HAYDEN och HUGHES så är jag jävligt nöjd
En som INTE spelar är ju Lias, om han var så super klar som det sagts så undrar man ju varför man väntar med att presentera ?
Det har nog nämnts minst 100 ggr i diverse trådar…
Är väll efter 1 juli då kontraktet går ut. Vet inte riktigt reglerna i Ahl/nhl kontrakt vissa kan presenteras tidigare men andra måste invänta 1 juli
Tror vi får vänta till efter 1 juli då alla som spelar AHL ändå måste ha hoppet om att få ett NHL kontrakt
Nu presenteras Hugo snart!
Vaaaaa
Välkommen tillbaka Hugo !!
Hugo klar. 3 år. Abbott tycker det känns spännande med Dichow, Alnefelt och Glifford.
Häftigt med Livs handskar.
Själv får jag nöja mig med att åka allmänhetens med Brome:s skridskor… tyvärr ingen Hvlegend direkt
Spännande lär det ju bli, kanske lite för spännande
Det är lite spridda skurar här med inlägg, men vi får försöka hålla ordning i trådarna.
Laget och annat börjar sätta sig. Jag vill tro att detta är en bra omstart för hv som gör att vi förhoppningsvis inom 3 år kan vara med och slåss i toppen.
Men något som slår mig som redan innan tagits upp här , är inställningen.
Inställningen för mig kommer automatiskt av en bra och sund kravställan och en bra grupp och att man har en tydligt mål som alla vill till.
Kollar man på matcher från , tex 2010 fram till 2018/2019 och jämför med matcher efter detta så är just inställningen den stora skillnaden för mig.
Senaste åren när de ligger en lös puck längsmed sargen så är vi ALLTID tvåa på pucken. Vi åker nästan och väntar på att motståndaren ska ta den.
Vad har gjort att de blivit såhär? Är de den slappa kravställan som verkar varit?
Detta är absolut största problemet för AB och de andra att lösa.
Viljan att täcka puck för varandra , stå upp för våran målvakt framför mål ( likt Granberg) och vara först på varenda puck och gå in i situationer helhjärtat.
Vet att de är många här som redan skrivit om detta. Men efter att gått in djupare i detta idag och jämfört olika matcher från dessa årtal så blir de nästan skrattretande att se.
Jag håller tummar och tår för att vi inte ska sväva mellan SHL och HA nästa säsong.
Angående det så tror jag att Engsund är en jättebra värvning👍
Jag har Jesse Joensuus klubba hemma. Vill gärna tro att det är klubban som landade i Sannys ansikte
Har dom lite röda inslag så är de ju inte omöjligt
Madhawk och hans kollega tippar att Hv, Malmö, Modo och Örebro kommer vara de lag som kommer hålla till i botten av tabellen.
Kort sammanfattning av hur de ser på Hv:
- Kommer sannolikt ta tid att få allt på plats, med tanke på “utrensningen” från förra säsongen (ny sportchef m.m.).
- Många från förra årets trupp (som kom näst sist) har fortfarande kontrakt.
- Backsidan troligtvis något bättre än förra året, men skulle behöva stärkas ytterligare.
- Forwardssidan i ännu större behov av förstärkning.
Malmö har väl sin trupp komplett men hur ser det ut för Modo och Örebro?
Förhoppningsvis kan HV stiga något om det är spets som kommer in.
Spelar iofs ingen roll vad de tippar.
Inte i juni det avgörs av några ’experter’.
Har någon hittat årsmöteshandlingarna som skulle presenteras som senast igår på hemsidan?
Det har väl inte stått någonstans att årsredovisningen skall finnas tillgänglig på hemsidan den 12 juni. Inte såvitt jag vet.
Som jag förstår det, finns årsredovisningen att hämta på kansliet för medlemmar. Den brukar komma upp på hemsidan först efter årsmötet då den är offentlig.