Tänk om hon är mest kompetent för jobbet? Superbra med lite mindre män i denna organisation, jag tror att det är precis vad HV behöver
Kan vi inte bara glädja oss över att vi verkar få in ett nytt namn som ordförande med vad det verkar vettiga idéer och tankar om hur HV ska ta sig framåt?
Var ingen som menade något negativt med detta. Snarare positivt med en förhoppning att hon är vald endast av anledningen att hon är bäst och inget annat. Vilket jag verkligen hoppas!