Jag säger det återigen! Håller bubblan på att spricka?
Inlägg taget ifrån LinkedIn
Samt JP
Edit. Placerar det här istället!
Jag säger det återigen! Håller bubblan på att spricka?
Inlägg taget ifrån LinkedIn
Samt JP
Edit. Placerar det här istället!
Ja jag lutar också åt detta. Spelare som inte håller sig till det gemensamt överenskomna är skadliga i det här läget. Att ta egna initiativ eller köra på känsla i det här läget skapar bara otydlighet och otrygghet. Kan man inte inordna sig i det gemensamma så ska man stå utanför laget. Oavsett vem man är.
Vem var sportchef när man omedelbart vann HA och gick upp igen?
Återigen, jag propagerar inte för Hult. Säger bara att alternativen förmodligen är få.
Nej det tror jag verkligen inte man har. Vem skulle ha en sådan plan i HV71? Vem skulle ansvara för att ha en sån plan? Att utverka den? Jag kan inte se var någonstans i organisationen ens en tanke på att man ens behöver ha eller ta fram en sån plan faktiskt skulle födas.
Alcen var väl SC när Brynäs degraderades. Alcen är SC nu. Just sayin’.
Bara en notering och inte något propagerande för Hult.
Jo men Alcén var färsk. Hult hade styrt i sju år. Stor skillnad.
Samtidig så är det ju spelarna som inte gör sitt jobb.
Brynäs har inrättat ett sportsligt råd så man jobbar annorlunda numera en förut vilket slagit väldigt väl ut.
Det är onekligen det jag finner vara mest oroande. Likt tidigare år har föreningen inga fullgoda alternativ, utan kör nödlösningar (i bästa fall) eller paniklösningar. En av de största varningsflaggorna för mig att en organisation inte är välmående är att allting till synes kommer som överraskningar.
“Oj. Artisten säljer inga biljetter, vi har annonserat för dåligt” (Nej, det är för okänd/impopulär artist, ni hade bara inte koll på det när ni bokade för stor lokal vid fel tillfälle samtidigt som mer intressanta evenemang pågår. Och ni förmår inte erkänna att det är ni som är out of touch som bokare)
Det här är ju en bra startpunkt för HV kanske… Där det finns lite folk med hockeykunskap som kan vara behjälpliga
Om jag inte minns fel så fick Hult enormt mycket kritik för han inte hade stake nog att ta jobba beslut. Han var insyltad så hårt i föreningen så alla spelare var hans bästa vän där det bubblades och åt middagar tillsammans. Några Tikka kontrakt var han nog inte i närheten av men frågan är om det blir bättre eller sämre.
Out of touch är ett uttryck som på pricken träffar hur HVs ledning har varit de senaste snart 15 åren. Efter att Tommy Fritz lämnade som KD så har HVs ledning bestått av lika delar okunniga som oödmjuka individer som låst in sig i ett elfenbenstorn och fattat beslut utan nån som helst markkontakt. Sedan har de blivit oerhört indignerade när de blivit kritiserade för hur utfallet visat sig bli av alla dessa katastrofala beslut, samtidigt som de vägrat både inse och ta ansvar för sin del i de vikande resultaten.
Men nu är ballongen på väg att smälla. Synd bara att så många som har lagt grunden till denna tragedi undkommer sin skuld och att de inte lyfts upp i det offentliga som de charlataner de är, endast på grund av att de har hunnit glömmas bort.
Men jag vet vilka ni är. Jag har inte glömt.
Ring Håkan Loob och Jonas Andersson på Svt och erbjud SC & Coachjobben till dem, Jonas Andersson verkar ju se alla brister på dagens Hv, så han borde ju veta vad som ska göras. Båda är lediga och redo att köra skulle jag tro ![]()
In med ny sportchef så snart som möjligt, skicka Anton (eller Davidsson och ner med Anton där istället) och sen låt abbot ta blivet ner så ska vi nog se att disciplinen skjuter i höjden. Sen om den sportsliga delen blir bättre av det vet ja inte men blir inget halvdant längre iallafall. Låt sen nya sportchefen rekrytera ny huvudtränare till nästa säsong.
Varför inte? Anton B blir assisterande och Chris A blir HC och Johan D kanske kan stötta något juniorlag.
Ja nu när beech klivit in och börjat styra upp pp sen 6-7 omgångar sedan så har ju inte jd den rollen heller längre så, lär ju inte bli sämre
Att HV inte jobbar med någon plan eller långsiktigt är väl förra säsongen ett bevis på.
Att en tf ordförande går bärsärkargång inom föreningen helt utom egentlig kontroll är bara pinsamt.
Oavsett om man tycker han gjorde det bra eller inte så är det ju en lekstuga.
Att en förening tillåter detta säger mycket.
Att som tf ordförande härja runt och utse tränare, sportchef, fystränare, ass tränare, värva spelare, åtminstone godkänna eller inte, och sen ändra egna beslut mm mm är bara helt sjukt.
En tf ordförande ser till att det flyter under en övergångsperiod, inte meningen att leka diktator utan ett riktigt mandat.
De som var emot ett extra årsmöte asap har mycket på sitt samvete.
Så någon plan A finns nog inte och att då hoppas på en plan B är väldigt naivt.
Under den tiden så flöt vi ju inte. Vi hade stora hål i skrovet i form av Lindbom och Nubben. Skulle AD bara låtit det fortgå?
Verkar som att Georgsson blir kvar i SSK, HVs lista krymper mer och mer.
Helt förståeligt!