Tråden om HV71

OT. Kul att utomstående supportrar hittar hit. Men helst inte för många… :wink: Så du behöver ju inte tipsa dina polare.

7 gillningar

Finns ju sätt att motverka att andras supportrar kan registrera sig.

Olika grupper har ju olika svårt för verifieringssteg i registreringen.

Den här captchan är tydligen helt
obegriplig för LHC-supportrar.
1000005220

30 gillningar

Njea nästan är att ta i :joy::see_no_evil:

1 gillning

Jag var inte helt seriös :grinning:

Welcome! Håller med om Nyberg, han är bättre än folk tror. Kul med folk från andra lag men var inte rädd skriva vad du tycker och tänker bara. Lite kaxig får man var även om man håller på lhc :wink:

1 gillning

Fasiken
En ulv i fårakläder beträder forumet.
Jag är måttligt imponerad. Men avsaknaden av annan information så får det väl gå också.
Det hände nåt i vart fall.
:joy:

1 gillning

Klart forumet ska vara öppet för andra supportrar, så länge de bidrar med god ton och stimulerande diskussioner som vi eftersträvar här på forumet. Så välkommen Cleverfield. Ibland får vi, liksom alla andra supportrar, tunnelseende och då kan det vara bra med input från annat håll.

Med det sagt. Tjusningen med det här forumet är i första hand att jag får input från andra HV-supportrar. En mardröm är att det blir som något av alla hockeysnack-forum… Kalla mig konservativ men just i det här fallet är jag konservativ. Som min bonusfar, tillika Timråsupporter brukar säga: ingen annan känner den här föreningen som jag efter att ha följt den i x antal år. Jag känner mitt HV. Med andra ord, ingen utanför har bättre koll än oss.

Och med det sagt. Låt dig inte skrämmas Cleverfield :wink:Det är bara det att jag kommer hålla ett mer vaknade öga över det som någon “utifrån” skriver än det någon “infrån” säger.

9 gillningar

Lyssnat på HV-podden med Abbott. Verkar som han fortsätter med samma tema som gjorde honom framgångsrik i Rögle. Alla i föreningen ska vilja tävla och allt vi gör ska optimeras för att bli framgångsrika både på och utanför isen. Man ska vara representabel och proffsig utåt och inåt.

Spelare som ska in ska vara tävlingsmänniskor i första hand och spelare som underkastar sig laget.

Sen konstaterar han att mycket av truppen redan var på plats när han kom och att han ser stor potential i de som är här.

Mina egna tankar är att jag håller med delvis, det finns absolut potential i det här laget. Nu har man gått igenom en tung säsong tillsammans och får en nystart med nya ledare på i princip samtliga positioner. Nog borde det finnas en revanschlusta att visa publiken och alla att det inte är ett förlorar-gäng.

Man kommer absolut en bit på att jobba hårt men det behövs skicklighet med. Där blir de sista platserna att fylla viktiga.

1 gillning

Nyförvärv på g!:eyes:

Någon/några som ska till Värnamo när hv ställs mot Frölunda?

Hört rykten från flera håll att Northbanks kommer med ett stort antal dit.

1 gillning

Låter som om två sanningar

1. Nån åka som om noll åka
  2. Northbanks ryktas åka många2.

Tyvärr kan jag inte komma då kanske vi varit två.
Hoppas på live-stream här också.
Väl mött

Ja men några / nån härifrån…….

live-stream skulle ju vore riktigt najs! tror inte ens tv4play sänder försäsong för HV och Frölunda i Värnamo…

De senaste åren har JP/Expressen kört sändningar från samtliga träningsmatcher. Tror inte läget är annorlunda i år.

3 gillningar

Jag vet att Expressen/JP sänder från Gotland åtminstone.
JP lär komma med mer information närmare matchen.

Någon som har en aning om när ispremiären blir i augusti? Brukar ta med familjen när ispremiären är och samtidigt passa på att bada lite.

Apropå ispremiär! Tänker ofta att det hade varit kul om det var lite bättre uppslutning. Förstår att folk jobbar o.s.v.
Men tänk ändå för spelarna, känslan av lite bättre närvaro, lite mer känslor …lite inlevelse…lite folk på ståplats…you name it…

5 gillningar

Tycker Hv som förening kunde göra ett lite större jippo av det

1 gillning

“Jippot” är ju hv-dagen

Absolut men lite mer än idag

Jag imponeras över alla er som orkar hålla ångan uppe och fortsätter skriva en massa inlägg om olika saker även så här off season. Själv tänker jag väldigt lite på HV. Mycket mindre än för några år sedan. Då var HV en stor, eller rättare sagt mycket stor del av mitt liv. Det är det inte längre. Förmodligen har det med de senaste 12-13 årens fullständiga kollaps av hela föreningen att göra. Men det har även med andra saker i livet att göra, såklart.

Men när jag ändå tänker på HV nån gång då och då, där jag sitter i min fiskebåt och antingen trollar gös eller fiskar abborre, så tänker jag mycket på hur allting kunde gå så sjukt och obeskrivligt fel med alltihop! Hur kunde så många fatta så obegripligt många usla beslut, där den katastrofala utgången var så otroligt förutsägbar?!

Jag har djupanalyserat detta så många gånger att jag inte orkar göra det längre. Jag bara konstaterar att så är fallet. Jag konstaterar samtidigt att det är många härinne som, indirekt eller undermedvetet (kanske också medvetet), fortfarande ser HV som ett presumtivt topplag. Detta är absolut inte menat som en kritik mot er, det är som sagt bara ett konstaterande. Eller åtminstone så andas väldigt många inlägg detta. Jag tror att det handlar mycket om HVs moderna historia av framgång. Men jag tror samtidigt att många låter sig luras av detta.

Själv känner jag mer att HV är där de var som förening ungefär som de var när jag en gång i tiden började följa dem 1983. Då var de förvisso ett topplag i allsvenskan, men det var en klubb som kämpade för att komma in i finrummet och för att tas på allvar som lag och klubb. Min känsla är som sagt att HV är tillbaka där; på ruta noll.

Jag hoppas verkligen att de förändringar som gjorts på slutet av säsongen kommer att bygga en ny, stabil grund. Inte bara för A-laget, utan för hela föreningen. För tro mig, det behövs. Allt har gungat i flera år. Jag ser fram emot kommande säsong för att se om HV är på rätt väg igen. Men samtidigt helt utan förväntningar på att man ska nå toppen igen i det korta perspektivet. Klara sig kvar och återetablera sig. Mer än så är nog att hoppas på för mycket. Time will tell.

24 gillningar