Tråden om HV71

Gillar backparen. Första är full fräs framåt och tror om det är någon Day kan ta rygg på så är det Släggan. Hört att det finns en stor ömsesidig respekt sinsemellan där och det är nyttigt :+1:t2: Finns en del att jobba med bland kedjorna dock, men blir gärna motbevisad. :blush:

5 gillningar

Hade gärna sett att man testat lite nya kedjor. Tedenby är inne i en dipp igen. Tycker inte heller första med Luoto-Kero-AP är kanon. Skulle nog ta tillbaka Borgström där istället för Luoto.

2 gillningar

Mja, hade nästan hellre bytt plats på reber och OFM faktiskt. Men man ska väl inte pilla för mycket nu, låt dom spela och se om dom kommer nånvart :sweat_smile:

1 gillning

Personligen tycker jag det är galet sätta dom tillsammans. Lagge har inte spelat och hade behövt någon bra defensiv back vid sin sida i början. Tror inte på detta. Men kommer la får käka upp det nu.

Hade gärna sett andra linor idag. Men men.
Byt plats på Teden och Träff under matchen så ska jag inte gnälla…

Minst sagt vågat lira Day med Släggan. Modigt.
Det måste man ju gilla. Går det så går det.

Stakke fortfarande skadad eller fanns det inga pengar kvar till en flygbiljett efter Tikkas löneutbetalning?

2 gillningar

Lira i HA kan bli kul tror jag. Vinna lite matcher, kanske vara ett stabilt mittenlag. Ser fram emot det.

1 gillning

Tikka avstängd, OSL bänkad, Stakke bänkad… Ändå lyckas vi bara bli sämre och sämre.

1 gillning

3 insläppta på 5 skott.

Passningar som sitter i ljumsken, vad är det som händer.

HV hockey delux

Ett av landets mest lojala publik oavsett sport, men nu förtjänar laget tomma läktare.

3 gillningar

Men man måste ändå undra. HV71 är en gåta.

Oavsett ordförande.
Oavsett styrelse.
Oavsett klubbdirektör.
Oavsett sportchef.
Oavsett tränare.
Oavsett spelare.
Oavsett vad som helst.

Oavsett. Så. Kommer. Kollapsen!

Varje jävla säsong! Vad beror det på?!

VARJE. SÄSONG!

Vi har sagt det så många gånger. Och vi kommer som det ser ut behöva säga det så många gånger till - vad är det för sjukdom som HELA denna konstiga förening lider av?!

Det här är alltså vad man får ut av Sveriges genom tiderna dyraste lagbygge!?

Som sagt. HV71 är en gåta. Och vi kommer inte få svaret denna säsong heller.

Vi kommer inte att överleva detta. Kvalet är klart. Degraderingen mer än sannolik. Och det är välförtjänt. Kriminellt uselt.

8 gillningar

Kommer ju aldrig hända att folk på läktaren i HG skulle visa nåt större missnöje trots att det verkligen skulle få folk att reagera i skygglapparnas högborg

1 gillning

Jag tror inte det är svårare än så att vi misskött rekryteringen kring SC. Först Hult som fick hålla på alldeles för länge. Sen avlösa Hult med Nubben. Vi får ta smällen för det Nubben ställt till med under sina två år. Det kommer ta lång tid att lösa.

Kan vi bara få in en KD som inte rekryterar så snett vad gäller sportchef så tror jag mycket är vunnet.

Nämnt Björklöven som exempel tidigare. Påminde väldigt mycket om HV. Sen tog de in Kenttä och de lyfte mer eller mindre på en dag.

Nu försökte HV med Abbott men skadan inför den här säsongen (och tyvärr även nästa om vi blir kvar) var redan skedd.

9 gillningar

Överlever klubben en ny sejour i HA? Är supportarna villiga att bortse från fuskandet? Är sponsorerna redo att hosta upp samma pengar? Har vi några ”hemvändare” att räkna med?

1 gillning

Vi kan ju testa att ta in lite tyngre namn än Nubben och Blomman till att börja med…

2 gillningar

Svaret är rätt enkelt. Nej.

Degradering nu kommer betyda att varumärket skadas stenhårt iom hur blottade vi blivit av media gällande budgeter osv. Finns väl inte en enda tänkande människa som vill stoppa in mer pengar här.

Ja jag fattar verkligen inte hur det aldrig kan bli bättre.

Åker vi ur blir vi garanterat kvar en längre tid. Hur länge går givetvis inte att säga.

Vid en degradering får vi dessutom ingen fallskärm. Vi är i HA för att stanna I MÅÅÅÅÅNGA år framöver

Medlemmarna får väl ta tag i problemet som man måste. Typ som på blåvitts årsmöte där man kuppade in en ny valberedning. Det är ju den vägen man får gå

1 gillning