Tråden om HV71

Detta är fan ingen dålig line-up, givet hur det sett ut senaste tiden och att spelare behåller formen.

Sjukt bra jämfört hur vi startade och känslan då.

Det enda jag kan tänka mig göra är att placera in Teden istället för Måns

Så var det inte under de första 15-ish omgångarna. Då gjorde blomman inte många rätt.

1 gillning

När det gällde coachningen, nej, men när det gäller laguttagningen så har han gjort rätt och hållit i det han tror på.

1 gillning

Han har tagit ut Tikka, så nä, håller inte med om det riktigt.

3 gillningar

Liljander uttalar sig i Jönköpingsposten om ”ryktet” gällande Pilut. Säger väl egentligen inte mycket mer än att man alltid är intresserade av utflugna HV-spelare som vill hem igen.
De har en dialog baserat på detta men vill inte kommentera mer än så.

Vidare så har Dichow tydligen visar missnöje på träningar angående sin situation som nybliven tredjemålis. Vad för typ av missnöje nämns inte.
Allsvenska lag har hört sig för gällande honom och man ser över läget, enligt Liljander.

Intressant läsning.
Trist att han visat missnöje.
Inte hållbart såklart med 3 målvakter så hoppas att det går att lösa.
Dicken har vart dålig så förstår att situationen Inte är hållbar för någon part.

Har hört från Löven-håll att Kentää letar målvakt. Voutilainen har inte skött sig och blivit utbytt flera matcher nu. Vore inte Dicken utmärkt där? Han har gjort det mycket bra i Allsvenskan tidigare.

9 gillningar

Svårt att se att det finns plats för Dichow som en tydlig etta i ett topplag i allsvenskan. Alla lag har mer eller mindre tydliga ettor nu när Hävelid steppat upp, alternativt två bra målvakter som kämpar om förstaspaden. Skickar Löven iväg Voutilainen så visst men är ett tungt beslut Löven tar i så fall.

Bästa är nog att han gör som förra säsongen. Lämnar ett SHL lag där han är tredjemålvakt och ersätter Brattström…

Då blir han en förstamålvakt troligen och något han nog vill, inte komma och konkurrera med ex Voutilainen. AIK eller Västerås är nog nivån på klubbar där Dichow skulle funka som en tydlig förstamålvakt.

Är nog inte intresserad av typ Nybro eller Tingsryd när han nu bott i Göteborg och Jönköping samtidigt som han ligger på en viss lönenivå.

Reber fick hoppa in när det inte fanns fullt lag och han tog en ordinarie plats.
Glifford fick hoppa in när det inte fanns fullt lag och han tog en ordinarie plats.
Inget av detta verkar ha varit planerat.
HV inte tycks kunna avgöra vilka juniorer som redan håller på SHL-nivå och inte.

HV borde kanske köra mer rotation där fler av de bästa spelarna i juniorlagen alla får några matcher i SHL för att visa vad de går för?

8 gillningar

Och man skördar nu frukten av en välmående juniorverksamhet där man faktiskt ger juniorerna chansen. Reber, Träff, Glifford och Hallquisth hade aldrig fått spela under Lindbom och Nubben t.ex.

7 gillningar

ETT DYGN TILL NEDSLÄPP!

11 gillningar

Hv71 i mitt Hjärta !! hur kommer det gå i år?? Kval eller meh ? Jag är så nöjd med meh sedan hoppas vi på Björn Liljander=?

1 gillning

Tyvärr ingen Brännström årets sista matcher.

1 gillning

Kul med landslag.
Går alltid åt helvete med våra landslagsspelare.

2 gillningar

Det är fan förjävligt asså, lagom till att JVM spelarna försvinner blir Brännström sjuk i 2 veckor. APs 2 veckors skada blir till 2 månader som vanligt. Tikka kan lika gärna vara skadad…

Det där är ju både osnyggt och osant. Med det läget man har under J-vm, är ju faktiskt en hel Tikka fan så mycket bättre att ha i laget än någon av Bergman, Forslund, Ekmark eller Eriksson. Anser jag.

10 gillningar

Håller med. Även om han inte är en av våra toppspelare så har han ändå en viktig funktion i laget. Han får tyvärr ta mycket skit för att han lyfter en lön som en toppspelare, men det är en helt annan diskussion

3 gillningar

Instämmer till 100

Jag som knappt märkte av Ekmark och Eriksson igår, någon som kan dela med sig av deras prestation

skulle säga tillbaka tryckta i egen zoon långa stunder