Tråden om HV71

Eller byta mental coach, uppenbarligen kass på sitt jobb.
Som många andra i och runt omkring laget iofs…

8 gillningar

För första gången någonsin så håller jag med Johan Garpenlöv, det är dags att börja göra sig av med spelare som inte passar in och köper in sig i spelsystemet, titta på Örebro, individuellt sätt har dom absolut inget bättre lag än HV med som lag jisses vilken klasskillnad, givetvis har dom en bra tränare också, men HV är ännu en säsong ett skräckexempel på hur man INTE ska uppträda som ett lag!

3 gillningar

Troligtvis för många glidare i detta lag som inte gör sitt jobb till 100%.
Kämparglöd saknas på många och ingen verkar bry sig nämnvärt. Hade det funnits så hade man sett det och att det brinner till.

1 gillning

Det kanske är det enda befintliga alternativet. Patrik Hall som många pratar om, vad säger att han är bättre? Har gått som tvåa efter Henrik Evertsson en jäkla massa år.

Johan Hult som begrundat och reflekterat på vad som blev rätt och vad som blev fel under hans förra tid, som verkligen brinner för HV71 och uppgiften. Med Georgsson som absolut har sitt tänk och sina förmågor.

Tror som sagt inte att HVs alternativ är särskilt många, såå…varför inte.

1 gillning

Därför att de är ihopnästlade i en enda stor härva: Hult, Lindbom, Bengtsson, Davidsson, Stillman, Tedenby och säkert fler jag inte har koll på (förmodligen ett gäng bland de stora sponsorerna). Det kommer inte bli bättre med dem. Ge Hult 1 år i föreningen och sedan kommer Lindbom vara tillbaka.

2 gillningar

Fast det vet man ju inte. Och i vart fall är väl inte Georgsson innästlad!? Men, men, jag har (näst intill) gett upp så det får bli som det blir.

Vem var sportchef när HV åkte ur förra gången?

En sak som jag tycker är lite intressant är att åtminstone på hockeysiffror.se så vann HV expected goals i förra matchen .

Ja, jag vet att det inte betyder särskilt mycket, men faktum är att bitvis kunde man tycka att det såg OK ut spelmässigt. (Absolut inte bara jag som tyckte det.)

Alnefeldt gjorde ju en av sina sämsta matcher (precis som Dichow i förra) och skulle normalt åtminstone haft det där långskottet i första.

Seppälä gav världens bjudning som ledde till 2 mot 1 o.s.v

NU vet jag inte hur mycket man kan lite på “expected goals” på en sajt liknande hockeysiffror , kanske har någon annan motsvarande siffra beräknad via någon annan sida ?
Skulle vara intressant att se det.

Misstagen är dock alldeles för många och nu borde safety först gälla för alla backar

1 gillning

Kan vi på forumet kanske starta ett eget lag?

Om inte annat hade det varit intressant om vi tillsamman roddade ett lag i nåt Manager-spel. Där alla ska få tycka till innan vi beslutar oss i varje enskild fråga, eller ja, större frågor. :grin:

Tror du det blir särskilt spännande , tror du inte att Nubben alltid skulle vinna den typen av manager-spel ? :wink:

Man kunde låna ut konto-uppgifterna till honom och en timme senare :
-Vad fan har HÄNT ?

Nej då, men mest spännande vore att se vad vi enas om i alla frågor, vad besluten skulle landa i… :laughing:

Jag kan inte se hur Patrik Hall skulle välja att lämna Växjö för det här. Georgsson är nog det bästa som finns tyvärr.

Fattar inte varför en del av er totalsågar Hult.
Visst Hult har gjort en del otroligt märkliga värvningar genom åren men han har ändå fått HV till att va ett Mittenlag de åren, förutom Pandemisäsongen som med tomma läktare verkade påverka HV mer än andra lag, vet i fan om vi hade dundrat ut om det inte var pandemi? Sen var det hans lagbygge som tog oss upp till SHL igen.
Vill jag ha tillbaka han? Inte en aning, finns det inga bättre alternativ så kanske…
Med tanke på vilket läge vi befinner oss i så kan han omöjligt göra detta sämre.
Han kan föreningen och har stort HV-hjärta. Och jag tar att vara ett mittenlag ALLA dagar i veckan just nu.
Öppen för motbevisningar. :sweat_smile:

Tabellplacering med Hult som GM:
14/15 Rank 5
15/16 Rank 9
16/17 Rank 2 (SM GULD)
17/18 Rank 8
18/19 Rank 9
19/20 Rank 5
20/21 pandemisäsongen Rank 14 (åkte ur)

3 gillningar

Precis. Samma jävla smetiga röra

Då krävs det en stark ledare som markerar och ställer folk åt sidan

Men på riktigt? Hur kan man ens tänka sig Johan Hult? Det var där all jävla skit startade! Nej, usch!

Skulle man välja in Hult i föreningen igen så säger jag upp allt med HV…

5 gillningar

Jag fattar inte heller att den totalsågade Hult är uppe för diskussion. Tror alla var nöjda när han försvann, folk har kort ninne…

1 gillning

Ap20 ska ha skadat foten igår och lär vara borta ett tag så därav att han saknades

1 gillning

Det här känns fan mer och mer som ett myteri från spelarnas sida. Tränarna vet att de hänger löst och kan inte hantera känslorna. Sinnessjukt

1 gillning