Tråden om HV71

Rocco Grimaldi får gärna ansluta.

2 gillningar

Var visst inte youtube . Egen uppladdad video på hemsidan.

1 gillning

Nåt av den kalibern vågar man inte ens hoppas på. Toppar Eloranta ju.
Men hoppas kan man ju :wink:

Kollat igenom första halvan av årsmötet och måste säga att Richard Nylin verkar göra ett fint jobb. Känns stabil, glimten i ögat och förtroendeingivande. Gott.

Han refererar flera gånger till ett tal som Chris Abbott hade innan årsmötet drog igång. Synd att man inte verkar få ta del av det.

4 gillningar

Det är lätt att stava fel på det namnet. Moddarna kanske bör göra oss alla en tjänst genom ha en autokorrigering på den stavningen?

5 gillningar

Kollar man reglerna också så bör man inte kommentera stavning eller särskrivet.
Framförallt inte skrika.
Då blir det lite trevligare i forumet.
Ha en fortsatt glad midsommarafton mina vänner.
:stuck_out_tongue_winking_eye:

5 gillningar

Ok, så vid det ena fallet så är du orolig kring två personer som dels själva har meriter inom hockeyn och där ett omdöme om dom läggs från någon som suttit i HVs styrelse. I det andra fallet så räcker det att det är en kvinna för att du ska vara trygg. Bra dubbla måttstockar vi använder.

Vill bara ägna en tanke åt Nubben på hans stora dag :partying_face: :pouring_liquid:

2 gillningar

ABBOTH

2 gillningar

Det där är en permanent bann! :poop:

2 gillningar

image

1 gillning

Lyssnade på årsmötet. Richard Nylin:

“Även lite höjning [av personalkostnader] på grund av personalomstruktureringen nu på slutet, i våras. Vi har tagit ett per kostnader av de personalförändringar som vi har gjort, och det har vi tagit på årets kostnad.”

Jag tolkar det som att HV har köpt ut Nubben och Lindbom med varsin klumpsumma. Om så är fallet är det riktigt smart att ta kostnaderna för att köpa ut dem ett år med positivt resultat. Det skulle betyda att det inte finns några lönekostnader från omställningen som tynger föreningen kommande år.

9 gillningar

Jag är inte säker på att ta kostnaden på detta året nödvändigtvis innebär att man betalar ut pengarna i en klumpsumma.

1 gillning

Helt rätt. Inga problem, om man vill, att bokföra en kostnad när den uppstår även om utbetalningar kommer senare.

1 gillning

Jag antar att man även kostnadsfört en årslön för Monthén. Han blev ju klar för Zug först i början av juni.

Så då kan man typ “intäktsföra” den lönen innevarande år, då jag antar att man slipper betala Monthéns lön.

2 gillningar

Rocco Grimaldi var alltså bara ett namn som droppades här, det finns inga rykten om honom eller?

Finns väl inga rykten alls längre. :frowning:

Laurent Dauphin nämns kring HV i denna artikel. Men känns mest som namedropping

NHL-meriter, kommer från en säsong med fina stats i Schweiz. Om det ligger något i ryktet så känns det rätt spännande med tanke på centermarknaden.

2 gillningar

Hans shl-e baserat på Montrealsäsongen blir 22 poäng på 52 shl-matcher men gissar att han inte fick mycket istid.
AHL säsongen ger SHLe 35 poäng på 52 matcher.
NLA säsongen ger också SHLe 35 poäng på 52 matcher.

Har använt NHLe som referensvärde så inte direkt vetenskapligt…

1 gillning

Intressant att de verkar värdera AHL, finska, tjeckiska och schweiziska ligorna på samma nivå, och SHL lite högre.