Tråden om HV71

Jag har en gammal f.d jobbarkompis som har/hade Stenis Söderbergs svettiga tröja nr 5 från sista kvalmatchen i Södertälje 1979. Vi satt i bussen och väntade minst en timme i bussen innan herr D.A dök upp efter rökt cigarr och segeröl i HV omklädningsrum. Han somnade efter fem minuter i bussen och vi hade en angenäm doft i bussen hela vägen hem till JKPG.

2 gillningar

Min mosters gubbe fixade Kenneth Kennholts klubba till mig nån gång efter guldet -95. Den stod hemma i pojkrummet länge, sen när jag flyttade hemifrån vet jag inte var den tog vägen. Tyvärr.

1 gillning

Jag budade hem Axel Eidstedt röda tröja. När jag hämtade ur den insåg jag att han inte kör medium. Grabben väger över 100 pannor. Jag bär inte riktigt upp den om man säger så.

5 gillningar

Topp 3 HV-antikviteter som ni nämner och som jag är mest avundsjuk på.

1. Tuppens svettiga armbågsskydd. Tuppen är en personlig favorit. Lite av en HV-legend. Det i kombination med ett armbågsskydd är too good to be true. Det enda som skulle toppa detta är typ om du hade hans susp (nej, jag menar inte på ett erotiskt sätt).
  2. Söderbergs svettiga tröja nummer 5. Långt före min tid men bakgrundshistorien gör den attraktiv.
  3. Kenneth Kennholts klubba från guldsäsongen 95. Oooooverload i min hjärna.
3 gillningar

Hur har du fått tag i det?

Delar av Peter Åslins klubba.

Detta måste väl ändå vara den tråkigaste sillyn någonsin?
Började givetvis bra första veckan men efter det knappt ett enda seriöst rykte på 2 månader och toppspelare försvinner höger vänster till andra SHL lag.
Får väl hoppas på att Abbots tystnad ger resultat.

Nubben kom tillbaka​:joy::joy::joy:

3 gillningar

Jag spelade själv i HV i ungdomen, upp till 16-17 års åldern och var målvakt.
2005 var jag 14-15 år, min egen klubbhandske gick sönder så den skulle in på lagning. Då fick jag låna Stefans handske från förra säsongen under tiden. När min väl var lagad tyckte materialet att jag kunde behålla den som reserv.
På senare år gjorde jag en kort comeback och spelade jag lite div3 och “korphockey” och behövde då lite prylar. Genom lite kontakter fick jag tag i Linus och Ersbergs prylar. Masken köpte jag av Linus och det andra fick jag “på köpet”.

7 gillningar

Haha eller hur! Vad ska vi nu diskutera på forumet?!

Abbott må vara en bra sportchef - men forumdödare är han minsann :joy:

Ja det är snustorrt på ryktesfronten, förhoppningvis har vi mer att skriva om när det väl drar igång.

Vad jag hört så har abbot gjort klart med en FW som fortfarande spelar. Så de är nån i AHL.

Källan är sisådär men han verkade bombsäker på att de stämde de han hade fått till sig.

1 gillning

Verkligen forum slackarN

Följdfråga, vilka lag spelar fortfarande i AHL, är det inte final där snart ?

Snabbgoogling:
Coachella Valley Firebirds är klara för final, slog ut Milwaukee Admirals i semin i lördags. Står f.n 3-3 i semifinalserien mellan Hershey Bears och Cleveland Monsters.

Edit: i brist på annat kollade jag igenom deras trupper och gallrade bort enligt följande EP-scoutning (amatörmässigt gjort):

1. Utgående kontrakt med sitt AHL-lag
  2. Max 30 år gammal för att bygga på 2+ år
  3. Med tanke på att det är en ledande spelare som värvas bör han ha hyfsat poängsnitt
  4. Inga ryssar av etiska skäl

Efter min aggressiva bantning av namn kom jag fram till följande spelare:

• Joe Snively (28 år), Hershey Bears, LW, hårt jobbande men liten fw med bra skott och passningsöga. Lär känna Borgy och Nardella samt Suzdalev.
  • Brendan Gaunce (30 år), Cleveland Monsters, C/LW (bör vara positivt att han kan lira C?), stor tvåvägsforward som inte lyckats bli ordinarie i NHL trots 177 matcher. Testade på spel i SHL i Lökars 20/21. Kapten i AHL-laget denna säsong.
  • John Hayden(29 år), C/RW, Coachella Valley Firebirds, stor och tung forward/center med drygt 250 NHL-matcher under bältet
  • Cameron Hughes (27 år), C/LW, Coachella Valley Firebirds, poängspelare med 0,7p/match på 324 AHL-matcher som inte lyckats slå sig in i NHL.
  • Andrew Poturalski (30år), C/RW, poängspelare som 20/21 vann AHL:s poängliga men inte lyckats slå sig in i NHL. Vill testa spel utomlands?

Finns säkert fler rimliga namn, men det var dessa jag fastnade för :slight_smile:

4 gillningar

M hittade med, ända namnet bland forwards jag känner igen är suzdalev

Känns tveksamt att SHL-klubbar kan ha det kravet när de letar spets?

Brendan Gaunce tror jag skulle funka bra i HV. Och i avdelning #namedrop, varför inte Cameron Hughes i Coachella. Han har ju nämnts på forumet tidigare. Han vore kanon.

3 gillningar

John Hayden låter väldigt intressant

Editerade in honom i inlägget :slight_smile:
Kul att diskussionen kanske kommer igång nu igen, haha (trots ganska random namedropping)

1 gillning