Tråden om HV71

Jag skulle värdera AHL högre än SHL

NHLe-modeller bygger ofta på produktionen i original-ligan året före samt första säsongen i NHL.
Ligor som skickar över yngre spelare får då en fördel av att unga spelare ofta utvecklas. AHL har ju en salig blandning av utfyllnadsveteraner och talanger som hoppar mellan ligorna.
Modellen räknar inte heller in lyftet i kvalitet som skedde efter invasionen av Ukraina.
Tror alla nhl-lag har egna versioner av NHLe men jag skulle tro att ett poäng i shl är det som väger tyngst i de flesta modeller.

1 gillning

Otroligt bra verktyg. Går ju inte säga till hundra att det ena ger det andra. Men bortser man från spelare och bara ser på ligor så finns det generella skillnader. Precis som jag påvisade med allsvenskan när HV satsade allsvenskt året vi gick upp och finskt året efter.

Inte alls konstigt. Det är precis det vi ser när spelare från dessa ligor kommer till SHL.

Jag tror Abbott har koll på vilken typ av spelare från AHL alt Schweiz/Tjeckien som funkar i SHL.
Vore ju trist om vi får hit en superspelare som absolut inte passar i SHLs spelsätt.

1 gillning

Kanske, jag har inte tittat på fakta. Men känslan är ändå att en värvning av en 40p-spelare från AHL eller Schweiz gör en mer hoppfull än en 40p-spelare från finska eller tjeckiska ligan.

3 gillningar

Hoppas tröjorna från 94/95 kommer kosta rimligt mycket.

9 gillningar

Appropå gamla tröjor, snubblade över en gammalt inlägg över förslag som aldrig blev av i “Blue Bulls-eran”

1 gillning

Usch och tvi oavsett vilket.

3 gillningar

Fy fan är nog bland den fulaste nåt nånsin tagits fram

Gillar faktiskt tjuren mot den gula solen. känns NHL retro. en fusion mellan Vancouver Canucs gamla logo och Chicago Bulls

3 gillningar

Kära nån! Tänk om vi hade hetat blue vikings :grimacing::smile:

För mig de även pratades om HV71 chainsaws :joy:

1 gillning

Det hade varit kul, tänk motorsågsintro till hvlåten. Istället för klappor blir det minimotorsågar till barnen.

3 gillningar

Den gillar jag med. Hade hellre sett den i verklighet än den darrande tjuren vi hade.
Usch

1 gillning

Ääälskar den darrande tjuren.

3 gillningar

We are lumberjacks we are okey med monthy python som intro

3 gillningar

Jag var helt oförstående till “Blue Bulls” med tanke på att det vid tillfället fanns en ganska stor diskussion kring Belgian Blue. Det kändes också som att det inte fanns ett glasklart tjur-tema i HV71 varför det kändes som en nödlösning. Jag var glad när det togs bort, men kul att vi tycker olika.

Kul att MIF fortfarande kör med måsen. Men de har ju inte ett tillräckligt starkt varumärke med bara MIF. Och samma gäller Cluben, även om jag starkt rekommenderar dem att ta bort lejonet ur klubbloggan. Den ser ut att vara gjort på frihand i paint av en tonåring på 90-talet.

4 gillningar

Måsen? Är ju en hök

1 gillning

Det är en mås för alla utom Redhawks själva😉

7 gillningar