Du har DM.
Kan det inte vara ett plus att vi har kvar många forwards från säsongen? Ok vi har kvar en del frågetecken och tappat Shore, men om vi får in två toppforwards så ser det väl inte så illa ut. Vid de tidigare SM-gulden var ju många forwards kvar från säsongen innan. Jag är som jag sagt tidigare långt ifrån någon expert utan bara en enkel fråga?
Jag skulle hålla med dig (är inte heller en expert) men det är under förutsättning att man utvecklar en konsekvent spelidé. Jag misstänker att spelidén kommer att ändras till kommande säsong, och att vi därmed tappar lite av vinsten som kontinuitet vanligtvis ger.
Vi har fyra spelare som är bra nog för topp 6
Tre spelare för topp nio
Resten är fjärdekedjan, oprövade talanger eller bänkvärmare.
Får vi in två stjärnor/ledande spelare så ser det ok ut. Särskilt om båda kan spela center.
Tveksamheter från min sida är bristen på speluppläggare, starka skridskoåkare och pk.
Hur går det där ihop?
Sen gäller det ju att dom som kommer in nu är ren spets framåt. Vi märkte hur viktig Shore var ifjol. Nu kan vi inte plocka in honom längre som ett säkert kort om det ser för jävligt ut efter några matcher. Nu måste vi hitta några som håller måttet direkt.
PK spelare har vi väl ändå?
Tikka , Lindbäck , Lenc , Brännström
Brännström spelade inte mycket PK förra säsongen men i Luleå var han en gud i PK
Du har rätt:
Topp 6 Petersson, Borgström, OSL, OFM
Topp 9 Lenc, Brännström
I min optimism måste jag räknat in Träff
Thörnbergs hjälm från 2017
Matsons grillor
Liv och Davidssons autografer jag fick som liten pojk på IKEA för säkert 20+ år sen nu.
Svarta rosetten från Stefans minnesstund i Kinnarps (Var publikvärd några säsonger och alla värdar fick var sin att ha på kavajen under minnesstunden.)
Har väl en del annat också men det är de saker jag värdesätter högst.
Det jag reagerade på var att du skrev att vi har fyra spelare för topp 6 och tre för topp 9. Det kan ju inte minska i antal för topp 9? Det borde ju bli fyra för topp 6 och sju för topp 9. Eller sex för topp 9 som du känner nu, utan Träff.
Fånig nordamerikansk indelning där topp 9 kan spela topp 6 som utfyllnad. Topp 6 kan vara med och leda sina kedjor.
Sedan har du middle six som är spelare som är utfyllnad i 2:a, 3:e, bottom six som är begränsade spelare för 3:e, 4:e.
En längre intervju idag med CB eller AB som pratar lite om hur de ser ut på träningar , vad dom ser för resultat på tester och lite sånt hade varit kul.
Ser ut som dom kör på riktigt bra i Halmstad! Kul att se!
Visst fan har dom inte varit där senaste 3-4 åren?
Förr var dom väl alltid iväg på nått liknade träningsläger?
Tänkte detsamma, fick lite flashbacks!
Årsmöte ikväll kl.18.00. Blir intressant att gå dit och lyssna.
Har inga möjligheter att delta årsmöte men om du eller någon annan som ska dit så uppskattar jag att om man får lite info om vad som diskuteras och lyftas upp här i tråden senare. Om orken eller lust finns såklart.
Brukar inte årsmötet filmas och sen släppas i efterhand att titta på?
Vet inte hur de brukar göra men hoppas på de textar hela årsmöte om de tänker filma och släpper i YouTube sen
Jag fick tyvärr avstå mötet. Hamnade på en kundaktivitet som drog ut på tiden så kan inte delge något. Det kommer väl kablas ut på tuben där man kan bilda sin egen uppfattning alt att någon vänlig själ närvarande kanske skriver några rader.
Resultatet för säsongen 2023/2024 slutade på 1,5 msek i koncernen efter skatt. Det egna kapitalet uppgår till 57,8 msek. Föreningens medlemsantal har för verksamhetsåret uppgått till 2 450 medlemmar.
Starkt!
Ser fram emot att läsa redovisningen i sin helhet så man får en bättre bild av helheten.
Från ChatGpt
HV71 hade ett tufft år sportsligt, men lyckades behålla sin plats i SHL efter en dramatisk sjunde kvalmatch mot Oskarshamn. Trots tidigare hård kritik mot styrelsen, förflöt årsmötet lugnt, och alla sittande ledamöter blev omvalda. Andreas Davidsson, tidigare tillförordnad ordförande, återvaldes till styrelsen, medan Anna-Lena Isaksson valdes till ny ordförande, klubbens första kvinnliga på posten. Davidsson kommenterade att klubbens framtida förbättringar troligen bidrog till det lugna mötet och betonade att deras åtgärder är rätt för HV71. Isaksson deltog i mötet via videolänk från England.