Alltså. Det var väl ett försök att NHLifiera. Och då blev allt rätt ologiskt. Inte bara gällande HV:s val…
Naturligtvis var ursprungstjuren ful så det räckte och blev över. Men med tiden blir allt historia, och i vissa fall kult. 96-tjuren för mig är kult😀
Lite som den röda tröjan.
Tycker för övrigt det är synd att HV inte leker mer med sina tröjor. Inte klubbmärke naturligtvis, men tröjfärg. Vi har kört på med samma nyans sedan 2010/2011. Även i stort sett samma design förutom ett par år där vi körde på med gula axlar. Är man skrockfull kan man säga att det började gå utför i och med att vi tog tillbaka den nygamla nyansen. Så varför inte gå tillbaka till de lite ljusare nyanserna som är mer förknippad med våra BRA år, och på det nåt spännande mönster a la tidigt 90-tal.
Tycker det är kul att det händer lite nya grejer. Om inte annat för man får en god anledning att köpa en ny tröja.
Jag drömde alltid om kopplingen till Bauer och troll.
Finns ju en bra sponsor där också…
Nu tycker jag tjuren är kult. Skulle lätt ta tillbaka den vibrerande tjuren.
Haha, tränarmöte inför uppstart, Blomqvist glider in och sätter tonen direkt. Alla backar undan och ger killen i gula sjukhusoverallen lite utrymme… inget vet vad han kommer hitta på… “Let’s play dirty, boys!”
Annars tycker man kunde ta konceptet lite längre, men mer åt Miami Vice hållet, vita kostymer och rosa skjortor, det skulle ge en fin touch i båset
Vänta lite. Vid halva Juli borde det hända saker. Vi vill alla att Abbott inte gör något förhastat… Det kommer mycket hockey från Augusti till April sedan
Bara för att introducera mig själv så vill jag vara ärlig med och varna alla att jag är från Linköping och håller på Cluben, och är enligt några av er här inne er värsta fiende. Men för den sakens skull så betyder inte det att jag inte kan bete mig och diskutera civiliserat. (shocker, I know)
Jag tittar in här lite då och då för att kolla hur det går för våra kära antagonister nere i Jerusalem och kände att det var dags för mig att göra ett inspel.
Det som slår mig är att ni är på väg att göra exakt samma resa som vi påbörjade för nåt år sedan, samma positioner som har bytts ut och det är liknande tugg på de personerna som kommit in som det var hos de som vi tillsatte.
Gillar verkligen rekryteringarna av Blomqvist och Abbott, även om just Blomqvist har en del att bevisa. Får ni en bra start så är jag rädd att vi kommer få se ett helt annat HV i vinter trots att ni saknar 2-3 spetsspelare framåt.
Jag tycker många av er underskattar bredden på backsidan. Nyberg t ex är bättre än vad många tror och var vår bästa back i slutspelet. Han kommer passa som handen i handsken i Antons spelsystem.
Har båda lagen lite flyt så lär vi mötas i play-in.
Gillar man en sportchef som läcker tankar kring rykten innan det är officiellt som man kan spekulera kring så kan man sakna Nubben. Men att också ha ett bottenlag då väljer jag hellre Abbott