Kan hålla med om att det är lite osnyggt. Men jag håller med, tyvärr bara understött av mina egna betraktelser och känslor. Tänker framförallt på hans brist på speed och timing utifrån min egen, garanterat undermåliga, bedömning. Jag blir livrädd för baklängesmål varje gång Tikka är på isen, så de senaste matcherna har jag mått betydligt bättre.
I min värld är det minst lika viktigt att Tikka hålls utanför laget som att vi har Borgström, Luoto, Ang, OFM m.fl. hela och friska.
Som sagt, jag har ingen statistik eller fakta att underbygga min aversion mot Tikka som spelare. Det känns nästan lite jobbigt att känna så gentemot en spelare i det egna laget. Därför skulle det vara intressant att höra lite vad andra tycker att han fyller för funktion jämfört med en junior eller inlånad center.
Tikka är bäst på regelbrott vid tekningar - i hela SHL.
Alltid nåt.
Jag är av din åsikt. Hellre Tikka utanför isen än på. Tycker all statistik i världen lyfts här inne varför han inte platsar i laget. Ser i första hand hellre en junior på hans plats. I andra hand en inlånad spelare från allsvenskan.
HV är på många sätt på rätt väg när det kommer till mycket. Att spelare som Tikka fortfarande är kvar i truppen visar att vi fortfarande inte är där vi vill vara.
Önskedrömmen är ju att Liljander kommit in och satt ner foten. Han vill inte ha Tikka i truppen. Därav “sjukdom”.
Håller med två tidigare inlägg, och ber om ursäkt för en dålig formulering. Hoppas självklart för Tikkas skull att han blir frisk så snabbt som möjligt, så han kan spela (men kanske inte i hv)
Var helt övertygad om att dessa rader skulle leda till massiv explosion gällande vidare spekulationer. Med det sagt är jag imponerad över forumet, eftersom vi vill undvika denna form av spekulationer rent generellt.
Obs! Tog detta som exempel just för att det är ett bra exempel och just för att @lejacques gör det väldigt tydligt med att skriva att det är en önskedröm och inte något annat. Bra alla! Lördag på er!
Ja och HV har mycket mer fart nu när Ang och LaLeggia kom in i laget och OSL trampat igång ordentligt efter skadan.
Hoppas OSL får göra mål snart också.
Underbar, och efterlängtad seger idag, med kort om folk i laget. På måndag mot SAIK blir det lika viktigt att ta en seger. Fyll HG och mana på våra tappra krigare!
Lade märke till en sak nu, gick in och jämförde spelscheman. Vi har 7 hemmamatcher på de 10 kommande matcherna. 1 av 5 nästkommande matcher mot topp5-lag. Detta samtidigt lagen framför har ganska tuffa scheman på pappret:
Leksand: 5 av 6 matcher mot topp 5.
Malmö: 3 av 5 matcher mot topp5, ett möte med oss.
Rögle: 4 av 6 matcher mot topp5, därefter möte med oss.
Växjö: 2 av 4 matcher mot topp5, därefter möte med oss.
Nog fan ska vi kunna trycka på nu och klättra lite till! Kämpa HV kämpa!
Tror vi ska vara lite ödmjuka, vi ligger trots allt bara två poäng från kvalplats. Men jag håller med, det du skriver känns helt klart intressant framöver
Ödmjuka ska vi absolut vara, det är en ruskigt jämn tabell och vi ligger nu i en obehaglig plats där det både finns hopp om slutspel men samtidigt ett kvalhot och kniven mot strupen.
Det blir en viktig period nu framöver, och en del av det jag tycker är viktigt är att det gäller att ta tillvara på de behagligare delarna av schemat.
Vi avslutar tufft med bl.a. ett gäng bortamatcher i rad som dessutom är utspridda över hela landet. Rögle, Luleå, Brynäs, Modo i den ordningen på 7 dagar. Detta är innan våra sista tre matcher. Ett litet försprång innan den bortaturnén vore skönt och grunden för det läggs ju nu.
Plats 8-14 skiljer 10p. Att slippa kval vore det bästa och enligt mig det att sträva efter. Allt över det är en bonus. AB skulle ha första säsongen avverkad och BL kunde sätta sin touch inför kommande säsong.
Min lever klarar inte ett kval till
Fin seger idag. Bra vändning i andra perioden och fint att se att man kunde hålla emot när momentum hamnade hos LHC, både innan HVs tre raka mål, och i slutet av matchen.
Herregud, lite segrar också börjar det surras om slutspel. Skärpning!
Serieseger och SM-guld är väl det rimligaste att sträva efter ändå???
Nej, viktigt med ödmjukhet - framförallt bland spelarna och de kring laget då. Vi fans är som vi är. Nu hittar jag ut själv - kvällen på er HV-vänner och övrigt forumfolk