Tråden om HV71

Vi ska vara stolta varje gång nån säger “Fuck”.
Högst troligt att ordet letat sig in i Engelskan från Skandinavien.
Ett av världens mest använda och allsidiga ord.
Fokka på!

2 gillningar

I mitt huvud såg jag ett peptalk i omklädningsrummet inför tredje perioden, och ersatte alla Blommans fuck med ditt förslag. Det blev hysteriskt roligt :rofl:

Come on guys! Show some attitude, now get on the ice, get close, make love!

3 gillningar

Jag bjuder på den :wink:

När folk börjar störa sig på att Anton säger “fuck” ett par gånger i en ganska känslointensiv situation, som man ändå får säga att det är i samband med match, så vet man att det är ganska torrt var gäller saker att störa sig på. När jag läste någonstans att någon trodde att spelare med koppling till NHL/AHL/Nordamerika skulle tycka att Antons ordval/förråd skulle var avvikande och konstigt så skrattade jag till lite. Svordomar är nog ganska närvarande även i NHL. Det finns en annan tränare i SHL vid namn Olli Jokinen. Han har ju “ett par matcher” i NHL och borde således vara facit och såvitt jag vet, baserat på en video från en träningsmatch med Timrå, så uttrycker även han orden “fuck” och “fucking” ganska frekvent :sweat_smile::grin:

11 gillningar

Haha, går i samma tankebana! Fattar inte ens varför detta blivit en grej att diskutera här på forumet. Snacka om att greppa efter halmstrån när det kommer till att hitta saker man kan klaga på :sweat_smile:

5 gillningar

Jag har hållit på med idrotter i lägre divisioner och svordomar förekommer jävligt ofta. Tom könsord emellanåt. Fan. Det är nog rätt vanligt förekommande även i eliten.

Om, och jag säger OM någon spelare skulle må dåligt av att Anton använder ordet Fuck, då får dem la ta det med sitt Fuckförbund :face_with_peeking_eye:

13 gillningar

Vem är HV-forwarden?

Nja, jag hade klagat på det ordspråket vilken dag i veckan som helst och självklart ska något ”så viktigt” diskuteras :innocent::sweat_smile:

Men lite allvar ändå. Tycker det är en generell fråga där ord som används ofta tenderar att urholkas. Säger man fuck en gång i en mening får det större ”kraft” än om man säger det två gånger exempelvis. Det tappar lite sitt syfte så att säga. För antar att anledningen till att man använder ordet ”fuck” är ju att man vill ”trycka på” lite.

Ungefär samma som med medias ”blixthalka” en vanlig vinterdag. Det tappar sin styrka och det är väl mest det jag invänder emot.

En mental grej som faktiskt kan ha betydelse när det handlar om att sända budskap till en grupp. Eftersom han säger det såpass frekvent så behövs andra ”tyngre” lativ i framtida situationer.

Ta en sådan som Niklas Eriksson i Örebro. Där sparas det mer på lativ och då blir det väldigt effektivt när de väl används. Psykologi = intressant = hör hemma på forumet :blush:

4 gillningar

Inget ord jag ser driver ett budskap framåt dock. Nej, håller Cambridge som överlägset bästa förslaget såhär långt. Hade FAN osat klass :star_struck:

1 gillning

Nu vet jag inte vilken ålder det är på er här på forumet, men misstänker att det kanske även kan vara en generationsfråga när det kommer till att jag verkligen inte kunde bry mig mindre om ifall någon säger “fuck” i varannan mening :wink: Det är vardag i min vänskapskrets, även inom sport hehe

Vänta bara tills Blomma kommer in i omklädningsrummet i periodpaus och drar en:
“Okej grabbar, ni har inte tillräckligt med fucking stake för att rizza upp dears gyat på isen. Ni ger dom fan för mycket fucking fanum tax där ute, riktigt jävla Ohio. Ska vi hämta ikapp detta så måste ni gå ut med ett riktigt fucking sigma mindset. Domarna är riktigt fucking sus så dom kan vara mutade av boomersen i andra lager, for real for real, no cap. Men nu går vi ut och visar att vi är riktiga gigachads och plockar en fet skibidy fucking win!”

13 gillningar

Sen ska ju sägas att jag långt ifrån blir kränkt över att Blomman säger fuck, jag gör det själv ibland. Jag reagerade på det faktum att jag tycker att det var såpass ofta, och att det både lät löjligt och lite småfult men också att det förlorade kraft.

3 gillningar

Man kan inte komma undan att en tränare som har ett stort ordförråd och kan få fram sitt budskap tydligt utan att använda utfyllnadsord som “fuck” eller “liksom” eller vad det nu var för ord Montén hade snöat in på (har tack och lov glömt), framstår som proffsigare.

3 gillningar

Sen har vi ju Jämtin som alltid sa Som sagt och stillmans såklart, såklart :rofl::rofl:

1 gillning

Inget att hymla om!

Vet inte asså, jag har sett mycket locker room talk i NHL då jag följer det nästan mer än SHL, det en jävla massa “fucking” i omklädningsrummet blandat med andra svordomar, så jag tror folk snöar in sig lite väl mycket på det! Blomman låter ganska snäll i jämförelse om man ska vara sådan :smiley:

Ett bra exempel är John Tortorella av många, som bara råkar ha en ganska framgångsrik karriär som tränare:

Och såklart Craig:

Bör tilläggas att det låter såhär HELA tiden. Det är inget speciellt.

Nån som kan översätta?

3 gillningar

Klockrent :smile::smile::smile:
Enda anledningen till att jag fattar är för att jag har tonårsbarn.

1 gillning

Goa gubbar! Ordet fucking kommer lite mer naturligt för dom än för Anton dock.

1 gillning