Ja, det verkar blåsa nya vindar. Återstår att se om det är medvind eller motvind. Davidsson behöver nu lära sig att inte ta så mycket plats i rampljuset, vilket borde ske naturligt nu när hans roll återgår till det mer ”normala”. Nu behöver vi få lugn och ro och chans att landa i allt nytt. Låt prestationerna på isen få föra talan helt enkelt.
Kolla om nåt nytt gick att hitta.
Tyvärr säger GPT
Anna-Lena Isaksson deltog i årsmötet via videolänk från den engelska landsbygden. Det framgår dock inte exakt var på den engelska landsbygden hon befann sig eller om hon har släkt där.
Lyssnade just på VitaGulaBlå. Tycker att AD låter för naiv. Såklart att det är bra att de har tagit in folk han tror på men ibland känns killen för naiv…
Samtidigt kan man inte gå runt och vara negativ sån drar ut all positiv energi. Hellre naiv och lite frammåt än gå runt tycka allt är dåligt och det är si och så. Blåser lite nya vindar nu i Hv av positiv kraft jag gillar det.
Men jag är dock med hur du känner för man vågar inte hoppas på för mkt för då blir man så sjukt besviken när allt går åt skogen
Sämre ljud denna gäng än vad det brukar vara.
Jag har varit mycket kritisk till AD under den tid han har varit tf. Efter att ha lyssnat tycker jag att han gör sitt bästa framträdande hittills. Han känns mycket mer i harmoni än tidigare. Sedan som någon skrev, så måste man som ledare vara positiv och ha en framtidstro så ingen skugga över honom för det. Hoppas innerligt att hans positivitet och framtidstro stämmer så vi får till att börja med får tillbaks ett habilt SHL lag.
Nej alltså det finns ju värre skålart, MEN. Känns som att han hyllar Abbot och Blomqvist till skyarna som att detta är en skänk från ovan och att det känns som att han hyllar nubben också till skyarna på samma sätt. Karln som nästa la 70 miljoner på en spelartrupp som va en match ifrån att åka ur SHL. Om AD hyllar Nubben för de jobb han har gjort vad ger det mig då att han hyllar Abbott och Blomqvist. Nu vet vi ju såklart utan ADs input att det är två fantastiska killar som har presterat men detta naiva beteende att inte kritisera sig själv och andra det minsta får mig att lyfta på ögonbrynen.
Min summering av AD är att han kom in med ny input och sa det alla fans ville höra. Sen så insåg han kanske vad han hade sagt och var tvungen att ager därefter, men det är något som inte stämmer tycker jag. Skänt att få in lite kvinnlig styrka på ordförandeposten tycker jag. Kan pusta ut lite.
En snabb genomgång av utgifterna för HV71, grovt räknat:
HV71 har utgifter för kontraktsbunden personal på 55,9 + 13,5 miljoner.
Sociala avgifter på 26,6 miljoner.
Kontraktsbunden personal motsvarar ungefär 75 procent av lönekakan. 75 procent av 26,6 miljoner är 19,9 miljoner.
Det innebär i runda slängar att 55,9+13,5+19,9 miljoner förbrukats till kontraktsbunden personal.
En kostnad för kontraktspersonal på cirka 89,3 miljoner kronor. En helt sanslös siffra.
Vilka som exakt ingår i kontraktsbunden personal redovisas inte.
Men min gissning är självklart att herrtruppen inte sväljer hela kostnaden på 89,3 miljoner. Sannolikt avlönar man lite annat smått och gott via kontrakt i en stor organisation som HV71. Damtrupp avlönas exempelvis också, även om det i sammanhanget är “kaffepengar”.
Men de där 70 miljonerna som spekulerats på herrlaget 23/24 är rätt sannolika.
Kanske det viktigaste någonsin i HV71 historia är att Abbott hittar spelare som ska in består av otroligt hög kvalité. Vi kommer inte orka med ännu en säsong där man kastar ut pengar på spelare som ska in och rädda oss ytterligare en säsong. Nu måste det byggas ett lag som klarar det från start. Vi kan inte leva på ruinens brant säsong efter säsong där vi slåss för vår existens i SHL. Nu måste det byggas en rejäl grund att bygga laget kring under många år.
En mkt nära vän var där, han sa “Kan ärligt säga att jag inte fått en sån bra känsla på sjukt många år” Han har haft sässe kort sen 1999. Abbot sa de jobbade STENHÅRT på hitta nyförvärv och det ska vara av mkt högklass.
Vi är tacksamma för allt, extra mycket när det är positivt. Med risk för att bli besviken så känner jag att sommaren passar för optimism som kan (eventuellt) få krossas nån gång när mörkret börjar krypa på