Det innebär oxå att vi har rejält"tuffa" matcher närmre slutspurten…
Vi behöver nog göra ett ryck nu. Tror senaste 7 matchernas snitt blir svårt hålla senare så vi behlver skaffa oss lite luft under vingarna.
Måste bara imponeras lite över våra matcher det senaste. Så många borta och egentligen 2 kedjor som driver laget. Eller ja, främst är det ju vårt PP som producerar mål. Vår tredjekedja gick -2 mot LHC och där hänger ett enormt tryck på Kero som gör det jävligt bra. Vår fjärde är ett ihopkok av spelare som egentligen inte platsar i ligan, men de visar inställning och krigar de minuter som ges.
Sjukt starkt att vinna trots detta, men AP, Reber, Brännström och Träff är sjukt efterlängtade (och givetvis också Hallquisth).
HV är förvisso inget topplag, men att vinna sex raka matcher, sen förlora den sjunde matchen på lite slarv och sen studsa tillbaka och vinna en svår och viktig bortamatch mot LHC…det är ändå lite topplagsbeteende.
Och allt detta med en lång frånvarolista. Sitter ganska nöjd för tillfället.
Bara att konstatera, sedan Beech tog över PP för 7-8 matcher sedan så är det ett annat tryck i grejerna. Min fråga blir då varför står Davidsson kvar i båset över huvud taget ?
jag tror jag har hört nånstans att han nästan bara fokuserar på video (mycket scouta motståndare) och kommunikation med boba
Vet vi att Beech tagit över allt ansvar för PP från Davidsson? En genuin fråga, det kanske är så.
Min känsla är att det har blivit poppis att måla upp Davidsson som en inkompetent tränare, men jag är nyfiken på hur mycket som är rena gissningar bakom den analysen. PP är grymt nu och det är möjligt att Beech är hjärnan bakom det, men det är också lättare att skapa ett bra PP med Ang, Laleggia och Louto i uppställningen jämfört med Teden och OSL som stod där i början av säsongen.
Utifrån ser man bara en liten del av bilden och dynamiken i coachgruppen. Uppenbarligen var nyförvärven ihop med Beech in en kanongrej att göra - men jag ger nog nyförvärven och den dynamik som kommit till i hela gruppen av ledande spelare med de nya som större nycklar.
Lugnet i PP när det gäller ingång och vårda pucken genom att passa är en lisa för själen att se just nu jämfört med den stress och passningsmisstagsfrenzie som var förut.
PP är så löjligt bra nu att det nästan känns som målgaranti. Vartannat PP blir det mål.
Får lite vibbar av Thörna, Davidsson, Voutalainen, Petrasek, Puistola tiden när man bara visste att det skulle bli mål.
Bara att njuta medan det varar.
Ja verkligen, tänkte det med. Vilken harmoni de har, vilken kemi. Precis som när det begav sig. [
En märkbar skillnad i PP är att Borgström allt mer börjat röra sig som Davidsson. Tidigare under säsongen var Borgström rätt statisk och gjorde stora yviga dragningar. Nu är han i konstant rörelse med ett ständigt smådribblande med pucken, vrider sig åt olika håll, attackerar motståndarens fötter, backar av när det behövs, ständigt ett hot mot mål. Ser som sagt mer ut som Davidsson än tidigare.
Vi får alla passa på och njuta lite extra denna julen.
God jul alla!
HV är på väg åt håll. Jag vill se att HV tar fler kliv och inte bara balanserar på ‘strecket’.
Vilka realistiska finjusteringar kan man förvänta sig?
*Fullt fokus på att hitta en duglig center innan transferfönstret stänger?
*Göra sig av med Tikka?
*Bänka Tedenby?
*Laborera ihop en vettig 3de kedja? Reber-Kero-AP? Eller något dylikt.
Jag är väldigt orolig för vad som kommer hända med HV om det blir en skada på OFM eller Borgström.
Liljander o co kanske kan hitta någon Kero-aktig center. Med det säger vi hejdå till Tikka och skeppar hem honom till Finland.
Reber kan spela vinge. Då blir tredjekedjan per automatik vassare. Samt att man har möjligheten att slänga in han på OSLs plats.
Expressen om HV inför nästa säsong. Inget vi inte redan vet
Hoppas verkligen det jobbas på en lösning med Tikka och Tedenby.
Hoppas dessa lämnar/ej förlängt.
*Nyberg
*Säppe
*Stakke
*Hansson
*Lindbäck
*Lyrnäs
*Dicken
*Teden
*Tikka
*Kaski
*Kero (för dyr 3e center)
*AP (för han är konstant skadad, lägg pengar på någon som troligen håller)
Kommer inte kunna bryta med alla som har kontrakt så prio på Tikka och Teden där.
Ja herregud när man ser alla dessa spelare med kontrakt.
Håller helt med om Teden och Tikka bort!
Problemet är ju för eran del där vem vill ta över Tedens eller Tikkas kontrakt?
Ni kommer ju få stå för en saftig del av lönen själva isåfall
Någon som kan bekräfta att värmningen imorgon är öppen? Tänkte ta med mig tvååringen dit och spana lite ![]()
BS rakt igenom.
Håller med Puckslarv. Vad mer precist är BS?